افزایش نرخ آب معدنی گران فروشی است

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: هر گونه افزایش قیمت فروش آب معدنی گران فروشی بوده و امری غیر قانونی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: هر گونه افزایش قیمت فروش آب معدنی گران فروشی بوده و امری غیر قانونی است.
به گزارش ایمنا، قصه پر غصه بی آبی در ایران این بار سر از بطری‌های آب درآورده و افزایش روزافزون قیمت این محصول در کشور از ابتدای امسال اعتراض بسیاری از شهروندان را برانگیخته و این امر در شرایطی رخ داده که در بسیاری از شهرهای کشور کیفیت آب دچار مشکل شده و شهروندان مجبور به استفاده از آب معدنی هستند.
احمد کاظمی، شهروندی است که طی دو ما اخیر یک بطری آب را به قیمت‌های مختلف از ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان خریداری کرده و بر این اعتقاد است که امروز خرید بنزین به صرفه‌تر از خرید آب است.
وی اضافه کرد: طی دو ماه اخیر گزارشاتی را به اصناف اعلام کرده اما بازخوردی را دریافت نکرده‌ام.
شکایتی در خصوص گرانی آب معدنی نداریم
اما رسول جهانگیری، رییس اتاق اصناف استان اصفهان هر گونه گزارش گرانی آب معدنی به اتاق اصناف را را رد کرد و در این باره به خبرنگار ایمنا می‌گوید: در این خصوص شکایتی را نداشتیم اما نطارت در سطح بازار را ادامه خواهیم داد.
وی اضافه می‌کند: امکان گران فروشی در آب معدنی وجود ندارد چرا که قیمت هر بطری آب بر روی آن درج شده است.
رییس اتاق اصناف استان اصفهان در خصوص احتکار آب معدنی در اصفهان نیز گفت: در این خصوص نظارت‌های جدی را در دستور کار داریم تا از هر گونه ایجاد تنش در بازار جلوگیری کنیم.
هر گونه افزایش نرخ آب معدنی گران فروشی است
همچنین محمدعلی اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص چرایی افزایش قیمت تمام شده بطری‌های آب معدنی در کشور اظهار کرد: بنا بر گزارشات موجود، افزایش قیمت جهانی مواد اولیه تولید بطری‌های آب، منجر به افزایش قیمت آب معدنی بسته بندی شده است.
وی با بیان اینکه افزایش نرخ فروش آب معدنی در کشور به بهانه افزایش نرخ جهانی تخلف است، تصریح کرد: این اقدام بر اساس قانون دارای اشکال است و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان باید به این مساله ورود کند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان اینکه در بازدیدهای صورت گرفته از کارخانجات تولیدی و همچنین سطح بازار عرضه کنندگان آب معدنی موظف به فروش این محصول به نرخ قبل شدند، افزود: هر گونه افزایش نرخ در این خصوص گران فروشی تلقی می‌شود.
نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس نهم همچنین در خصوص خرید و فوش نجومی کارخانه‌های تولید آب معدنی در منطقه فریدن اظهار کرد: در این خصوص باید توجه داشت که معامله قواعد خاص خود را دارد و دو طرف قرار داد در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کنند و با توجه به شرایط فعلی آب در کشور افزایش این نرخ دور از انتظار نیست.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار