ثبت‌ نام 900 نفر در کلاس‌های آموزشی فرهنگ‌سرای شهرضا

مسئول فرهنگ‌سرای شهید همت شهرداری شهرضا گفت: امسال بیش از 900 نفر در کلاس‌های آموزشی فرهنگسرای شهرداری شهرضا ثبت‌نام کردند.

مسئول فرهنگ‌سرای شهید همت شهرداری شهرضا گفت: امسال بیش از 900 نفر در کلاس‌های آموزشی فرهنگسرای شهرداری شهرضا ثبت‌نام کردند.
طیبه سادات رضویان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از بین 900 نفر ثبت نام کننده در کلاس‌ها، 350 نفر مشغول آموزش و مابقی در نوبت آغاز کلاس‌ها هستند.
رضویان تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگ‌سرا به سه بخش آموزشی، فرهنگی و هنری تقسیم می‌شود.
وی از فعالیت سه‌ساله فرهنگسرای شهرداری شهرضا در حوزه آموزش خبر داد و افزود: برای بانوان در رده سنی 4 سال به بالا کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود.
مسئول فرهنگ‌سرای شهرداری شهرضا با اشاره به آموزش 70 رشته در فرهنگ‌سرا اظهار کرد: 20 رشته خوراکی و 50 رشته هنری و صنایع‌دستی در حال آموزش بوده و امسال نیز 10 رشته جدید به کلاس‌های آموزشی اضافه خواهد شد.
رضویان گفت: مهم‌ترین هدف کلاس‌های آموزشی، ایجاد مشاغل خانگی، توانمندسازی و غنی‌سازی اوقات فراغت بانوان خانه‌دار است.
وی تصریح کرد: مدت زمان کلاس‌های آموزشی فرهنگسرا کوتاه مدت و کاربردی بوده و اکثراً بین 8 تا 24 جلسه است.
مسئول فرهنگسرای شهرداری شهرضا از برگزاری کلاس‌های استعدادیابی هنری برای جوانان خبر داد و افزود: 12 رشته مختلف متناسب با توان نوجوانان 10 تا 15 سال در یک دوره به نوجوان آموزش داده شده و پس از آن نوجوان می‌تواند رشته مورد علاقه خود را انتخاب و به صورت تخصصی فعالیت کند.
رضویان افزود: برگزاری دوره‌های خوشنویسی و زبان برای همه رده‌های سنی، نمایشگاه‌های رباتیک، جشن شب یلدا و دوره نویسندگی خلاق برای کودکان مستعد از دیگر فعالیت‌های هنری فرهنگسرا است.
وی گفت: 30 مربی از بانوان دارای مدارک فنی و حرفه‌ای و کارت مربی‌گری به صورت فصلی و مقطعی در فرهنگسرا فعالیت دارند.
مسئول فرهنگسرای شهرداری شهرضا تصریح کرد: روزهای یکشنبه با حضور کارشناسان نشست کتاب‌خوان برگزار شده و کتاب‌های مفید معرفی می‌شوند.
رضویان در خصوص توانمندسازی فرهنگی بانوان افزود: در سه سال متوالی 33 همایش خانواده با عنوان "در مسیر خوشبختی" با حضور کارشناسان مجرب آموزش خانواده برگزار شد.
وی گفت: ابتدا در سطح جامعه نیاز سنجی صورت گرفته و این همایش‌ها بر اساس نیاز شهروندان برگزار شد.
مسئول فرهنگسرای شهید همت شهرضا گفت: میز مشاوره نیز روزهای فرد در فرهنگسرای شهرداری با حضور مشاوران و پزشکان برای استفاده مراجعه کنندگان به کلاس‌ها تشکیل شده و در آینده پزشک زنان نیز به پزشکان میز مشاوره اضافه خواهد شد.

رضویان تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های کارآفرینی، دعوت از کارآفرینان موفق و برگزاری همایش‌های کارآفرینی برای جوانان و بانوان جویای کار، برگزاری برنامه‌های مناسبتی ملی و مذهبی از دیگر فعالیت‌های فرهنگسرا در حوزه فرهنگ است.
مسئول فرهنگسرای شهرداری شهرضا اظهار کرد: 13 همایش خانوادگی در سال 96 با همکاری آموزش و پرورش برگزار شد.
رضویان با اشاره به ایجاد باشگاه‌های کتاب‌خوانی در راستای افزایش سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی گفت: باشگاه کتاب‌خوانی کودکان تشکیل شده و باشگاه نوجوانان در حال تشکیل است.وی تصریح کرد: در این باشگاه‌ها کتاب‌های قصه متناسب با رده سنی شرکت کنندگان توسط مربی برای آن‌ها خوانده شده و مخاطبان با تفکر خلاق نقال آشنا می‌شوند.
مسئول فرهنگسرای شهرداری شهرضا افزود: کتابخانه کودکان و نوجوانان با بیش از یکهزار جلد کتاب، کتابخانه استاد طاهر ویژه بزرگسالان با بیش از 6 هزار و 200 جلد کتاب، ایستگاه مطالعه برای کودکان با بیش از 22 عنوان مجله و سالن مطالعه نیز در فرهنگسرا فعال است.
رضویان با اشاره به شعار سال مبنی بر "حمایت از کالای ایرانی" گفت: هم‌اکنون نمایشگاه و فروشگاه میوه‌های خشک که تولید کار آفرینان شهرضایی است در فرهنگسرا برپا است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار