آغاز برنامه‌ریزی برای کنترل آلودگی هوا در فصل سرما

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان گفت: برنامه‌ریزی ها برای کنترل و کاهش آلودگی هوا در فصل پاییز و زمستان از اکنون آغاز شده است.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان گفت: برنامه‌ریزی ها برای کنترل و کاهش آلودگی هوا در فصل پاییز و زمستان از اکنون آغاز شده است.
احمدرضا مرادی در گفت و گو با ایمنا اظهارکرد: تقویت ناوگان‌ حمل و نقل عمومی تاثیر بسزایی در کاهش استفاده از خودروهای شخصی و به دنبال آن کاهش آلودگی هوا دارد.
وی افزود: خوشبختانه با تکمیل و بهره برداری از مترو پیش بینی می‌شود بتوانیم در کنترل آلودگی هوا وضعیت بهتری در مقایسه با سال‌های گذشته داشته باشیم.
مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان با اشاره به تاثیر فضای سبز در کنترل آلودگی هوا گفت: در شرایط بحرانی آب به منظور جلوگیری از خشک شدن درختان به عنوان ریه‌های تنفسی شهر، آبیاری فضاهای سبز به سختی صورت می‌گیرد، حتی در برخی مناطق به وسیله تانکر آبیاری انجام می‌شود.
مرادی با اشاره به برگزاری جلسات ویژه ای جهت آموزش پرسنل ادارات در کنترل مصرف آب و برق اظهار کرد: از مهمترین برنامه‌های مدیریت بحران مقابله و برنامه‌ریزی قبل از وقوع بحران است، از این رو آموزش صحیح کارکنان ادارات که هر کدام یک شهروند محسوب می شوند در این سازمان برنامه ریزی شده است.
وی فرهنگ‌سازی در کنترل بحران را امری مهم دانست و گفت: در حال حاضر با توجه به وضعیت خشکسالی تابلوهای کمیته فرهنگ شهروندی مصرف بهینه آب و برق را آموزش می‌دهد. همچنین آموزش مدیریت در بحران‌های مختلف به کودکان و نوجوانان در دستور کار قرار دارد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار