800 تن سیب گلاب بهاره در سمیرم برداشت شد

کارشناس مسئول باغبانی و زراعت جهاد کشاورزی سمیرم از برداشت 800 تن سیب گلاب بهاره طی سالجاری در این شهرستان خبر داد.

کارشناس مسئول باغبانی و زراعت جهاد کشاورزی سمیرم از برداشت 800 تن سیب گلاب بهاره طی سالجاری در این شهرستان خبر داد.

کیارش سامی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تولید و برداشت سیب گلاب بهاره امسال در مقایسه با سال های قبل به شکل کم سابقه ای کاهش یافته است.
وی ادامه خشکسالی را عامل اصلی کاهش تولید سیب در سمیرم عنوان کرد و گفت : 15 هزار تن سیب گلاب بهاره و 15 هزارتن گلاب پاییزه سال گذشته دراین شهرستان تولید شد.
این کارشناس افزود: گرمای اوایل بهار و شکوفه دادن درختان و در پی آن کاهش ناگهانی دما ، بارش تگرگ و باران های اردیبهشت ، خسارت فراوانی به باغ های سیب سمیرم وارد کرد.
سامی گفت: باغ های بخش مرکزی و وردشت در شمال سمیرم بیشترین خسارت و کاهش محصول سیب گلاب را داشتند.
وی درباره قیمت سیب نیز گفت: هر یک کیلوگرم سیب درجه یک 120 تا 140 هزار ریال درجه 2 نیز بین 50 تا 70 هزار ریال فروخته می شود.
کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی سمیرم سیب گلاب اصفهان و کهنز را عمده ترین ارقام سیب در این شهرستان عنوان کرد و گفت: بازار شهرهای اصفهان، تهران وقم مقصد اصلی سیب های گلاب سمیرم است.
به گزارش ایرنا پیش از خشکسالی سال های اخیر در مجموع هر ساله 200 تا 300 هزار تن انواع سیب درختی مرغوب از نوع گلدن، رد و گلاب در شهرستان سمیرم تولید می شد.
سطح باغ های سیب در سمیرم 20 هزار هکتار برآورد می شود که به گفته کارشناسان کشاورزی 14 هزار هکتار آن با خطر خشک شدن مواجه شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار