نگاهمان می‌کنند

دوشنبه شب، معین‌الدین عشاقی از کارگردانان نام‌آشنای تئاتر اصفهان در حضور جمعی از طرفداران و اهالی هنر در ارگ جهان‌نما از پوستر آخرین اثر خود رونمایی کرد.

مسعود زرفشانی : دوشنبه شب، معین‌الدین عشاقی از کارگردانان نام‌آشنای تئاتر اصفهان در حضور جمعی از طرفداران و اهالی هنر در ارگ جهان‌نما از پوستر آخرین اثر خود رونمایی کرد. این نمایش که در تاریخ ۲۸ تیرماه به روی صحنه خواهد رفت بر اساس نوشته‌ نغمه ثمینی و با نقش‌آفرینی بهزاد سیفی، راد نوش مقدم، شهاب غزالی، شمیلا تابش، ستایش سرائیان و همچنین معین‌الدین عشاقی ساخته‌شده است.
عشاقی ضمن قدردانی از حضور مخاطبان، طرفداران و اصحاب رسانه در این جلسه رونمایی بر لزوم حمایت معنوی به‌موازات حمایت‌های مالی از هنر تئاتر تأکید کرد و اذعان داشت که پیش‌ازاین هیچ‌گاه از چنین جلسات رونمایی برای آثار خویش استفاده نکرده است و در خصوص تأکید کرد که زمانی مشکل تئاتر کمبود مخاطب برای آن بود اما در سالهای اخیر با توجه به بهبود نسبی مسائل زیرساختی مانند تأسیس سالن‌های تئاتر و رشد این هنر خوشبختانه هنرمندان با جمعیتی از تماشاچیان فرهیخته و پیگیر در این حوزه روبرو هستند. در پایان وی با توجه به حضور محمدعلی میاندار، از پیشکسوتان تئاتر و همچنین لیلا پرویزی از کارگردانان و نویسندگان باسابقه تئاتر از این دو هنرمند دعوت به سخنرانی کرد.
میاندار در ابتدای صحبت‌های خود پیش از هر چیز بار دیگر بر لزوم حمایت معنوی از تئاتر صحه گذاشت و پس‌ازآن به بررسی یکی از آفات گریبان گیر این هنر در دوره اخیر پرداخت؛ ازنظر وی یکی از نکات آسیب‌رسان در حیطه تئاتر علی‌الخصوص در اصفهان، عدم وجود کار گروهی صحیح همبستگی، همدلی و همچنین هم‌زبانی میان اعضاست. او با مطرح کردن قیاسی میان وضعیت گذشته تئاتر اصفهان و سالهای اخیر به بررسی شکل‌گیری گروه تئاتر جلفا پس از شکل‌گیری دانشگاه سوره بعد از وقوع انقلاب که عشاقی نیز از اعضای وفادار آن بوده است پرداخت. از دیگر نکات جالب‌توجه در نطق محمدعلی میاندار، طرح نکته‌ای بود که شاید در نگاه اول با توجه به پرداخت و تعداد بیشتر کارها در سالهای اخیر غیرمعقول به نظر برسد اما ازنظر این پیشکسوت هنر تئاتر، مخاطبان درگذشته حق انتخاب بیشتری میان سبک‌های گوناگون داشتند و همین نکته باعث پویایی بیشتر این هنر و همبستگی میان هنرمندان و مخاطبانشان بوده است. وی با تأکید مجدد بر لزوم کار گروهی این نکته را نی مطرح کرد که در سالهای اخیر تئاترهای ارائه‌شده در کشور رو به سطحی شدن فرم و محتوی نیل کرده‌اند و تفاوت فاحش میان آنچه در پیش‌نمایش‌ها به مخاطب وعده داده‌شده و آنچه مخاطب در حین اجرا در سالن تئاتر با آن روبرو می‌شود را از مسائل دلسردکننده برای مخاطبان در سالهای اخیر محسوب کرد. در پایان میاندار ادامه سخنرانی را به لیلا پرویزی واگذار کرد.
پرویزی نیز با تأکید بر تأیید صحبت‌های میاندار، از لزوم توجه هر چه بیشتر مسئولین ذی‌ربط به هنر تئاتر و همچنین لزوم تغییر دیدگاه‌های جاری در میان مسئولان صحبت کرد و افزود یکی از آفات گریبان گیر جامعه هنر در سالهای اخیر بحث مدیریت و نگاه مسئولان است و باوجوداینکه وی مدت‌هاست نسبت به بروز تغییر در این زمینه ناامید است اما بااین‌حال هنوز هم‌ چشم به راه رسیدن موسم تغییرات نشسته است. پرویزی در پایان نطق خویش عشقی را یکی از شریف‌ترین هنرمندان فعلی توصیف کرد و برای وی در اجرای آتی‌اش، نگاهمان می‌کنند، آرزوی موفقیت کرد.
عشاقی نیز پس از پایان این سخنرانی‌ها، از همکاری لیلا پرویزی در ایجاد هماهنگی و کسب مجوز از نویسنده‌ی نگاهمان می‌کنند، نغمه ثمینی، قدردانی کرد و همچنین با اشاره به ستایش سرائیان و اولین نقش آفرینی‌اش به عنوان بازیگری جوان در تئاتر «نگاهمان می‌کنند» نوید حضور یک بازیگر قدرتمند در سالهای آتی را به مخاطبان داد.
در پایان این جلسه بازیگران و هنرمندان حاضر در جلسه به امضای پوستر این تئاتر که توسط آسیه ضرابی طراحی شده بود پرداختند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار