افتتاح نخستین موسسه حمل و نقل گردشگری در اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: نخستین مؤسسه‌ای که زمینه حمل و نقل گردشگری فعالیت می‌کند همه مراحل مجوز‌های خود را طی کرده و به زودی در پایانه جی افتتاح خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: نخستین مؤسسه‌ای که زمینه حمل و نقل گردشگری فعالیت می‌کند همه مراحل مجوز‌های خود را طی کرده و به زودی در پایانه جی افتتاح خواهد شد.
فریدون اللهیاری امروز در گفت‌وگو با فارس در رابطه با افتتاح نخستین مؤسسه حمل و نقل گردشگری اظهار کرد: دستورالعمل شرکت‌های خدمات حمل و نقل گردشگری ابلاغ و عملیاتی شده است.
وی افزود: نخستین مؤسسه‌ای که در این زمینه فعالیت می‌کند همه مراحل مجوز‌های خود را طی کرده، در مراحل نهایی این طرح قرار دارد و به زودی در پایانه جی افتتاح خواهد شد اما با توجه به عملیاتی شدن این طرح برای نخستین بار از اصفهان، چگونگی صدور مجوز برای این شرکت‌ها بسیار حائز اهمیت است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در آئین‌نامه مشکلی نداریم اما مسأله اصلی در فرمت و طراحی مجوزهای این شرکت‌هاست، این موضوع را انعکاس دادیم تا راه‌حل آن را معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی از تهران ابلاغ کند.
وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های حمل و نقل که بخشی از فعالیت آن‌ها تاکسی‌های گردشگری است به این فعالیت محدود نشده و فعالیت‌های دیگری نیز در راستای حمل و نقل گردشگری انجام می‌دهند.
اللهیاری با اشاره به این مهم که حوزه گردشگری نیاز به زیرساخت‌هایی دارد، اذعان داشت: یکی از گام‌ها برای توسعه گردشگری همین شرکت‌های حمل و نقل گردشگری هستند.
وی تصریح کرد: چنین شرکت‌هایی این امکان را ایجاد می‌کنند تا گردشگران نیز با خودروهایی که امکانات مورد نیاز را دارا هستند به مقاصد مختلف سفر کنند؛ به طور مثال رانندگان این خودروها باید افراد آموزش دیده‌ای باشند که بتوانند بیشترین تعامل را با گردشگران داشته باشند و مسیرهای گردشگری را بشناسند و به خوبی پیدا کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به الزام استفاده از خدمات شرکت‌های حمل و نقل گردشگری توسط تورهای گردشگری یادآور شد: از نظر قانونی نمی‌توانیم مطرح کنیم که تورهای گردشگری موظفند از این شرکت‌ها خدمت بگیرند.
وی ادامه داد: در صورتی که تورهای گردشگری احساس کنند این شرکت‌ها خدمات خوبی را از طریق نیروهای آموزش‌دیده ارائه می‌کنند، قطعاً آن‌ها را برای حمل و نقل گردشگران خود انتخاب می‌کنند؛ در کنار این موضوع میراث فرهنگی نیز استانداردهای لازم را در ارائه خدمات لحاظ می‌کند.
اللهیاری با اشاره به آخرین وضعیت طرح‌های مرمتی کاخ چهل‌ستون اضافه کرد: مهم‌ترین پروژه مرمتی این بنا مرمت سازه‌های دو پوش و تزئینات زیر آن است که برای این کار قرارداد جدیدی منعقد شده و به زودی عملیات آن اجرایی می‌شود؛ سقف چهل‌ستون جزو اولویت‌های میراث فرهنگی است که مقرر شده بدون وقفه این طرح انجام شود.
وی عنوان داشت: تزئینات و نقاشی‌های چهل‌ستون نیز جزو پروژه‌هایی است که در جلوه‌های مختلف کار شده و اکثر تابلوهای آن مرمت شده است؛ همچنین تالارهای حاشیه‌ای نیز در چهل‌ستون مرمت شده‌اند و سقف نیز جزو طرح‌های مرمتی است که در دستور کار قرار دارد.
به گزارش فارس، کاخ چهل‌ستون با مساحت 67 هزار متر مربع به سال 1057 هجری در دوره شاه‌عباس اول تأسیس شده است؛ این بنا در زمان شاه‌عباس دوم دستخوش تغییرات کلی شده است و امروزه به صورت باغ‌موزه‌ای سالن مرکزی آن محل نمایش برخی از آثار هنری دوران مختلف ایران است مورد بازدید جهانگردان خارجی و مهمانان داخلی قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار