حل معضل آب اصفهان در گرو تشکیل کارگروه ویژه ملی

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: حل مشکل آب اصفهان نیازمند تشکیل یک کارگروه ویژه ملی متشکل از چند وزیر است.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: حل مشکل آب اصفهان نیازمند تشکیل یک کارگروه ویژه ملی متشکل از چند وزیر است.
به گزارش ایسنا، سیدناصر موسوی‌لارگانی بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) در جلسه شورای اداری استان اصفهان، با بیان اینکه ای کاش تمام طرح‌های اقتصادی را از ما می گرفتند، اما آب را به اصفهان برمی گرداندند، اظهار کرد: اولین و آخرین حرف همه، بازگشت آب است، چراکه اصفهان بدون آب معنایی ندارد.
وی با درخواست از جهانگیری معاون اول رییس جمهور که آب را به اصفهان برگردانند و پیرامون آب اصفهان یک کارگروه ویژه ملی تشکیل شود، تصریح کرد: برای حل موضوع آب اصفهان باید پای چند وزیر وسط بیاید، متاسفانه وضعیت خشکیالب تالاب گاوخونی امروز نه تنها برای اصفهان بلکه برای تهران و استان های همجوار نیز خطرناک است و گردوغبار سمی تالاب تهدیدی برای چند استان است.
رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان با انتقاد بر اینکه امروز در بالادست هدررفت آب وجود دارد، تصریح کرد: اگر اکنون آب در بالادست از بین می رود که این اتفاق نیازمند برنامه‌ریزی جدی است.
وی با بیان اینکه میانگین بیکاری در اصفهان بیش از میانگین کشور است، اظهار کرد: ایران همواره نسبت به اصفهان حساس هستند و باید بدانند اگر چرخ فولاد مبارکه و ذوب آهن می چرخد، از آب استفاده نکردند، بلکه از پساب استفاده می‌کنند، اما بقیه صنایع اصفهان تعطیل و نیمه تعطیل هستند.
موسوی لارگانی تاکید: اصفهان برای زنده ماندن نیازمند آب است تا مشکلات صنایع اصفهان نیز حل شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار