شرکت نکردن در انتخابات، مقابله با دموکراسی است

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت نکردن در انتخابات از روی عمد به معنی مقابله با دموکراسی است؛ یعنی نخواستن استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی؛ یعنی پشت به شهدا کردن؛ یعنی پشت کردن به ارزشهای بزرگ انسانی و انقلابی.

شرکت نکردن در انتخابات، مقابله با دموکراسی است

کوروش کرم پور حقیقی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایمنا در رابطه با شرکت در انتخابات 299 اردیبهشت اظهار کرد: حضور مردم پای صندوق رأی دفاع از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی یعنی استقلال، آزادی جمهوری اسلامی است. بازتاب حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی در سطح بین الملل یکی از بهترین عامل بازدارنده برای دشمنان کشور عزیز ماست یعنی اگر نقشه‌ای در سر داشته باشند آن را خنثی می‌کند که بهترین پاسخ برای دشمنان ایران است.

وی افزود: همه باید در انتخابات شرکت داشته باشیم؛ همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند «حتی کسانی که به هر دلیلی با نظام ما موافق نیستند به خاطر کشور به پای صندوق‌های رأی بیایند».

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در رابطه با انتخابات ابراز کرد: انتخابات دو پیام دارد، پیامی در رابطه با مسائل داخلی کشور و پیامی در رابطه با مسائل خارجی کشور؛ نخست اینکه ملت ایران به صورت منسجم در مقابل هر قدرتی در هر شرایطی می‌ایستند، پیام دوم، انتخاب آگاهانه‌ای است که مردم انجام می‌دهند.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اثر شرکت در انتخابات گفت: شرکت در انتخابات هم در داخل کشور و هم در خارج کشور اثری بسیار دارد. در مورد اثر آن در داخل کشور، هرکسی که انتخاب شود به این معنی است که ملت ایران هشیارانه به وظیفه خود عمل کرده‌اند؛ که باید رئیس جمهور منتخب در مقابل این ملت به صورت شبانه‌روزی و جهادی به مردم خدمت کند. در رابطه با اثرش در خارج از کشور، شرکت در انتخابات، راه‌ مقابله با هر تهدیدی است.

کرم پور حقیقی ابراز کرد: افرادی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند باید بررسی شود که آیا تمایل به شرکت داشته اند و نتوانسته اند یا اینکه می‌توانستند و شرکت نکردند. من فکر نمی‌کنم در کشور ما افرادی باشند که از روی عمد در انتخابات که یک امتحان الهی و عرصه ‎ ‌ای دموکراسی زیبایی است، شرکت نکنند؛ شرکت نکردن در انتخابات از روی عمد به معنی مقابله با دموکراسی است؛ یعنی نخواستن استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی؛ یعنی پشت به شهدا کردن؛ یعنی پشت کردن به ارزشهای بزرگ انسانی و انقلابی.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار