ساعت کار به وقت اصفهان

کارمندان ادارات اصفهان از امروز تا اطلاعیه بعدی از ساعت 6:30 صبح، در محل کار خود حاضر می شوند.

کارمندان ادارات اصفهان از امروز تا اطلاعیه بعدی از ساعت 6:30 صبح، در محل کار خود حاضر می شوند.
به گزارش صدا و سیما؛ با هدف کاهش و مدیریت مصرف برق، کارکنان اصفهانی یک ساعت زودتر در محل کار حاضر شدند و یک ساعت هم زودتر به خانه می روند.
استانداری اصفهان در اطلاعیه ای روز 21 تیر ماه اعلام کرد: همزمان با گرم ترشدن هوا و استفاده بیشتر مردم از وسایل خنک کننده و به منظور صرفه جویی در مصرف برق، ساعت کار ادارات استان شامل دستگاه های دولتی، شهرداری ها، بانک ها و موسسات عمومی غیردولتی از ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ دقیقه است.
پیش از این تغییر ساعات کار ادارات در تابستان در استان های هرمزگان، خوزستان، بوشهر، گلستان، تهران و سیستان و بلوچستان و شهرستان هایی که دمای بالاتر از 45 درجه دارند، در هیأت دولت تصویب شده بود.
بنا بر خبرهای منتشر شده در خبرگزاری های مختلف وزارت نیرو به اجرای موفق این طرح امیدوار است و اعلام کرده است: در پی اجرای تغییر ساعات کار در برخی استان‌ها پیک مصرف از کانال هشدار دهنده 56 هزار مگاوات خارج و خاموشی در نقاط مختلف کشور کاهش یافت.
وزیر نیرو با بیان اینکه اگر صرفه‌جویی ناشی از تغییر ساعات کار ادارات در تعدادی از استان‌ها صورت نمی‌گرفت، دچار خاموشی بیشتری می‌شدیم.
رضا اردکانیان با اشاره به خاموشی‌های اخیر در کشور گفت: یازدهم تیرماه 56 هزار و 672 مگاوات برق مصرف شد، که اوج بار بود.
وی ادامه داد: جای نگرانی نیست به شرط آن که صحیح مصرف کردن و صرفه‌جویی‌ها خارج از انتظار باشد یعنی مصرف‌کنندگان بخش‌های عمومی، صنعت و خانگی همراهی‌های لازم را با وزارت نیرو داشته باشند.
اردکانیان با بیان اینکه از حدود ۵۷ هزار مگاوات اوج بار حدود ۲۱ هزار مگاوات مصرف دستگاه‌های سرمایشی است، یادآور شد: از این مقدار حدود ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات سهم سازمان‌های دولتی است که دولت با دو تصویبنامه به وزارت نیرو اجازه داد تا با همکاری نزدیک با استانداری‌ها ساعت کار ادارات را در استان‌های مختلف و در تمام کشور بر حسب نیاز تغییر دهد.
امیدواریم با تصمیم گیری مدیران و مدیریت مصرف در خانواده ها، مصرف انرژی های مختلف در کشور کاهش چشمگیری داشته باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار