۶۵ درصد مدارس اصفهان به فناوری‌های نوین تجهیز شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد از مدارس استان اصفهان به سیستم فناوری های نوین تجهیز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد از مدارس استان اصفهان به سیستم فناوری های نوین تجهیز شده است.
به گزارش ایمنا، علی اکبر کمالی در نشست معاونان آموزش ابتدایی و مسئولان آموزش و پرورش عشایر کشور که در اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه امروز به نمایندگی از ۸۶۷ هزار و ۲۶۷ دانش‌آموز و ۵۷ هزار معلم شاغل و ۵۰ هزار معلم بازنشسته خدمت وزیر محترم آموزش و پرورش و استاندار صفهان و مسئولان آموزش ابتدایی از سراسر کشور خیرمقدم عرض می کنم اظهار کرد: این آمار بیانگر عظمت دستگاه آموزش و پرورش اصفهان بوده که بیش از ۵۰ درصد این عدد، معادل ۴۵۶و ۴۵۱ نفر مربوط به آمار دانش آموزان دوره ابتدایی این استان است.
وی با اشاره به اجرای طرح‌های متعدد آموزشی در سال های گذشته افزود: در طرح بزرگ "جابربن‌حیان" که به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و پژوهش از سال ۹۱ در دوره ابتدایی اجرا شد میزان استقبال از سال ۹۱ که حدود ۱۷.۵ درصد دانش‌آموزان شرکت کردند به ۵۲.۵ در سال جاری رسیده ایم.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان در خصوص تحول سند بنیادین پس از اجرای نظام شش، سه ، سه در نظام شش ساله ابتدایی گفت: دوره ابتدایی باید به دو دوره اول و دوم با فضاهای آموزشی جدا از هم اجرا می‌شد که آموزش و پرورش استان هم در این عرصه پیشگام بوده و در سال ۹۲-۹۳ تنها ۱۳ درصد مدارس تفکیک شدند و در سال جاری این رقم به ۲۴.۵ درصد رسید.
کمالی در خصوص مدارس عشایری گفت: در سال ۹۳-۹۴ مدارس عشایری استان اصفهان به ثبت رسید و هم اکنون در ۱۶۱ مدرسه در شش منطقه با جمعیت آماری شش هزار و ۵۷۸ نفر دانش‌آموز در حال تحصیل هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به برگزاری نوزدهمین دوره از اردوهای عشایری سراسر کشور از ۱۴ تا ۲۴ تیرماه در اصفهان گفت: بعدازظهر امروز مراسم اختتامیه این اردوها در اردوگاه باغ ابریشم اصفهان برگزار می‌شود.
کمالی در خصوص تجهیز و توسعه فناوری‌های نوین گفت: در سال ۹۲-۹۲ حدود ۴۵ درصد مدارس استان به فناوری‌های نوین مجهز شده است در حالی که در سال جاری این عدد به ۶۵.۵ رسیده که این آمار خوبی است.
وی در خصوص افزایش شرکت معلمان در کلاس های درس پژوهشی گفت: در این زمینه به رشد ۱۰ برابری رسیدیم چرا که از چهار درصد در سال ۹۲-۹۳ به ۴۴ درصد در سال جاری رسیده است.
کمالی در خصوص کسب رتبه برتر در توسعه کمی و کیفی مجلات رشد افزود: در این زمینه به رتبه اول رسیده ایم در حالی که در سال ۹۱-۹۲ رقمی بالغ بر ۴۷۷ هزار دانش‌آموز برای مجلات رشد ثبت نام کردند که در سال جاری ۵۰۴ هزار و ۸۰۱ نفر از دانش‌آموزان در این امر مشارکت کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه استان اصفهان هفت رتبه برتر در برنامه کیفیت بخشی به کلاس های چندپایه را داشته است، افزود: در راستای توانمندسازی معلمان و دانش‌آموزان تفاهم‌نامه‌هایی با فولادمبارکه، اتاق بازرگانی و دیگر صنایع استان امضا شده است که قطعا باعث نتایج خوبی در رشد و ارتقای آموزشی خواهد داشت.
کمالی در خصوص توسعه خدمات درمان و بهبود اختلالات یادگیری اظهار کرد: با افزایش مراکز مربوطه از ۱۵ مرکز درمان اختلالات یادگیری به ۳۴ مرکز در طی پنج سال رسیده ایم.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به ارتقای نرخ پوشش تحصیلی دوره پیش دبستانی از ۴۱ درصد در سال ۹۲ به ۷۳ درصد در سال جاری گفت: افزایش پست راهبران آموزشی و تربیتی مدارس عشایری به جهت رسیدن به عدالت آموزشی هم از تعداد ۲۹ نفر از سال گذشته به ۴۱ نفر افزایش داشته است.
وی افزایش درصد شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در سال ۹۳-۹۴ را ۳۲ درصد دانست و تصریح کرد: شناسایی بازماندگان از تحصیل در سال جاری به ۹۹ درصد رسیده که تلاش برای انسداد مبادی بی سوادی قابل تقدیر بوده است.
کمالی در خصوص طرح "شهاب" گفت: طرح شهاب همان جلوگیری از برگزاری آزمون‌های متعدد در دوره ابتدایی است که از سه مدرسه در سال ۹۴-۹۵ به تعداد ۱۲ مدرسه رسید.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار