36 فایده لوبیا سبز

برنامه قطعی برق

جدول برق شهر اصفهان جدول برق شهرستان های اصفهان جدول برق استان ها

0 -

36 فایده لوبیا سبز

36 فایده لوبیا سبز
19 تیر 1397, 15:37 / کد خبر:49895
این ماده مغذی سرشار از آنتی اکسیدان و مواد معدنی است و برای سلامتی قلب فواید بسیاری دارد.
این ماده مغذی سرشار از آنتی اکسیدان و مواد معدنی است و برای سلامتی قلب فواید بسیاری دارد.
لوبیا سبز به آسانی در بیشتر فروشگاه‌ها در دسترس است. محتوای غذایی آن شامل فیبر، ویتامین، مواد معدنی، و مقدار ناچیزی کربوهیدرات است. هم‌چنین حاوی پروتئین، کلسیم، فیبر خوراکی، آهن و چند ماده‌ی مغذی ضروری دیگر است. میزان آنتی‌اکسیدان لوبیا سبز شگفت‌آور است و حتی فواید قلبی عروقی نیز دارد. لوبیا سبز منبعی غنی برای چربی امگا۳ نیز هست. محتوای کاروتینوئید و فلاونوئید لوبیا سبز فواید ضدالتهابی دارد. در ادامه ۳۶ بهترین فایده لوبیا سبز را بررسی می‌کنیم.
۱.  ویتامین K و عامل انعقاد خون است
ویتامین K نقش برجسته‌ای در لخته شدن خون و ترمیم جراحت دارد. هم‌چنین در سنین پیری استحکام استخوان‌ها را حفظ می‌کند.
۲.  ویتامین C زیادی دارد
ویتامین C منبعی فوق‌العاده برای آنتی‌اکسیدان است، که در از بین بردن رادیکال‌های آزاد خیلی خوب عمل می‌کند. واکنش‌های این رادیکال‌های آزاد منجر به محصولات جانبی و فرآیندهایی می‌شود که ممکن است سرطان‌زا باشد. آنتی‌اکسیدان موجود در لوبیا سبز برای بدن بی‌نهایت مفید است.
۳. کالری آن کم است
لوبیاسبز تازه کالری خیلی کمی دارد. برای همین آدم‌هایی که مراقب کالری مصرفی‌شان هستند نباید نگران باشند و می‌توانند مقدار زیادی از آن را بخورند. هم چنین لوبیاسبز حاوی مقدار کمی سدیم، چربی اشباع، و کلسترول است.
۴. سرشار از فیبر است
لوبیاسبز منبعی غنی برای فیبر خوراکی است. فیبر خوراکی فواید زیادی برای سلامتی دارد. فیبر برای کسانی تجویز می‌شود که از مشکلات گوارشی رنج می‌برند. محتوای فیبر لوبیاسبز به پیشگیری و درمان یبوست، بواسیر، دیورتیکولوز کمک می‌کند. محتوای فیبر زیاد موجود در لوبیاسبز به کنترل میزان کلسترول و قند در بدن کمک می‌کند.
مطلب مرتبط: ۸ مهمترین فواید کدو تنبل برای سلامتی که شگفت‌زده‌تان می‌کند
۵. منبع غنی از فولات است
لوبیا سبز منبعی غنی برای فولات نیز هست که برای تقسیم سلولی و سنتز DNA مفید است. خوراکی‌های سرشار از فولات برای زنان در طول دوره‌ی قبل از بارداری و بارداری مفید است.
۶. از عفونت جلوگیری می‌کند
تعدادی از ویتامین‌ها مانند نیاسین و تیامین که در لوبیا سبز یافت می‌شود منبع خوبی برای آن دسته از مواد مغذی است که از بسیاری از عفونت‌ها در بدن پیشگیری می‌کنند.
۷. مایعات سلول‌ها و بدن را حفظ می‌کند
محتوای پتاسیم موجود در لوبیاسبز به بدن کمک می‌کند که تولید سلول و جریان مایعات در بدن را بهتر حفظ کند.
 ۸: بیماری‌های قلبی عروقی و فشار خون را کنترل می‌کند
محتوای پتاسیم موجود در لوبیاسبز برای کنترل فشار خون و دیگر بیماری‌های مربوط به قلب نیز مفید است.
۹:  ویتامین A فراوانی دارد
ویتامین A موجود در لوبیاسبز برای تامین آنتی‌اکسیدان و نیز تولید ترکیباتی که از فرآیند پیری جلوگیری می‌کند مفید است.
۱۰:  منگنز زیادی دارد
محتوای منگنز موجود در لوبیاسبز برای مهار واکنش رادیکال آزاد مفید است چون یک عامل مشترک برای آنتی‌اکسیدان است. این معمولا باعث می‌شود تناسب اندام و سلامت‌تان را حفظ کنید.
۱۱. برای درمان سرطان روده مفید است
لوبیا سبز به دلیل دارابودن ویتامین C و بتکا کاروتن و فولات از تخریب DNA و تغییر سلول های روده و در نهایت سرطان روده جلوگیری می کند.
۱۲. از حملات میگرن جلوگیری میکند
لوبیا سبز به علت داشتن ویتامین ریبوفلاوین در کاهش حملات میگرنی نیز بسیار موثر است.
۱۳. برای کمبود آهن دوران قاعدگی موثر است
لوبیا سبز منبعی سرشار از آهن است. ماده معدنی که برای زنان در دوره قاعدگی که در معرض کاهش شدید آهن هستند بسیار ضروری است. لوبیا سبز در مقایسه با گوشت قرمز که یکی از منابع مهم برای تامین آهن است.
۱۴.مفید برای رژیم لاغری است
همچنین لوبیا سبز به دلیل اینکه کم کالری و فاقد چربی است، در رژیم غذایی لاغری بسیار استفاده می شود.
۱۵. منجر به  کاهش افسردگی می شود
لوبیا سبز منبع غنی از  اسیدفولیک است که  منجر به کاهش ابتلا به افسردگی می شود. مصرف اسیدفولیک مانع از تجمع ترکیبی تحت عنوان هموسیستئین می شود. تجمع هموسیستئین در بدن مانع از رسیدن خون و مواد غذایی به مغز می شود.
۱۶. منجر به تنظیم خواب می شود
مواد مغذی موجود در لوبیا سبز باعث تولید هورمون های سروتونین، دوپامین و نوراپی نفرین می شود. این هورمون ها در تنظیم خلق و خو، خواب و اشتها نقش کلیدی ایفا می کنند.
۱۷. برای استخوان سازی مهم است
لوبیا سبز به دلیل داشتن ویتامین K، ‌ برای ساختن استخوان هایی قوی بسیار مهم است. ویتامین K1، پروتئین استئوکلسین(پروتئینی مهم و غیر کلاژنی در استخوان) را فعال می ‌سازد.
۱۸: سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند
لوبیا سبز سرشار از آنتی اکسیدان است و به دلیل وجود فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها در ان باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.
۱۹. یک داروی طبیعی ضد پیری است
درست است که جلوی حرکت زمان و پیری را نمی توان گرفت. اما می توان از مواد غذایی استفاده کرد که پیری را به تعویق بیندازند. یکی از این مواد غذایی لوبیا سبز است.
۲۰. از سرطان روده بزرگ جلوگیری میکند
همانطور که گفتیم لوبیا سز منبع خوبی از فیبر است و بر طبق مطالعات اخیر فیبر عامل جلوگیری کننده از سرطان روده بزرگ است.
۲۱. مشکلات قلبی عروقی را درمان میکند
لوبیا سبز دارای فیبر، پتاسیم، فولات و منیزیم است و در نتیجه نقش موثری در تقویت سیستم قلبی – عروقی دارد.
 ۲۲: برای کاهش خون موثر است
لوبیا سبز دارای مقادیر زیادی منیزیم و پتاسیم است که در کاهش فشار خون تاثیر گذار هستند. بنابراین  در تنظیم و کنترل فشار خون گیاه بسیار موثری است
۲۳. غذای مناسب زنان باردار است
لوبیا سبز در کنار تمام خواصی که دراد سرشار از آهن نیز هست. بنابراین در دوره ای بسیار حساس که زنان به خاطر باردار بودن نیاز به آهن دارند می تواند گیاه خیلی خوبی باشد.
۲۴. برای مقابله با آرتروز مفید است
ویتامین های C و بتا کاروتن علاوه بر خاصیت ضدسرطانی خاصیت ضدالتهابی نیز دارند و برای بیمارانی که دچار آرتروز استخوانی هستند واقعا مفید است.
 ۲۵: یبوست را درمان میکند
یبوست زمانی رخ می دهد که فعالیت روده کند می شود و مسدود می شود. فیبر موجود در لوبیاسبز باعث تحریکات روده ای میشود و یبوست را درمان میکند.
۲۶. کلسترول خون را تنظیم میکند
فیبر موجود در لوبیا سبز باعث کاهش کلسترول بد خون و تنظیم کلسترول خوب خون می شود. برای فرار از مشکلات بالا بودن کلسترول لوبیاسبز را در برنامه غذایی تان بگنجانید.
۲۷. سم زدای طبیعی بدن است
بدن ما باید دایما در حال پاکسازی و سم زدایی باشد و برای این کار می توانید لوبیاسبز را به برنامه غذایی تان اضافه کنید تا به طور طبیعی بدن تان را سم زدایی کند.
 ۲۸: برای دوران بارداری خوب است
در طول سه ماهه اول بارداری، تامین نیاز فولات برای مادر باردار ضروری است زیرا فولات نقش مهمی در رشد مغز جنین دارد. بنابراین مصرف لوبیا سبز که سرشار از فولات است در دوران بارداری بسیار توصیه می شود.
۲۹. جلوی نقص های مادرزادی جنین را می گیرد
یک ویژگی عالی فولات مراقبت از جنین در رحم مادر است که دچار نقایص مادرزادی نشود. خوب است برای گام اول با پزشک زنان مشورت کنید و سپس لوبیا سبز را در برنامه غذایی تان بگذارید.
۳۰. زخم های بدن تان را درمان میکند
به دلیل خاصیت ضدعفونی کنندگی و نیز ویتامین C  موجود در لوبیا سبز باعث تسریع در روند بهبودی زخم های بدن شما می شود.
۳۱. عملکرد خوب متابولیسم بدن را افزایش می دهد
سوخت و ساز خوب بدن یعنی اینکه همه چیز در بدن شما به خوبی کار می کند. بنابراین دیگر نگران چیزی نباشید. لوبیا سبز مصرف کنید و مطمین باشید انواع مواد مغذی به بدن تان میرسد و سوخت و ساز بدنتان به خوبی کنترل می شود.
 ۳۲: خواص ضدالتهابی دارد
به دلیل وجود فلانویید بسیار زیاد در لوبیا سبز باعث داشتن خاصیت ضدالتهابی در بدن می شود که از بروز برخی بیماری ها نظیر آسم جلوگیری میکند.
۳۳. برای درمان دیابت خوب است
بالا بودن سطح قند خون یک نگرانی و بیماری بسیار رایج بین افراد بسیار زیادی است. یکی از مزایای ضد التهابی لوبیاسبز باعث پیشگیری از دیابت نوع ۲ می شود و این بیماری را برای کسانی که دچار مشکل دیابت هستند، درمان می کند.
۳۴.  خطر سکته مغزی را کاهش می دهد
یکی از رایج ترین مشکلات قلب لخته شدن خون است که همین امر منجر به سکته مغزی می شود. سکته مغزی در شرایطی است که قلب به سختی کار میکند و سخت کار کردن قلب به مغز فشار می آورد و منجر به سکته می شود. لوبیا سبز به خاطر داشتن ویتامین K جلوی لخته شدن خون و فشار قلب را میگیرد.
۳۵. سلامت استخوان ها را حفظ میکند
اگر بین تمام سبزیجات را بگردید می بینید که لوبیا سبز منبع خوبی از کلسیم است و به سلامت کلسیم کمک خوبی میکند. مخصوصا برای سالمندان که دچار پوکی استخوان است.
۳۶: در سلامت چشم ها بسیار مفید است
ویتامین A موجود در لوبیاسبز کمک شایاینی به سلامت و بهبود چشم های شما می کند و از بروز مشکلات مختلف چشمی جلوگیری میکند.
جدول ارزش غذایی لوبیا سبز، وزارت کشاورزی ایالات متحده

 حدود ۱۰۰ گرم لوبیا سبز حاوی ۳۱ کیلوکالری انرژی، ۷.۱۳ گرم کربوهیدرات، ۱.۸۲ گرم پروتئین، ۰.۳۴ گرم چربی و ۳.۴ گرم فیبر است. مواد مغذی دیگر نیز مانند کلسیم- ۳۷ میلی‌گرم، آهن- ۱.۰۴ میلی‌گرم، منیزیم- ۲۵ میلی‌گرم، و منگنز- ۰.۲۱۴ میلی‌گرم در لوبیا سبز وجود دارد. سدیم و پتاسیم به ترتیب به مقدار ۶ میلی‌گرم و ۲۰۹ میلی‌گرم در آن وجود دارد. مواد مغذی دیگر و مقدار آنها شامل فسفر ۳۸ میلی‌گرم، روی ۰.۲۴ میلی‌گرم، ویتامین K ۱۴.۴ میکروگرم و ویتامین C ۱۶.۳ میلی‌گرم.

برای دریافت میزان موثری از مواد مغذی بهتر است در رژیم غذایی‌تان از لوبیاسبز استفاده کنید. بهترین شیوه‌ی مصرف لوبیاسبز به صورت سالاد بالزامیک لوبیا سبز است. هم‌چنین به صورت ترشی برای مصرف نیز وجود دارد.


ارسال دیدگاه

با نظرات سازنده خود ما را در بهبود هرچه بهتر کیفیت مطالب یاری نمایید.

عکس خوانده نمی شود
روزنامه اصفهان امروز، شماره 3283 ؛ 28 تیر 1397
روزنامه اصفهان امروز
  • آخرین ها
  • پربحث ترین
  • پرمخاطب ترین