کلیپ‌ آزادی شهرام جزایری صحت ندارد

یک مقام مسئول با تأیید خبر دستگیری شهرام جزایری از بین محموله عدس در کانتینر ترانزیتی در گمرک بازرگان، گفت: کلیپ‌های منتشر شده از آزادی وی صحت ندارد.

یک مقام مسئول با تأیید خبر دستگیری شهرام جزایری از بین محموله عدس در کانتینر ترانزیتی در گمرک بازرگان، گفت: کلیپ‌های منتشر شده از آزادی وی صحت ندارد.
کلیپ‌ آزادی شهرام جزایری صحت نداردیک منبع آگاه در گمرک ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کلیپ‌های منتشر شده شهرام جزایری مبنی بر اینکه در آزادی کامل به سر می‌برد و توسط گمرک ایران دستگیر نشده است، اظهار کرد: دستگیری شهرام جزایری از بین محموله عدسی در کانتینر ترانزیتی در گمرک بازرگان صحت دارد و احتمال می‌دهم کلیپ‌های منتشر شده در فضای مجازی پیش از این اقدام وی تهیه و اکنون به دست اطرافیان آن منتشر شده باشد.
وی تشریح کرد: گمرک بازرگان تنها و بهترین مسیر راه‌یابی به کشورهای اروپایی است، بنابراین انتخاب این مسیر با وجود نظارت‌های حساس، ریسک بالایی است.
این منبع آگاه توضیح داد: با توجه به ریسک بالا و نظارت‌های بسیار در گمرک بازرگان، این مجرم احتمال دستگیری خود را داده است و در نتیجه پیش از چنین تخلفی اقدام به تهیه کلیپی مبنی بر آزادی خود کرده است.
وی با بیان اینکه در بین محموله‌های قاچاق انسان که کشف می‌شود، حجم بسیاری از پرونده‌ها مربوط به قاچاق درمورد توابع افغان است، افزود: شهرام جزایری شب گذشته در بین محموله عدس دستگیر شد و در توضیحات خود به مأموران گمرک ادعای تبعیت افغانستانی داشته است که با بررسی مدارک تحویلی از این متخلف متوجه جعل سند آن شدیم.
این منبع آگاه تصریح کرد: نهادهای امنیتی پس از بررسی‌ مدارک تحویلی از این متخلف، متوجه هویت واقعی شهرام جزایری شدند.
وی با اشاره به اینکه محدوده گمرک بازرگان نزدیک‌ترین منطقه به دسترسی‌ کشورهای اروپایی است، افزود: جمعه گذشته شهرام جزایری در آن منطقه به سر می‌برد و شب گذشته در محموله مذکور کشف شد. وی مدتی در اتاق حفاظت گمرک به سر برد و اکنون به مراجع قضایی تحویل داده شده است.
این منبع آگاه اظهار کرد: هنوز انگیزه این فرد به طور دقیق مشخص نشده و تمام گفته‌ها در حد یک فرضیه و احتمال است.
وی گفت: ناقص بودن مدارک این مجرم و ایجاد شبهه‌های بسیار در مورد هویت آن موجب شد تا در نخستین فرصت تحویل مراجع قضایی شود.
این مقام مسئول و آگاه در گمرک اذعان کرد: زمان دستگیری شهرام جزایری توسط مأموران گمرک استان پس از گذشت نیمه شب شرعی بوده است.
وی گفت: گمرک جمهوری اسلامی ایران به عنوان ناظر مرزها اقدام به کشف محموله قاچاق انسانی کرده است و برخورد و بررسی دقیق‌تر درمورد این مجرم به نهادهای نظارتی و مراجع قضایی مربوط می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار