حبس روزانه 20 اصفهانی در آسانسور ها

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان گفت: ۴۵۰ مورد حادثه محبوس شدن در آسانسور از ابتدای سال جاری تاکنون به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اصفهان گزارش شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان گفت: ۴۵۰ مورد حادثه محبوس شدن در آسانسور از ابتدای سال جاری تاکنون به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اصفهان گزارش شده است.
محمد شریعتی در گفت‌وگو با ایمنا با بیان اینکه خاموشی‌های شبکه برق در شهرستان اصفهان از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵۰ حادثه حبس شدن در آسانسور را به همراه داشته است، اظهار کرد: تعداد محبوس شدگان در این حوادث بسته به ظرفیت آسانسور از یک تا هفت نفر بوده است.
وی با بیان اینکه افزایش خاموشی‌های شبکه برق منجر به رشد تصاعدی حوادث محبوس شدن در آسانسور شده است، ادامه داد: می‌توان گفت در حال حاضر به صورت میانگین روزانه حدود ۲۰ حادثه آسانسور به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اصفهان گزارش می‌شود.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در کنار محبوس شدن به علت خاموشی، تعداد اندکی نیز حوادث آسانسور ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی مانند سوار شدن مازاد بر ظرفیت گزارش شده است، افزود: باید توجه داشت که در سال جاری تعداد حوادث سقوط آسانسور صفر بوده و در این خصوص گزارشی را نداشتیم.
وی با بیان اینکه عموم مردم بر این باور هستند که محبوس شدن در آسانسور با تمام شدن اکسیژن همراه است، افزود: این باور غلطی است و در بازه زمانی کوتاه مدت اکسیژن داخل کابین از بین نمی‌رود.
شریعتی با بیان اینکه توصیه می‌شود افراد سالمند و کودکان به تنهایی از آسانسور استفاده نکنند، ادامه داد: برخی از کودکان در هنگام ورود به آسانسور فرمان‌های مختلفی را به کلیدهای آسانسور را فرمان می‌دهند که این امر می‌تواند حادثه ساز باشد.
وی با بیان اینکه عموم شهروندان باید نسبت به جدول خاموشی‌های روزانه توجه داشته باشند، اضافه کرد: در این زمان شهروندان نباید از آسانسور استفاده کنند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه شهروندان باید از انجام هر گونه اقدام خودسرانه برای خارج کردن افراد محبوس در آسانسور خودداری کنند، گفت: چنانچه در شرایط اضطراری شخصی در این زمینه دست به اقدام زد باید در گام اول نسبت به قطع برق آسانسور و خارج کردن آن از مدار اقدام کند که البته این امر تخصصی است.
وی با بیان اینکه شهروندان باید در هر شرایطی هر گونه حادثه آسانسور را به سازمان آتش نشانی اطلاع‌رسانی کنند، افزود: البته بایدتوجه داشت که تعداد حادث گزارش شده در این زمینه به سازمان آتش‌نشانی رو به افزایش است و نیروهای امدادی را دچار فرسایش می‌کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار