خدمات بهتر به معلولان، نیازمند مشارکت خیران است

مدیر عامل آسایشگاه معلولان ذهنی جسمی امیرکبیر کاشان گفت: خدمات بهتر به معلولان، نیازمند مشارکت خیران است. به گزارش ایمنا، مصطفی کردمیل، در بازدید مسئولان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان از آسایشگاه معلولان ذهنی جسمی امیرکبیر، اظهار کرد: این آسایشگاه فعالیت خود را در روستای ارمک و با حداقل امکانات در سال ۱۳۷۳ با پذیرش معلولان ذهنی جسمی برای پسران تربیت پذیر سطح پایین و بالای ۱۴ سال آغاز کرده و در حال حاظر به ۶۸ نفر معلول ذهنی جسمی به صورت شبانه روزی خدمت می کند.
وی، با بیان اینکه این مرکز ظرفیت پذیرش ۶۰ نفر معلول را دارد، خاطرنشان کرد: با مشارکت مسئولان و خیران می توانیم خدمات بهتر و شایسته تری را به معلولان ارائه کنیم.
ام البنین متقی نژاد، رییس اداره بهزیستی کاشان با تاکید بر توجه بیشتر مسئولان به مشکلات و کمبودهایی که در مراکز نگهداری از معلولان وجود دارد، اظهار کرد: با ارتقاء فرهنگ سلامت در سطح جامعه می توان از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها پیشگیری کرد.
وی یادآور شد: برای پیشگیری از معلولیت ها، طرح غربالگری برای اطمینان از سلامت شنوایی نوزادان، طرح ژنتیک قبل از ازدواج و طرح غربالگری بینایی سنجی به منظور اطمینان از سلامت چشم کودکان توسط اداره بهزیستی انجام می شود.
به گزارش ایمنا، در آسایشگاه معلولان جسمی ذهنی امیرکبیر کاشان ۶۸ نفر معلول ذهنی جسمی مرد بالای ۱۴ تا ۵۳ سال از نقاط مختلف استان اصفهان نگهداری می شوند و ۲۲ نفر در این مجموعه به صورت شبانه روزی فعالیت دارند

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار