حذف سرعت گیرها و افزایش تعداد دوربین‌های ثبت تخلف

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: سیاست شهرداری اصفهان حذف سرعت‌گیرها در سطح شهر و افزایش تعداد دوربین‌های ثبت تخلف برای کنترل سرعت رانندگان است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: سیاست شهرداری اصفهان حذف سرعت‌گیرها در سطح شهر و افزایش تعداد دوربین‌های ثبت تخلف برای کنترل سرعت رانندگان است.
علیرضا صلواتی در گفت و گو با ایمنا اظهارکرد: نصب سرعت‌گیر در شهر دغدغه شهرداری نیست، اما با توجه به اینکه برخی از رانندگان با سرعت غیر مجاز در معابر شهری رانندگی می‌کنند و جان سایر شهروندان به ویژه عابران پیاده و دانش‌آموزان را به خطر می‌اندازند، ناچار به نصب سرعت‌گیر پلاستیکی در برخی از معابر شهر هستیم.
وی کاهش ۳۰ درصدی تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز و به حداقل رسیدن تخلف عبور از چراغ قرمز را از دستاوردهای توسعه دوربین‌های نظارت تصویری و ثبت تخلف در اصفهان دانست و افزود: هدف اعمال قانون و جریمه‌کردن نیست، بلکه داشتن شهری آرام و قانونمند، آرمان مدیریت شهری اصفهان است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه در سال های گذشته ناهنجاری‌های ترافیکی در شهر نهادینه شده بود به طوری که تخلفات زیادی در زمینه عبور از چراغ قرمز، توقف روی خط عابر پیاده و سرعت‌های غیرمجاز مشاهده می‌شد، خاطرنشان کرد: باتوجه به فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته و نصب دوربین‌های ثبت تخلف در شهر، آمار تخلفات عبور از چراغ قرمز و توقف روی خط عابرپیاده نسبت به گذشته کاهش یافته که این امر نشان دهنده قانون‌مندتر شدن شهروندان اصفهانی است.
وی گفت: سال گذشته اعتبارات مورد نیاز برای پایش نظارت تصویری و ثبت تخلفات ترافیکی شهر اصفهان جذب و تعدادی از سامانه‌ها نصب شد، البته برخی دیگر از سامانه‌های نظارت تصویری نیز در انتظار تامین برق و دریافت کد اعمال قانون از پلیس راهور است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار