موسوی لارگانی: سیاسی‌کاری در مجلس زیاد شده است

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: مجلس پویا نیست و سیاسی کاری آن زیاد شده است زيرا ما به ليست رای می دهیم و کاری به توانمندی افراد نداریم.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: مجلس پویا نیست و سیاسی کاری آن زیاد شده است زيرا ما به ليست رای می دهیم و کاری به توانمندی افراد نداریم.
به گزارش ایسنا، سيد ناصر موسوی لارگانی امروز (یکشنبه) در بیست و سومین روز نکوداشت صنعت و معدن، اظهار کرد: مجلس دو وظیفه قانون گذاری و نظارت را برعهده دارد و طبق ماده 236 آیین نامه مجلس شورای اسلامی نمایندگان می توانند جلوی تخلف را بگیرند.
وی با بیان اینکه مجلس کارخانه تولید قانون است و در دنیا بیشترین قانون را ایران دارد، ادامه داد: به لحاظ نظارت به مجلس نمره 10 را می دهم زیرا وظیفه خود را در این بعد انجام نداده است و اگر من نماینده، وظیفه ام را انجام می دادم اکنون وضع چنین نبود.
رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر مشکلاتی را در بحث مناطق آزاد صادرات و واردات داریم و مناطق آزاد محل واردات و خرید و فروش کالاهای خارجی شده است، از طرفی زمانی که گمرکی پرداخت نمی کند، قطعا صنعتگر با چنین فردی نمی تواند مقابله کند.
وی با بیان این که سیاسی کاری مجلس بیشتر جنبه نظارتی و قانون‌گذاری دارد، افزود: دلیل این امر این است که ما به ليست رای می دهیم و کاری به توانمندی افراد نداریم. مجلس پویا نیست.
موسوی لارگانی با بیان اینکه اکنون همانند شرایط اول جنگ است، گفت: به صنعتگران فشار وارد می کنند و از آن هم انتظار کالای با کیفیت دارند در حالیکه هیچ امکاناتی در اختیارش قرار نداده ایم. چند روز پیش در بازدید از کارخانه ای متوجه شدم که چهار ماه است مواد اولیه برای تولید کالایی که قلب پالایشگاه ها است، ندارند و چهار ماه در نوبت ارز قرار دارند. شریعتمداري ارز حدود 4000 تومان را ممنوع کرده که تازه بعد از این کار مشکلات جدی در راه خواهد بود و چنین کارخانه هایی رو به تعطیلی می رود.
وی با بیان اینکه طبق صحبت مقام معظم رهبری حرام شرعی است که اگر محصولی مشابه خارجی اش در کشور تولید می‌شود بخواهیم وارد کشور کنیم، افزود: مقام معظم رهبری اجازه نداند که فرزندانشان در هیچ کار اقتصادی دخالت کنند و اکنون هم می گویم که هر کسی که چه وابسته به رییس جمهور باشد چه معاون اول رییس جمهور و ... باید دستش قطع شود. نمی شود که صنعتگر این همه فشار را تحمل کند و خریدار هم نداشته باشد.
نماينده مردم فلاورجان در مجلس ادامه داد: مجلس طرحی را در دستور کار برای تولید و اقتصاد مقاومتی داشت که امیدوارم تثبیت شود، قانون رفع موانع تولید را هم تثبیت کرده ایم اما سه سال و نیم از آن می گذرد و چند مواد این قانون اجرایی نشده است.
وی با اشاره به اینکه بانک ها تن به اجرای قانون نمی دهند، اضافه کرد: دست کسی را که حتی برای یک نفر اشتغال ایجاد کرده می بوسم و وظیفه دارم مشکلاتش را حل کنیم. اما مجلس 290 نماینده دارد که برخی قوانین آن با نصف + یک، رای می‌گیرد. یک نماینده به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار