کدخدایی: نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری به صورت تدریجی اعلام شود

سخنگوی شورای نگهبان به وزارت‌کشور توصیه کرد نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری را به صورت تدریجی اعلام کند.

کدخدایی: نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری به صورت تدریجی اعلام شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عباسعلی کدخدایی در نشست خبری امروز از ارسال حدود بیش از 200 مورد تخلف انتخاباتی - تبلیغاتی به وزارت کشور و قوه قضاییه خبر داد.

وی افزود: تا جایی که اطلاع دارم هیئت قوه قضاییه به سرپرستی دادستان کل کشور به سرعت در حال رهگیری این‌گزارش هاست.

کدخدایی گفت: تاکنون گزارش تخلفی‌که بتواند در سرنوشت انتخابات تاثیرگزار باشد و به ورود شورای نگهبان منجر شود، به ما نرسیده است.
نظر شورای نگهبان درباره تعیین شعب برای حضور‌ نمایندگان نامزدها

سخنگوی شورای نگهبان گفت: طبق برداشت ما از قانون، محل تعیین شعب برای حضور نمایندگان نامزدها باید با هماهنگی این شورا باشد.

عباسعلی کدخدایی در ادامه نشست خبری افزود: حضور نمایندگان نامزدها مربوط به کارهای اجرایی و‌ وزارت کشور است که کارت صادر می‌کنند.

او گفت: آنچه ما از قانون برداشت می‌کنیم این است که وزارت کشور باید با هماهنگی شورای نگهبان تعیین‌کند‌که افراد در کجا قرار بگیرند.

کدخدایی در این نشست درباره حضور هیئت خارجی برای نظارت بر روند برگزاری انتخابات کشورمان گفت: نظارت بر انتخابات ازجانب نهادهای بین‌المللی یک امر توافقی است و درجایی انجام می‌شود که مشکلاتی در داخل کشور مقصد باشد.

وی افزود: به دلیل اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی ایران مردمی است و به دست مردم انجام‌می‌شود، طبق قوانین ضرورتی بر این کار نیست. هرچند ما ابایی از این‌کار نداریم.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: می‌توانیم تجربیات خودمان را در اختیار سایر کشورها قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود «امنیت» و «سلامت» انتخابات را برای شورای نگهبان‌ مهم دانست و این‌ دو مهم را باعث عزت و استقلال کشور برشمرد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: تلاش می کنیم در بعد نظارت بر انتخابات، امانتدار آراء مردم باشیم و در این‌باره پاسداری کنیم.

نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری به صورت تدریجی اعلام شود

سخنگوی شورای نگهبان به وزارت‌کشور توصیه کرد نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری را به صورت تدریجی اعلام کند.

عباسعلی کدخدایی امروز در نشست خبری افزود: باتوجه به حساسیت انتخابات ریاست جمهوری نتایج رای‌گیری به صورت تدریجی اعلام ‌شود.

وی اظهار داشت: طبق روال چندسال اخیر از نمایندگان نامزدها دعوت شده است تا روز رای‌گیری در شورای نگهبان‌حضور داشته باشند و بر روند نظارتی شورا نظارت داشته باشند.

کدخدایی همچنین به وظایف مختلف‌ شورای ‌نگهبان در حوزه‌های مختلف انتخابات اشاره‌کرد و ‌گفت: نظارت بر طراحی و‌ چاپ تعرفه‌ها از جمله کارهای بسیار حساسی است که دوستان ‌ما شبانه‌روزی تلاش‌کردند و‌ انجام دادند.

سخنگوی شورای نگهبان اضافه کرد: آموزش ناظران نیز از جمله ‌کارهای زمان‌بر است‌که انجام شده است.

کدخدایی گفت: هیچگونه جانبداری از طرف اعضای شورای نگهبان از یک‌نامزد خاص صورت نگرفته و یکی از اعضا نیز به عنوان عضو جامعه مدرسین صرفا در محل جامعه مدرسین حضور داشته است.

وی درباره ارسال تخلفات به قوه قضاییه نیز گفت: اگر قوه قضاییه در این رابطه رسیدگی و‌اعمال نظر کند در شورای نگهبان آن را مد نظر قرار می‌دهیم.

کدخدایی گفت: برای اصلاح‌قانون انتخابات تلاش‌هایی در حال انجام ‌است و امیدواریم برای انتخابات آینده قانون جامع داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد مردم به صورت گسترده در پای صندوق رای حضور داشته باشند.



ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار