صادرات ۷۴۵ میلیون دلاری اصفهان

مدیر کل گمرک اصفهان گفت: در چهار ماهه سال ۹۷، ۷۴۵ میلیون و ۲۴۲ هزار دلار صادرات انجام شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۵۸ درصدی همراه بوده است.

مدیر کل گمرک اصفهان گفت: در چهار ماهه سال ۹۷، ۷۴۵ میلیون و ۲۴۲ هزار دلار صادرات انجام شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۵۸ درصدی همراه بوده است.
به گزارش ایمنا اسدالله احمدی ونهری اظهار کرد: در چهار ماهه اول ۱۳۹۷ از استان اصفهان، ۶۱۲ قلم کالا به وزن یک میلیون و ۷۹۴ هزار تن و به ارزش ۷۴۵ میلیون و ۲۴۲ هزار دلار، کالا به مقصد ۸۵ کشور جهان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از لحاظ وزن ۳۲ درصد و از حیث ارزش ۵۸ درصد افزایش داشته است.
وی عمده‌ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان را آهن‌آلات و فولاد به ارزش ۲۹۰ میلیون دلار، محصولات پتروشیمی ۱۴۲ میلیون دلار و فرش ۶۷ میلیون دلار برشمرد و افزود: مهم‌ترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان اصفهان عراق با ۱۶۸ میلیون دلار و ۲۳ درصد سهم، افغانستان با ۱۱۲ میلیون دلار و ۱۵ درصد سهم، امارات متحده عربی با ۱۰۰ میلیون دلار و ۱۳ درصد سهم و پاکستان با ۶۹ میلیون دلار و ۹ درصد سهم از کل صادرات استان هستند.
مدیر کل گمرک اصفهان در ادامه اذعان داشت: ۲۱ هزار و ۷۰۸ تن کالا به ارزش ۱۰۲ میلیون و ۶۷۸ هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۳۰ درصد و از حیث ارزش ۲۹ درصد کاهش یافته است.
وی در ادامه اظهار کرد: در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و با راه‌اندازی و استفاده از سامانه‌های امور گمرکی و پنجره تجارت فرا مرزی، این اداره کل با داشتن ۱۳۸ کارمند، در چهار ماهه ۱۳۹۷، بالغ بر ۶۳۷ میلیارد و ۶۱۴ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده است.
احمدی ونهری در خصوص مهم‌ترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان طی چهارماهه سال ۱۳۹۷ گفت: ماشین‌آلات مکانیکی با ۵۱ درصد، ماشین‌آلات برقی با ۱۸ درصد و اجزا و قطعات منفصله خودرو با ۶ درصد بوده است، عمده‌ترین کشورهای صادرکننده به مقصد گمرک اصفهان چین با ۳۶ درصد، ایتالیا با ۲۱ درصد، آلمان با ۱۵ درصد، ترکیه با ۸ درصد و کره جنوبی با ۶ درصد، از کل واردات به مقصد گمرک اصفهان را به اختصاص داده‌اند.
وی در پایان گفت: در چهار ماهه سال ۹۷ تعداد ۱۸۱ هزار و ۹۰۸ نفر مسافر ورودی و خروجی، تشریفات امور مسافری آن‌ها در گمرک فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی انجام پذیرفته که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد کاهش داشته است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار