توسعه آموزش‌های مهارتی، شاه‌کلید رفع مشکل بیکاری

رییس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شهرضا گفت: براساس یافته‌های علمی بهترین راه برای رفع مشکل بیکاری و افزایش راندمان تولید، توسعه آموزش‌های مهارتی است.

رییس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شهرضا گفت: براساس یافته‌های علمی بهترین راه برای رفع مشکل بیکاری و افزایش راندمان تولید، توسعه آموزش‌های مهارتی است.
به گزارش ایمنا، حسن ضیایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ارایه آموزش های مهارتی یکی از مهمترین نیازهای کشور برای رفع معضل بیکاری است، اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای متولی ارایه آموزش‌های مهارتی غیررسمی در کشور است.
وی با اشاره به فعالیت ۷۰۰ مرکز دولتی و ۱۲ هزار مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای خصوصی در سراسر کشور، تصریح کرد: از این تعداد دو مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی برادران و خواهران و ۴۵ مرکز آموزشی خصوصی در شهرستان شهرضا مشغول فعالیت هستند.
رییس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شهرضا با بیان اینکه در مرکز دولتی برادران هفت رشته اصلی مهارتی در هشت کارگاه آموزش داده می‌شود، گفت: این رشته‌ها شامل تراشکاری، جوشکاری، برق ساختمان، برق صنعتی، مکانیک خودرو، برق خودرو، صنایع دستی و صنایع غذایی است.
ضیایی در ادامه افزود: در چهارماه نخست امسال در مرکز ثابت برادران ۱۵۷ نفر آموزش‌های مهارتی را گذرانده‌اند، این در حالی است که ۵۸ نفر نیز در دوره هایی که در مرکز سیار شهری برگزار می‌شود، شرکت کره‌اند.
وی تصریح کرد: نقشه خوانی صنعتی، برق ساختمان درجه دو، تنظیم انژکتور، برق ساختمان درجه یک، جوشکاری برق و ایمنی برق، از مهم‌ترین زیرشاخه‌های آموزشی مرکز آموزشی برادران این شهرستان است.
رییس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شهرضا با بیان اینکه تا پایان تیرماه امسال ۴۰۴ نفر از صاحبان صنایع و صنوف شهرستان در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌اند، گفت: در حوزه صنایع دستی کارگاه فیروزه کوبی و در رشته صنایع غذایی کارگاه خشک کردن میوه و سبزیجات، از طریق برون سپاری خدمات به بخش خصوصی فعالیت می‌کنند.
رییس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شهرضا از شرکت ۱۴ نفر از بانوان این شهرستان در دوره‌های مهارتی خبر داد و افزود: گلیم بافی، تابلوفرش، سوخت نگاری روی چوب و معرق کاری ساقه گندم از رشته‌های این مرکز است.
ضیایی از تأسیس کارگاه میناکاری با همکاری بخش خصوصی در این شهرستان خبر داد و با بیان اینکه متقاضیان شرکت در این دوره آموزشی پس از مصاحبه در سه رده مبتدی، متوسط و مسلط تقسیم می‌شوند، گفت: از ابتدای سال ۹۷ تا پایان تیرماه، ۹۶۰ نفر در آموزشگاه‌های بخش خصوصی آموزش دیده‌اند.
وی با بیان اینکه ۱۵ آموزشگاه بخش خصوصی شهرستان به دلایل مختلف در مدت دو سال گذشته تعطیل شده‌ است، گفت: در حال حاضر دوره‌های آموزشی دستیاری دندانپزشکی، منشی پزشک و تکنسین داروخانه در بخش خصوصی برگزار می‌شود.
رییس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شهرضا با اشاره به رویکرد جدید این سازمان در حمایت از صنعت توریسم، اظهار کرد: آموزش مکالمه زبان انگلیسی گردشگری در همین زمینه برگزار می‌شود.
ضیایی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی برای سایر سازمان‌ها، تصریح کرد: مهارت آموزی به سربازان نیروهای مسلح و ایجاد زمینه شغلی مناسب برای زندانیان، با هدف استفاده از اوقات فراغت در دوران خدمت نظام وظیفه و دوران محکومیت قضایی، انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه هریک از مراکز دولتی و خصوصی شهرستان سالانه متعهد به برگزاری ۳۶۰ هزار نفر ساعت آموزش هستند، تصریح کرد: در چهار ماه نخست امسال ۹۶ نفر در جهاد دانشگاهی دانشگاه دولتی شهرضا، ۴۲ نفر از زندانیان، ۴۴ نفر از سربازان پادگان‌های نظامی و ۴۲ نفر از روستایان شهرستان، در دوره‌های آموزشی این سازمان شرکت کرده‌اند.
ضیایی با بیان اینکه در مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای شهرستان حدود ۱۲۵۰ نفر دوره در سال برگزار می‌شود که براساس رشته‌های مختلف از ۳۲ تا ۱۰۹۰ ساعت متغیر است، اظهار کرد: در یک سال اخیر، ۹۵ نفر از مقاضیان در طرح «مهارت آموزی در محیط واقعی کار» شرکت کرده‌اند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار