شهرداری پاسخی برای تخریب سینما ایران نداده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در نامه‌ای از شهرداری اصفهان سؤال کردیم که چرا قبل از تخریب سینما ایران هیچ‌گونه اعلامی نکردید تا اداره ارشاد بتواند راجع به کاربری آن اظهار نظر کند؟ اما هنوز شهرداری پاسخی به نامه ارشاد نداده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در نامه‌ای از شهرداری اصفهان سؤال کردیم که چرا قبل از تخریب سینما ایران هیچ‌گونه اعلامی نکردید تا اداره ارشاد بتواند راجع به کاربری آن اظهار نظر کند؟ اما هنوز شهرداری پاسخی به نامه ارشاد نداده است.
حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به دلیل سکوت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نسبت به تخریب سینما ایران اظهار کرد: وظیفه این اداره حفظ کاربری سینماهاست و اداره کردن سینماها با ارشاد نیست.
وی با بیان این که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نسبت به تخریب سینما ایران واکنش داشته است، افزود: دعوا بر سر مالکیت و واگذاری سینما ایران میان 3 بخش مختلف وجود دارد ولی ارشاد در این دعوا نقشی ندارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: آخرین کسی که قائل به خریداری سینما ایران است و ادعای تلاش برای ساماندهی و بازسازی جهت ادامه کاربری سینمایی این ملک را دارد، دست به تخریب ساختمان قدیمی سینما ایران زده است.
وی خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به محض آن که گلایه برخی از اهالی سینما مبنی بر احتمال تغییر کاربری سینما ایران را شنید به این موضوع حساس شد و اقدام کرد چراکه این اداره مسؤول حفظ کاربری سینماهاست.
انصاری یادآور شد: در ابتدا به خریدار سینما ایران تذکر دادیم که غیر از سینما اجازه کاربری دیگری برای این ملک را نخواهیم داد و سپس به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نامه‌نگاری کردیم.
وی از ارسال نامه‌ای به شهردار اصفهان خبر داد و اذعان داشت: در این نامه از شهرداری اصفهان سؤال کردیم که چرا قبل از تخریب سینما ایران هیچ‌گونه اعلامی نکردید تا اداره ارشاد بتواند راجع به کاربری آن اظهار نظر کند؟ اما هنوز شهرداری پاسخی به نامه ارشاد نداده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان این که به گفته خریدار سینما ایران، او درصدد تغییر کاربری این سینما نیست بلکه خواهان تبدیل به احسن آن است، بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ مجوزی برای تغییر کاربری سینما ایران نداده است.
وی با بیان این که اگر کسی بخواهد سینما ایران را تغییر کاربری دهد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برابر قانون با او برخورد خواهد کرد، ابراز داشت: ارشاد کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان پیگیر موضوع تغییر کاربری سینما ایران از سازمان سینمایی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری اصفهان است.
انصاری در پایان بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور پیگیری این موضوع را تا به نتیجه رسیدن آن داده است.
به گزارش فارس، سید مصطفی حسینی مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان اصفهان بلافاصله بعد از تخریب سینما ایران اعلام کرد: باید این سؤال را مطرح کرد که دلیل سکوت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چیست و چرا مسؤولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان پاسخگوی تخریب این سینما نیستند؟

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار