مصرف برق در آران و بیدگل چهار درصد افزایش دارد

مدیر امور برق آران و بیدگل از افزایش نزدیک به چهار درصدی میزان مصرف برق در این شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد.

مدیر امور برق آران و بیدگل از افزایش نزدیک به چهار درصدی میزان مصرف برق در این شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد.

حمیدرضا رجبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تشریح کرد: روزانه 72 مگاوات میزان مصرف برق آران و بیدگل در سال گذشته بود که این میزان در سال جاری به میانگین روزانه 75 مگاوات رسیده است.
وی مصرف کننده 70 درصد برق در این شهرستان را بخش صنعت عنوان کرد و افزود: با توجه به کمبود آب که نقش خنک کننده را در نیروگاه های حرارتی ایفا می کند، بسیاری از نیروگاه های حرارتی کشور برق تولید نمی کنند.
مدیر امور برق آران و بیدگل بیان کرد: سهمیه قطعی برق در استان اصفهان روزانه نزدیک به 500 مگاوات است که سهمیه این شهرستان از قطعی ها روزانه نزدیک به پنج تا هشت مگاوات خواهد بود.
او اضافه کرد: قطع برق مناطق مختلف شهری بر اساس برنامه ریزی سراسری صورت می گیرد و شرکت توزیع برق در تعیین میزان خاموشی ها نقش چندانی ندارد.
رجبی ناهماهنگی ها در زمینه قطعی های خارج از برنامه اعلام شده از سوی اداره برق را ناشی از قطعی برق از سوی مراکز بالادستی مدیریت برق عنوان کرد و گفت: جدول های اعلام شده تنها احتمالی هستند و ممکن است قطعی های خارج از برنامه نیز داشته باشیم.
وی افزود: فرهنگ سازی بهترین راهکار مدیریت مصرف و جلوگیری از اعمال قطعی برق است که در ساعت های اوج میزان مصرف باید بیشتر مورد توجه مردم باشد.
مدیر امور برق آران و بیدگل با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف انرژی به ویژه در زمان های اوج مصرف (11 تا 17) بیان کرد: خاموش کردن لامپ‌های اضافی، استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم دمای کولر گازی و کاهش استفاده از لوازم پرمصرفی مانند اتو، لباسشویی، ظرفشویی و جاروبرقی هنگام استفاده از وسایل سرمایشی باید در راستای تامین برق پایدار مورد توجه باشد.
به گزارش ایرنا، پیش تر فرماندار آران و بیدگل با اشاره به واقع شدن این شهرستان در گرمترین نقطه استان اصفهان، بر لزوم تجدید نظر در میزان قطعی برق منطقه از سوی شرکت توزیع نیرو تاکید کرده بود.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار