تولید 34 میلیون تنی فولاد در کشور/ تولید فولاد ایران بالاتر از میانگین جهانی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شاهد تولید 34 میلیون تنی فولاد در کشور هستیم که نسبت به سال 92 این رقم بسیار بیشتر شده و نوعی رکورد محسوب می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شاهد تولید 34 میلیون تنی فولاد در کشور هستیم که نسبت به سال 92 این رقم بسیار بیشتر شده و نوعی رکورد محسوب می‌شود.
به گزارش فارس، محمد شریعتمداری پیش از ظهر امروز در آیین توسعه طرح فولادسازی و نورد فولاد سبا، اظهار کرد: صنعت فولاد مبارکه به صنعت سنگ تا رنگ معروف است و زنجیره و چرخه تولید آن کامل است و وابستگی به خارج ندارد و امروز در فعالیت‌های صنعتی 7 استان فعال است.
وی با بیان این که 4 هزار شرکت در کنار فولاد مبارکه فعال هستند، بیان کرد: این شرکت‌ها عمق ساخت داخل را در کشور توسعه می‌دهند و یکی از خدمات ارزنده شرکت فولاد مبارکه نیز همین موضوع است، از 55 میلیون تن که برای سال 1404 پیش‌بینی شده است، نیمی از آن را شرکت فولاد مبارکه برای خود قائل است و امید دارد به این ظرفیت برسد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی شرکت فولاد مبارکه، تصریح کرد: علی‌رغم این که این شرکت خود از کم‌آبی رنج می‌برد اما در بحث‌های مربوط به آب منطقه نیز در حال کمک جدی است.
وی با بیان این که سهم 34 میلیون تنی تولید فولاد، در اختیار مردم کشور قرار گرفته است و از سال 92 این میزان حدود 23 میلیون تن بوده است و این رکورد خوبی محسوب می‌شود و امید است این موفقیت ادامه داشته باشد، نقطه نگرانی صنعت فولاد تأمین نیازهای مربوط به زیرساخت‌ها است.
شریعتمداری با بیان این که در حوزه معدن خبرهای خوشی در خصوص شناسایی معادن جدیدتر و مشخص شدن میزان دقیق ذخایر سنگ آهن کشور به زودی گوش خواهد رسید، یادآوری کرد: در کشور 22 درصد رشد تولید فولاد را شاهد بودیم که نسبت به میانگین جهانی بسیار بالاتر است.
وی با بیان این که باید مسیر رشد صادرات را با قوت ادامه داد، تأکید کرد: رشد 17 درصدی شمش فولادی را در کشور داشتیم و آمار نشان می‌دهد، صنعت فولاد، پویا و فعال است و باید برای اشتغال مردم در این راستا قدم‌هایی برداشت؛ با رشد متوسط طی چند سال اخیر حدود 119 درصد افزایش تولید گندله داشتیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که سرداران جنگ اقتصادی و خط مقدم صنعت در حال تلاش هستند، در پایان گفت: در حوزه صنعت تا پای جان ایستادیم همان‌طور که جوانان ما در 8 سال جنگ تحمیلی با همه جان خود برای حفظ و اعتلای اسلام و نظام اسلامی ایستادند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار