واکسیناسیون ۲۷۰ نفر از کودکان اتباع بیگانه در شهرضا

رییس مرکز بهداشت شهرضا گفت: در مرحله دوم اجرای طرح ماپینگ آپ، ۲۷۰ نفر از کودکان زیر ۵ سال افاغنه در شهرستان شهرضا واکسینه شدند.

واکسیناسیون ۲۷۰ نفر از کودکان اتباع بیگانه در شهرضا


سید حجت الله موسوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، عنوان کرد: مرحله نخست طرح ماپینگ آپ در همه مراکز شهری و روستایی شهرستان همراه با آموزش و بررسی فلج شل حاد در ۲۴ ماه گذشته، از شنبه ۱۹۹ فروردین به مدت ۳ روز انجام شد.

وی اظهار کرد: در مرحله نخست اجرای این طرح کارشناسان واحد مبارزه با بیماریها با مراجعه به درب منازل افاغنه و مهاجران سایر کشورها، با خوراندن ۲ قطره فلج اطفال به کودکان زیر ۵ سال و بررسی وضعیت فلج در ۲ سال گذشته در بین اتباع خارجی فعالیت خود را شروع کردند.
رییس مرکز بهداشت شهرستان شهرضا اضافه کرد: تا پایان مرحله نخست ارای این طرح تعداد ۱۲۲ خانوار شامل ۸۳ خانوار شهری و۳۹ خانوار روستایی از خدمات طرح ماپینگ آپ، استفاده کردند.
موسوی گفت: در این مرحله ۱۵۳ نفر کودک زیر ۵ سال شامل ۹۵ نفر کودک زیر ۵ سال شهری و۵۸ نفر کودک زیر ۵ سال روستایی واکسینه شدند.

وی در ادامه با اشاره به آغاز مرحله دوم اجرای این طرح در این شهرستان، بیان کرد: در مرحله دوم اجرای طرح ماپینگ آپ، ۲۷۰ نفر از کودکان زیر ۵ سال افاغنه در شهرستان شهرضا واکسینه شدند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان شهرضا عنوان کرد: واکسیناسیون کودکان زیر ۵ سال عشایر مستقر در شهرستان نیز در حال حاضر در حال انجام است و تیمهای بهداشتی شهرستان با استقرار در روستای هونجان مشغول واکسینه کردن این کودکان هستند و از روز یکشنه هفته آینده نیز فعالیت خود را در روستا کهرویه ادامه خواهند داد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار