از هیچ‌کس دلخور نیستم حتی سعید آذری

پیر دیر وزنه برادری اصفهان از هیچ‌کس دلخور نیست حتی سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن. نام مرتضی سیف زاده با تاریخ ورزش اصفهان و بویژه وزنه‌برداری عجین شده است.

امیر حسین احتشامی-اصفهان امروز: پیرمرد سپید مویی که هر آنچه داشت در وزنه‌برداری اصفهان گذاشت و مدتی طولانی بار این رشته ورزشی را به دوش کشید و پس از سال‌ها این مسئولیت را به سعید آذری سپرد تا بیشتر استراحت کند و کمتر به کار اجرایی مشغول باشد؛ اما یک برنامه تلویزیونی ورزشی که یکشنبه‌شب‌ از شبکه استانی اصفهان پخش شد تلنگری بود تا دوباره نام سیف زاده بر سر زبان‌ها بیفتد. ماجرا ازاین‌قرار بود که آذری در این برنامه به‌عنوان میهمان شرکت داشت و بخشی از این برنامه هم به مصاحبه سیف زاده اختصاص داده‌شده بود. مصاحبه‌ای که عامل برآشفتگی آذری رئیس هیئت وزنه‌برداری را فراهم کرد و به‌زعم بسیاری بی‌حرمتی به مرد همیشه درصحنه ورزش اصفهان تلقی شد. آذری در آن برنامه تلویحاً از سیف زاده انتقاد کرد و گفت: «حرمت امام‌زاده را باید متولی‌اش نگه دارد.» به همین بهانه گفتگویی با سیف زاده پیرامون اتفاقات برنامه یکشنبه‌شب انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

  • آقای سیف زاده برنامه یکشنبه‌شب از شبکه استانی اصفهانی را تماشا کردید؟

بله. این برنامه را تا پایان نگاه کردم و حتی فیلم ضبط‌شده‌اش را هم دارم.

  • ظاهراً در این برنامه آقای آذری شمارا مورد خطاب قرار داده بودند و در کلامش رگه‌هایی از بی‌احترامی به شما دیده‌شده بود؟

البته آقای آذری به‌طور مشخص از من نامی به میان نیاوردند اما هدف صحبت‌های ایشان من بودم. تجربه سال‌ها خدمت‌گزاری برای ورزش به من یاد داده است که همیشه به پیشکسوتان احترام بگذارم. به نظر من حتی اگر روزی من حال خوشی نداشته باشم و فرزندم را سرزنش کنم ایشان حق ندارد به من بی‌احترامی کند چراکه در هر شرایطی احترام به بزرگ‌تر واجب است. آقای آذری از مدیران ورزشی نمونه کشور است و حق زیادی بر گردن ورزش اصفهان دارد. شاید در آن لحظه به دلیل خستگی فراوان و گرفتاری‌های کاری صحبتی مطرح کرده باشد بااین‌وجود من از ایشان دلخور نیستم.

  • آیا با هیئت وزنه‌برداری همچنان در ارتباط هستید؟

خیر. چهار سال پیش که آقای آذری به‌عنوان رئیس هیئت وزنه‌برداری اصفهان انتخاب شد از من دعوت کرد تا سمت قائم‌مقامی هیئت را بپذیرم. او به من گفت که مشغله زیادی دارد و نمی‌تواند در هیئت حضور فیزیکی داشته باشد. من هم گفتم به شرطی این پیشنهاد را قبول می‌کنم که خط قرمز من را مشخص کنید. از آن زمان به بعد دیگر خبری از ایشان نشد و ما هم پیگیر این موضوع نشدیم. البته آقای آذری همان زمان مصاحبه‌ای کرده بودند مبنی بر این که با 19 میلیون بدهی هیئت را تحویل گرفته‌اند. ایشان حتی گفته بودند که از زمانی که ریاست هیئت وزنه‌برداری را برعهده‌گرفته‌اند این هیئت بانظم بیشتری کارهایش را ادامه می‌دهد و همه اعزام‌ها به مسابقات کشوری با وسیله‌ای که هیئت تهیه می‌کند انجام می‌شود، ما هم در پاسخ چیزی نگفتیم. همین‌قدر بدانید آن زمانی که من مسئولیت هیئت وزنه‌برداری استان را بر عهده داشتم به‌شدت ازنظر مالی در تنگنا بودیم بااین‌وجود به هر شکل ممکن کار را انجام می‌دادیم. ما اگر هم گدایی می‌کردیم باافتخار این کار را انجام می‌دادیم چراکه افتخار می‌کردیم خدمتگزار جوانان کشور هستیم.

  • شرایط فعلی هیئت وزنه‌برداری ازنظر شما قابل‌قبول است؟

بله. کارهای خوبی انجام‌شده اما باید آقای آذری نظارت بیشتری بر کار اطرافیانش داشته باشد. ایشان باوجود گرفتاری‌های زیادی که داشتند مسئولیت هیئت را قبول کردند و تا جایی که از دستشان برمی‌آمده برای وزنه‌برداری اصفهان منشأ اثر شده‌اند. ما همه یک خانواده‌ایم و باید بیشتر کارکنیم تا جوانان شهر به وزنه‌برداری اقبال بیشتری نشان دهند. آقای آذری دو سال در لیگ برتر وزنه‌برداری تیم داری کردند و با بهترین‌های کشور که قهرمانان المپیک و جهان بودند فاتح لیگ شدند. البته به نظر من اگر یک تیم کاملاً بومی هم در لیگ شرکت می‌دادند برای وزنه‌برداری اصفهان بسیار مفید بود حتی اگر این تیم پایین‌ترین رتبه را کسب می‌کرد.

  • و صحبت پایانی؟

ورزش باید باارزش همراه باشد. در ورزش باید گذشت کرد و تنها هدف یک ورزشکار خدمت به جامعه باشد. افتخار می‌کنم که سال‌ها خدمت‌گزار ورزش کشور بودم و در همین سن و سال هم هر کاری از دست برآید برای ورزش کشور و شهرم انجام می‌دهم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار