نماینده مجلس: نگفتم روسیه نمی‌گذارد از گرسنگی بمیریم

هدايت‌الله خادمي، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی می گوید: برخي وادادگان آمريکايي و داخلي از سخنان من درباره اینکه «روسيه نمي‌گذارد از گرسنگي بميريم» سوءاستفاده کردند.

هدايت‌الله خادمي، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی می گوید: برخي وادادگان آمريکايي و داخلي از سخنان من درباره اینکه «روسيه نمي‌گذارد از گرسنگي بميريم» سوءاستفاده کردند.

خادمي همين چند روز پيش با يک جمله سر زبان‌ها افتاد. او گفته بود: «روسيه نمي‌گذارد از گرسنگي بميريم». از چند و چون اين عبارت از او جويا مي‌شویم. او منکر اين گفته مي‌شود و مي‌گويد: برخي وادادگان آمريکايي و داخلي از سخنان من سوءاستفاده کردند.

بخشی از گفتگو با وی را بخوانید:

‌به چه دليل اين جمله را گفتيد؛ «روسيه نمي‌گذارد از گرسنگي بميريم»؟

سوءبرداشت کردند. برخي صحبت‌هاي ما را وادادگان آمريکايي و وادادگان داخلي تغيير دادند. متن اصلي سخن من نقد به تحريم‌ها بود و پيکان نقدم به سوي آمريکا و اروپا و عربستان. اما عده‌اي نگران از اينکه آن بخش از حرف‌ها ديده شود، روي چند تيتر مانور دادند و مغلطه کردند.

به‌هر‌حال اين جمله را گفتيد يا نگفتيد؟

من گفتم اگر قرار است ما تحريم بشويم و اصلا نتوانيم نفتمان را صادر کنيم، چه اتفاقي خواهد افتاد. جوان و بيمار و آحاد مردم آسيب خواهند ديد؛ يعني همان کاري که سلاح کشتار جمعي مي‌کند، تحريم مي‌کند؛ تحريم يعني جنايت عليه بشريت.

اما اينکه «روسيه نمي‌گذارد، ما از گرسنگي بميريم» جمله سنگيني است. مرور تاريخ هم نشان داده است روس‌ها چندان هم با ما سر ياري نداشته‌اند.

خب ما الان با نفتمان چه مي‌کنيم. نفت را صادر مي‌کنيم. با درآمد حاصل از آن هم از اروپا و آسياي شرقي و روسيه کالا وارد می‌کنیم. من به کنايه گفتم چرا کشورهاي همسايه ما باید آن‌قدر جسارت به خرج بدهند که چنين و چنان کنند، اما دوستان آمريکايي واداده جور ديگري سوءبرداشت کردند. مخلص کلام اينکه سخن من کنايه‌آميز بود که آن‌قدر دولت بد عمل کرده و بي‌تدبير بوده است که حالا بايد چشم اميدمان به کشورهاي همسايه و منطقه باشد.

‌البته اينکه مي‌گوييد با آ‌ن خبر متفاوت است.

برداشت‌شان اشتباه بود؛ شيطنت کردند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار