عدم همکاری محیط‌ زیست در راه‌اندازی شهرک صنعتی گلشهر

شهردار گلشهر گفت: طی چند سال گذشته پیگیر راه‌اندازی شهرک صنعتی در گلشهر هستیم و با وجودی که سرمایه‌گذار نیز بخش خصوصی اعلام آمادگی کرد، اما به علت عدم همکاری محیط زیست، این اتفاق رخ نداد.

شهردار گلشهر گفت: طی چند سال گذشته پیگیر راه‌اندازی شهرک صنعتی در گلشهر هستیم و با وجودی که سرمایه‌گذار نیز بخش خصوصی اعلام آمادگی کرد، اما به علت عدم همکاری محیط زیست، این اتفاق رخ نداد. به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان در گلپایگان، علی نیکبخت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای ساماندهی محور اصلی شهر که بالغ بر 13 کیلومتر طول دارد پیگیری‌‌هایی از سوی اداره راهداری صورت گرفته، اما تنها توانستیم حدود 145 تن قیر از اداره راه و شهرسازی دریافت کنیم، در حالی که طرح نیاز به حدود 20 هزار تن آسفالت دارد که متاسفانه مقدار دریافتی کم است. این جاده ایمنی پایین دارد و آن طور که باید و شاید برای اصلاح آن کمک نشده است.
وی ادامه داد: جدول‌گذاری محله‌های "وِداغ"، "فیلاخُص" و "ورزنه" با هدف دفع آب‌های سطحی، شکل‌گیری محور اصلی و افزایش ایمنی تردد شهروندان انجام شده است، هم‌چنین زیرسازی حاشیه محور اصلی، ساخت سرویس بهداشتی جنب پلیس راه گُدار سرخ، راه‌اندازی کارگاه تولیدات بتنی شهرداری، اتمام عملیات میدان صالح پیغمبر، جدول‌گذاری پارک دانیال، نوسازی بخشی از ناوگان حمل و نقل عمومی، راه‌اندازی سیستم آبیاری تحت فشار در پارک منطقه ورزنه، جداسازی آب شرب از آب فضای سبز و.... از اقدامات انجام شده در مدت اخیر است.
شهردار گلشهر گفت: طرح تفضیلی شهرداری در دست پیگیری است تا به تصویب برسد، هم‌چنین طرح جامع شهری نیز ایراداتی داشت و برای سال جاری سه میلیارد و 300 میلیون تومان بودجه پیش بینی شده است، اما امسال نسبت به پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای وصول بودجه عقب‌تر هستیم.
وی با اشاره به ساخت جاده صالح پیغمبر و بازدید نماینده شهرستان از آن، خاطرنشان کرد: مقرر شده زیرسازی این جاده توسط شهرداری انجام شود و راه وشهرسازی قیر مورد نیاز را تامین کند تا آسفالت ریخته شود. از سوی دیگر شهرداری زیرسازی آن را انجام داده، اما هزار تومان قیر و آسفالت تخصیص پیدا نکرد تاجایی که زیرسازی انجام داده شده بر اثر بارندگی‌های اخیر آسیب دید.
نیکبخت یکی از دغدغه‌های مردم این شهر را عدم وجود شغل پایدار دانست و تصریح کرد: چندین سال است که پیگیر راه‌اندازی شهرک صنعتی در این شهر هستیم، ضمن اینکه سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این راستا اعلام آمادگی کرد، اما به دلیل عدم همکاری محیط زیست این اتفاق رخ نداد.
وی افزود: منطقه‌ای که برای راهاندازی شهرک صنعتی مدنظر بخش خصوصی بود از نظر زیستگاه حیات وحش واقعا واجد ارزش نبود و در آن منطقه سالیان سال نخاله‌های معادن تخلیه می شد، هم‌چنین تصمیم بر این بود که 30 هکتار از زمین‌های مقابل پلیس راه به شهرک صنعتی گلشهر واگذار شود و معادل و یا دو برابر این مقدار زمین، از تالاب شور به محیط زیست داده شود که متاسفانه محیط زیست موافقت نکرد.
شهردار گلشهر اضافه کرد: به دلیل افت آب‌های زیرزمینی روز به روز کشاورزی در حال از بین رفتن است و مردم نیازمند شغل هستد، اگر نتوانیم شغل پایداری در شهر ایجاد کنیم روز به روز شاهد مهاجرت شهروندان به شهرهای دیگر خواهیم بود در حالیکه اگر مقداری مساعدت می شد و شهرک صنعتی در این شهر راه‌اندازی می‌شد براساس گفته سرمایه‌گذار حدود هزار شغل مستقیم ایجاد می‌شد.
وی یادآورشد: متاسفانه به علت پایین رفتن آب‌های زیرزمینی در قسمت‌های شمالی گلشهر اکنون شاهد نشست شدید زمین هستیم که علاوه بر زمین‌های زراعی خانه‌های مسکونی محله کنجدجان و ورزنه نیز نشست کرده‌اند، هم‌چنین یکی از مشکلات شهر خشک شدن تالاب شور است که موجب وجود ریزگردها در منطقه می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار