تجهیز تصفیه خانه های صنعتی کشور به سامانه پایش آنلاین

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: یکی از سیاست های دولت در راستای حفظ سلامت محیط زیست، راه اندازی سامانه‌های پایش آنلاین در همه شهرکهای صنعتی کشور است.

تجهیز تصفیه خانه های صنعتی کشور به سامانه پایش آنلاین


به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، معصومه ابتکار در حاشیه مراسم افتتاح تصفیه خانه شهرک صنعتی رازی شهرضا در جمع خبرنگاران این شهرستان، عنوان کرد: در شرایط فعلی یکی از مهمترین مسائلی که از اهمیت زیادی برخوردار است، حفظ منابع آب موجود و نیز جلوگیری از آلودگی انها است.

وی اظهار کرد: تلاش در جهت حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلایندگی ابها از جمله مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید بود که در راستای اجرای آن ایجاد تصفیه خانه هادر شهرکتهای صنعتی را در دستور کار خود قرار داد.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور، بیان کرد: در حال حاضر دویست و بیست و چهار تصفیه خانه در شهرکهای صنعتی کشور ایجاد شده که تصفیه خانه شهرک صنعتی رازی شهرضا، آخرین آنها است.

ابتکار ادامه داد: یکی از مهمترین کارکردهای تصفیه خانه های ایجاد زمینه مناسب برای ایجاد چرخه باز مصرف آب در بخش صنعت است.

وی اضافه کرد: یکی از سیاستهای دولت در راستای حفظ سلامت محیط زیست، راه اندازی سامانه‌های پایش آنلاین در همه شهرکهای صنعتی کشور است.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: یکی از مزایای تصفیه خانه شهرک صنعتی رازی شهرضا، تجهیز آن به سامانه اندازه گیری برخط پساب خروجی است که امکان کنترل و نظارت پساب خروجی را توسط کارشناسان سازمان حفاظت از محیط زیست فراهم می‌کند.

ابتکار عنوان کرد: شبکه فاضلاب نقش به سزایی در کاهش مشکلات زیست محیطی ایفا می کند که تا کنون از اجرای آن غفلت شده بود ولی دولت تلاش دارد تا با اجرای آن ، ضمن کاهش اثرات مخرب فاضلاب ، به استفاده بهینه از آب کمک کند.

به گزارش ایمنا، تصفیه خانه شهرک صنعتی رازی شهرضا با اختصاص اعتباری بالغ بر ۵۴ میلیارد ریال و در مدت ۲۲ ماه به بهره برداری رسید؛ با بهره برداری از این طرح ظرفیت تصفیه‌خانه این شهرک از ۷۰۰ متر مکعب در شبانه روز به ۲ هزار متر مکعب رسید.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار