مهار آتش‌سوزی انبار چوب خوراسگان

مدیر ستاد فرماندهی آتش‌نشانی شهرداری اصفهان گفت: روز گذشته یک انبار چوب در محدوده خوراسگان و محله راران دچار آتش‌سوزی شده بود که با حضور به موقع آتش‌نشانان مهار شد.

مدیر ستاد فرماندهی آتش‌نشانی شهرداری اصفهان گفت: روز گذشته یک انبار چوب در محدوده خوراسگان و محله راران دچار آتش‌سوزی شده بود که با حضور به موقع آتش‌نشانان مهار شد.
ابراهیم مطلبی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در ساعت 12:19 دقیقه ظهر روز گذشته یک مورد حریق انبار چوب واقع در محله راران خوراسگان اعلام شد که ستاد فرماندهی بلافاصله ایستگاه شماره 15 به همراه مسؤول ایستگاه را به محل حریق اعزام کرد.
وی افزود: پس از حضور آتش‌نشانان در محل شاهد حریق انبار چوب به مساحت هزار متر بودند که در پی آن ستاد فرماندهی جهت کمک‌رسانی بلافاصله 6 دستگاه اطفائیه فوق سنگین و یک دستگاه خودروی آب‌رسان را به محل حریق اعزام کرد.
مدیر ستاد فرماندهی آتش‌نشانی شهرداری اصفهان گفت: هم‌جورای محل حریق با کارگاه‌های متعدد نجاری در آن موقعیت، انبوهی از چوب در آن‌جا و در پی آن احتمال حریق برخوردی در اثر حرارت بسیار زیاد حساسیت این حریق را برای آتش‌نشانان چندبرابر کرده بود.
مهار 3 ساعته آتش‌سوزی در خوراسگان
وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل از چند جهت و با چند رشته لوله آب‌دهی پرفشار عملیات اطفا را آغاز کردند و با آب‌گیری متوالی و با اجرای عملیات جداسازی و خنک کردن بعد از 3 ساعت تلاش بی‌وقفه توانستند حریق را مهار، پاک‌سازی و رفع خطر کنند.
مطلبی اذعان داشت: آتش‌نشانان برای اطفای این آتش‌سوزی از ایستگاه‌های شماره 15 خوراسگان، شماره 4 خیابان جی، شماره 7 میدان لاله، شماره 23 شهید کشوری و 3 نفر از مدیران و افسران کشیک سازمان در محل حادثه حضور پیدا کردند.
وی با بیان این که آتش‌نشانان جهت جلوگیری از مشتعل شدن دوباره آتش به کمک لودر و اطفائیه‌های موجود در محل اقدام به پاکسازی محل کردند، تصریح کرد: در مجموع 11 دستگاه اطفائیه سبک و سنگین در محل حاضر شدند که توانستند حریق را اطفا کرده و رفع خطر کنند.
آتش‌نشانی اصفهان رکورد سال‌های اخیر را شکست
مدیر ستاد فرماندهی آتش‌نشانی شهرداری اصفهان از ثبت رکورد 85 مورد اعزام، فرماندهی و هدایت ایستگاه‌های مربوطه به حریق و حوادث سطح شهر اصفهان توسط آتش‌نشانان اصفهانی خبر داد و یادآور شد: روز گذشته نیروهای ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اصفهان پاسخگوی هزار و 800 تماس با تلفن 125 بودند که 85 مورد این تماس‌ها منجر به اعزام به محل حریق و حادثه شدند.
وی با تأکید بر این‌که رکورد امدادرسانی در روز گذشته در چند سال گذشته بی‌سابقه بوده است، تأکید کرد: در این موارد حریق و حادثه ایستگاه‌های 24 گانه ما در سطح محدوده خدمات شهری شهر اصفهان به محل اعزام شده و رفع خطر کردند که با وجود این حجم از حریق و حادثه هیچ مورد مصدومیتی در سطح شهر برای شهروندان ایجاد نشد.
مطلبی در بیان جزئیات امدادرسانی‌های روز گذشته سازمان آتش‌نشانی اصفهان با بیان این که روز گذشته 29 مورد حریق و 56 مورد حادثه در اصفهان وجود داشت، ادامه داد: حادثه محبوس شدن افراد در آسانسور جزو عمده حوادث بوده و به 31 مورد رسیده است.
افزایش آمار محبوس شدن در آسانسور به دلیل قطعی برق
وی اضافه کرد: با توجه به این‌که مردم اصفهان با قطعی برق در مقاطع زمانی مختلف روز مواجه هستند، قطعی مکرر برق باعث محبوس شدن افراد حاضر در آسانسور می‌شود.
مدیر ستاد فرماندهی آتش‌نشانی شهرداری اصفهان متذکر شد: با توجه به فضای محدود آسانسور، تعداد افرادی که در داخل آسانسور هستند و عدم تهویه مناسب هوا به دلیل قطعی برق برای افرادی که مشکل تنفسی و قلبی داشته باشند، خطرآفرین است.
وی در پایان تأکید کرد: در شرایطی که به دلیل قطعی برق مدام به دلیل گیر افتادن در آسانسور با آتش‌نشانی تماس گرفته می‌شود، نیروهای آتش‌نشانی سریعاً در محل حاضر شده و درب آسانسور را با شیوه و امکانات فنی در اختیار باز کرده و افراد را نجات می‌دهند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار