برگزاری تمرین، مسابقه و همایش در پیست نقش جهان ممنوع است

در حالی که پیست موتورسواری و اتومبیلرانی نقش‌جهان به دلیل مشکلات مختلف تعطیل و بلاتکلیف است مسئولان مربوط با این موضوع صحبت‌های متفاوتی را مطرح کرده‌اند.

در حالی که پیست موتورسواری و اتومبیلرانی نقش‌جهان به دلیل مشکلات مختلف تعطیل و بلاتکلیف است مسئولان مربوط با این موضوع صحبت‌های متفاوتی را مطرح کرده‌اند.
به گزارش تسنیم، پیست اتومبیلرانی اردیبهشت و پس از بازدید فدراسیون با نظر کارشناسان فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی غیر استاندارد شناخته شد که پس از اعلام این مسئله از سوی فدراسیون به اداره کل ورزش و جوانان اصفهان این پست تعطیل شد.
گفته می‌شود این روزها در پیست نقش‌جهان تنها کارتینگ برگزار می‌شود و به دلیل وجود دکل‌های برق فشار قوی، و عدم رعایت فاصله لبه پیست تا دیوار تماشاگران برگزاری دیگر مسابقات مقدور نیست و این مسئله تا زمانی که مشکلات پیست رفع نشود ادامه دارد و پیست قابل استفاده نیست.
پیست نقش‌جهان در اختیار اداره کل ورزش و جوانان اصفهان است
محمود صیدانلو رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی درباره مشکلات پیست نقش‌جهان اصفهان اظهار داشت: استعلامی را اداره کل درباره پیست گرفته و کارشناسان فدراسیون از پیست نقش‌جهان بازدید کردند که مواردی را به اداره کل انتقال داده‌ایم تا معایب رفع شود.
وی درباره اینکه رفع مشکلات پیست باید توسط چه کسی صورت پذیرد، افزود: پیست در اختیار به اداره کل است که هیئت در آن‌جا هماهنگی می‌کند که برخی مشکلات در پیست دارند و کارشناسان فنی ما معایب را به آن‌ها اعلام کردند.
رئیس فدراسیون موتوسواری و اتومبیلرانی خاطرنشان کرد: مشکلات فنی بسیاری وجود داشته که به صورت مکتوب به اداره کل اعلام شده و فدراسیون 2 مرحله کارشناسی کرده و نظرات فنی را به اداره کل داده‌ایم و قرار شده پس از رفع معایب کارشناسان مجدد به پیست رفته و تایید نهایی را بدهند، پس از بررسی کارشناسان اعلام می‌کنند که در چه رشته‌هایی قابل بهره‌برداری است.
منظور رئیس فدراسیون از اداره کل، هیئت بوده است
در حالی که رئیس فدراسیون اداره کل ورزش و جوانان را اختیاردار این پیست می‌داند اما نظر اداره کل ورزش و جوانان چیز دیگری است و اعلام کردند که این پیست در اختیار هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان است.
سید حسین محمودیه مسئول نظارت فنی بر اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان اصفهان درباره اعلام مشکلات پیست نقش‌جهان از سوی فدراسیون تصریح کرد: مشکلات اعلام شده مسائل مهندسی است که همه آن‌ها قابل رفع است و اگر نسبت به رفع آن اقدام شود می‌توان این پیست را به استانداردها نزدیک کرد.
وی بیان کرد: موارد اعلام شده از سوی فدراسیون عدم رعایت حریم‌ها و ضوابط مهندسی بوده و استانداردها مربوط به این رشته است، از دوستان فدراسیون دعوت کرده و نقطه نظرات را دادند اما قسمت قابل توجهی از این پیست را یک شخص علاقه‌مند به این رشته انجام داده و نواقص نیز به این فرد اعلام شده است.
مسئول نظارت فنی بر اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان اصفهان گفت: موارد ذکر شده از سوی فدراسیون به این فرد اعلام شده و و سعی ما این است که به نوعی انگیزش این فرد از بین نرود و البته ایشان نیز پیگیر بوده و قرار است به ما خبر بدهد.
وی در پاسخ به این سوال که این پیست به دست چه کسی اداره می‌شود، اظهار داشت: این پیست دست هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی است.
محمودیه در پاسخ به این سوال که فدراسیون اعلام کرده که اداره این پیست بر عهده اداره کل ورزش و جوانان است افزود: منظور رئیس فدراسیون، هیئت بوده و هیئت نیز پیگیر این موارد است، ما نواقص را اعلام کردیم و هیئت مامور شده تا این موارد را با توجه به ضوابط رفع کند.
برگزاری تمرین، مسابقه و همایش در پیست ممنوع است
اعلام نظرات مختلف در این زمینه زمانی پررنگ‌تر می‌شود که فدراسیون اختیار پیست را بر عهده اداره کل می‌اندازد اما اداره کل اعلام می‌کند که این پیست به دست هیئت بوده و نواقص به آن‌ها اعلام شده و مامور به رفع آن شده‌اند و این در حالی است که امیر اسماعیلی دبیر هیئت موتورسواری اصفهان می‌گوید هیئت اختیاری در ارتباط با زمین ندارد و زمین در دست بخش خصوصی است.
امیر اسماعیلی دبیر هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان درباره اینکه پیست نقش‌جهان توسط چه کسی اداره می‌شود، اظهار داشت: این پیست توسط شخصی با عنوان بخش خصوصی آماده شده اما متاسفانه فدراسیون ایرادهایی گرفته که این پیست استاندارد نیست، به همین عنوان اداره کل نامه‌ای زده که برگزاری تمرینات، مسابقات و همایش در این پیست ممنوع است.
وی درباره اینکه اداره کل اعلام کرده مشکلات پیست به هیئت اعلام شده و مامور به انجام این کار شده‌اند، افزود: این مسئله به ما نباید ابلاغ شود، این زمین تحویل هیئت نیست و هر زمان زمین تحویل هیئت شد ما آن‌ها را بررسی می‌کنیم، این زمین به عنوان بخش خصوصی معترض دارد که این فرد هزینه کرده و موارد فنی باید به ایشان ابلاغ شود و اجازه بهره‌برداری را نیز به آن‌ها بدهند.
دبیر هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان خاطرنشان کرد: این زمین تحویل بخش خصوصی شده و قرارداد دارد و اداره کل به ما اعلام کرده که تعطیل شود و موارد و مشکلات فنی به ما اعلام نشده است.
پیست فعال است و تنها مسابقات رسمی در آن برگزار نمی‌شود
بر خلاف اظهارات دبیر هیئت که گفته اداره کل اعلام کرده هیچگونه تمرین، مسابقات و یا همایش نباید در پیست برگزار شود اما بازوبندی رئیس هیئت به این مسئله اشاره کرده که در این پیست مسابقات غیر رسمی برگزار شده و پیست در حال فعالیت است.
احمد بازوبندی رئیس هیئت موتوسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان درباره مشکلات پیست نقش‌جهان و تعطیلی این پیست خاطرنشان کرد: پیست نقش‌جهان باز است اما اداره کل گفته مسابقاتی برگزار نکنید به دلیل اینکه فدراسیون اعلام کرده این پیست مشکل دارد و دارای استاندارد نیست.
وی درباره نامه اداره کل به هیئت برای رفع نواقص و مشکلات پیست تصریج کرد: اداره کل باید به هیئت نامه دهد و نواقص را اعلام کند و هیئت و یا کسی دیگر را پیدا کند آن‌ها را رفع کند و اداره کل هنوز نامه‌ای نزده است.
رئیس هیئت موتوسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان درباره اینکه پیست چه زمان فعال می‌شود، بیان کرد: پیست فعال و اطلاعات شما اشتباه است، هفته گذشته مسابقه کراس داشته‌ایم که مسابقات استانی بوده و هفته دیگر مسابقات اتومبیلرانی است که درآمد آن به کودکان سرطانی داده می‌شود.
وی گفت: پیست اتومبیلرانی نقش‌جهان فعال است و تنها در آن جا مسابقات رسمی قابل برگزاری نیست.
اختلاف نظرها درباره پیست نقش‌جهان در حالی بالا گرفته که صحبت‌های مختلفی درباره این پیست مطرح می‌شود و در حالی که اعلام شده فعالیت در این پیست غیرقانونی است اما به نظر می‌رسد که مسابقات غیر رسمی همچنان در آن برگزار می‌شود.
البته هنوز مشخص نیست که وضعیت پست به چه شکلی بوده و آیا وضعیت آن به شرایط استاندارد نزدیک شده است یا خیر. باید دید که چه کسی در این زمینه مسئولیت را بر گردن می‌گیرد و نتایج این اتفاقات در آینده نزدیک تا چه اندازه باعث افت این ورزش در استان می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار