نبرد اصفهانی‌ها با شمال و جنوب

زنگ آغاز لیگ هیجدهم از امشب به صدا درمی‌آید. هفته نخست هجدهمین دوره لیگ برتر امشب با برگزاری چهار دیدار آغاز می‌شود و دریکی از این بازی‌ها پرسپولیس در مشهد باید مقابل پدیده صف‌آرایی کند.

امیرحسین احتشامی- اصفهان امروز : زنگ آغاز لیگ هیجدهم از امشب به صدا درمی‌آید. هفته نخست هجدهمین دوره لیگ برتر امشب با برگزاری چهار دیدار آغاز می‌شود و دریکی از این بازی‌ها پرسپولیس در مشهد باید مقابل پدیده صف‌آرایی کند. قهرمان دو دوره اخیر لیگ برتر در حالی با نماینده مشهد روبرو می‌شود که چند بازیکن شاخص فصل گذشته‌اش را در اختیار ندارد. برانکو که توانست تیمش را در دوره‌های شانزدهم و هفدهم به‌عنوان قهرمانی لیگ برساند مأموریت دشواری را فصل جاری بر عهده دارد. چراکه هواداران تیفوسی پرسپولیس در این فصل به کمتر از قهرمانی راضی نخواهند شد. اما دیگر بازی جالب امشب رویارویی ذوب‌آهن با نساجی مازندران است. ذوبی‌ها که فصل پیش با امیر قلعه‌نویی عنوان نایب‌قهرمانی لیگ را به خودشان اختصاص دادند در فصل جاری نیمکت رهبری تیمشان را به امید نمازی دستیار اسبق کارلوس کی روش سپردند و در حقیقت بازی امشب نخستین تجربه لیگ باشگاهی برای نمازی در ایران به شمار می‌رود. سبزپوشان اصفهانی در فصل نقل و انتقالات سعی کردند تا همچون چند فصل پیش کمترین ریزش را داشته باشند هرچند چهار مهره کلید فصل گذشته خودشان همچون کی روش استنلی، خالد شفیعی، جرج ولسیانی و بختیار رحمانی را از دست دادند واکبر ایمانی و محمد ستاری هم که در نیم‌فصل دوم کمتر به بازی گرفته می‌شدند راهی دیگر تیم‌های شدند. در عوض ذوبی‌ها بازیکنانی همچون محسن مسلمان، هادی محمدی و مسعود حسن‌زاده را به خدمت گرفتند تا دست‌خالی بازار نقل و انتقالات را ترک نکنند. در نقطه مقابل نساجی مازندران که با هدایت جواد نکونام پس از 25 سال توانست خودش را به سطح نخست لیگ باشگاهی کشور برساند، امشب در خانه میزبان تیم باریشه ذوب‌آهن خواهد بود. آنها در فصل نقل و انتقالات بازیکنانی همچون حامد لک، امید سینک، علی قربانی، محمدصادق بارانی، حمیدرضا دیوسالار و سجاد عاشوری را استخدام کردند تا از تجربه این بازیکنان در لیگ برتر بهره ببرند. بدون تردید تیم محبوب شهر قائمشهر امشب برای شکست ذوب‌آهن به میدان خواهد آمد و احتمالا سیاست نکونام در این فصل کسب حداکثر امتیاز بازی‌های خانگی با حمایت هواداران خواهد بود.

سپاهان در اندیشه طلسم شکنی مقابل نفت آبادان

سپاهانی‌ها بیش از هر تیم دیگری چشم‌انتظار شروع لیگ هجدهم هستند. زردپوشان اصفهانی که فصل گذشته روزهای کابوس‌واری را پشت سر گذاشته و تا مرز سقوط رفتند، برای حضور قدرتمند در لیگ هجدهم دست به تغییرات گسترده‌ای زدند. مسئولان سپاهان در نخستین اقدام خود، امیر قلعه‌نویی را به‌عنوان سرمربی انتخاب کرده و سپس بر اساس لیست درخواستی او دست به جذب بازیکن زدند. سپاهانی‌ها فعال‌ترین تیم فصل نقل و انتقالات بوده و با جذب 9 بازیکن، مقام نخست در بین سایر تیم‌های فعال در نقل و انتقالات را از آن خود کردند. سپاهان با توجه به بازیکنانی که جذب کرده است، از جدی‌ترین مدعیان کسب عنوان قهرمانی محسوب شده و به دنبال برگشتن به‌روزهای اوج خود است. آنها در حالی آماده حضور در لیگ می‌شوند که با توجه به تفکرات قلعه‌نویی سبک و سیستم بازی این تیم نسبت به گذشته متفاوت خواهد شد و زرد پوشان به‌جای بازی زمینی و سریع، روی به بازی مستقیم خواهند آورد. سپاهان در فاز دفاعی نسبت به فصل گذشته قدرتمندتر شده و پیام نیازمند دروازه‌بان اصلی این تیم خواهد بود. در خط دفاعی نیز با توجه به جذب شدن ایران‌پوریان و شفیعی در کنار حضور بازیکنانی مانند پورقاز، یزدانی، جعفری، آقایی و محمدی، دست قلعه‌نویی برای چیدن ترکیب دلخواهش باز است و به‌احتمال بالا خط دفاعی محبوب ژنرال در تراکتورسازی، این بار در سپاهان شکل خواهد گرفت. در خط میانی، سپاهان اگرچه هنوز موفق به جذب هافبک بازیساز دلخواه قلعه‌نویی نشده اما با حضور کیانی، سرلک و رحمانی شرایط این تیم خوب به نظر می‌رسد. در فاز تهاجمی سپاهان در بهترین شرایط چند فصل اخیر خود است. جذب استنلی و شهباززاده در کنار بازیکنان خلاق و پرسرعتی مانند جلال علی‌محمدی و انصاری توان هجومی این تیم را افزایش داده و خط حمله زهرداری را خلق کرده است. سپاهان در نخستین گام از لیگ هجدهم فردا شب در ورزشگاه نقش‌جهان میزبان صنعت نفت آبادان خواهد بود. تیمی که در چند فصل اخیر به‌نوعی گربه سیاه سپاهان بوده و دردسرهای زیادی را برای آنها به وجود آورده است. شاگردان قلعه‌نویی در این دیدار از انگیزه‌های بالایی برخوردار هستند. بازی در ورزشگاه خانگی، لزوم یک شروع قدرتمند در لیگ در کنار شکستن طلسم ناکامی در برابر صنعت نفت، دلایلی هستند که نتیجه این دیدار را برای سپاهانی‌ها باارزش‌تر از قبل کرده است. در آن‌سو تیم صنعت نفتی قرار دارد که فصل گذشته نتایج خوبی را کسب کرده و به دنبال بهبود بخشیدن به روند رو به رشد خود است.

صنعت نفت آبادان در این فصل تحت هدایت پائولو سرجیوبنتوبریتو پرتغالی است که تفکرات ناشناخته دارد. بااین‌حال طلایی پوشان آبادان به‌طورمعمول از توان هجومی خوبی برخوردار هستند. حضور برزای و کرار می‌تواند خط دفاعی سپاهان را آزار دهد. در فاز دفاعی نیز آن‌ها با جذب شهاب گردان شرایط بهتری نسبت به گذشته پیداکرده‌اند. بااین‌حال باید منتظر ماند و دید اندیشه‌های کدام مربی پیروز میدان می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار