جیب بی‌پول و ساز مخالف مربیان داخلی

کارلوس کی‌روش برای موفقیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا برنامه دقیقی ارائه کرده است. برنامه‌ای که البته اجرایی شدن آن 5 میلیون دلار هزینه دارد.

امیر حسین احتشامی -اصفهان امروز: کارلوس کی‌روش برای موفقیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا برنامه دقیقی ارائه کرده است. برنامه‌ای که البته اجرایی شدن آن 5 میلیون دلار هزینه دارد.

این برنامه شامل پنج اردوی کوتاه‌مدت و بلندمدت می‌شود که از شهریورماه آغازشده و دی‌ماه به پایان می‌رسد. دو اردوی نخست تیم ملی 12 و 10 روزه خواهند بود که برای ماه‌های شهریور و مهر برنامه‌ریزی‌شده است. سه اردوی دیگر هم‌ زمان‌هایی کوتاه چندروزه را شامل می‌شود که باید در ماه‌های آبان، آذر و دی بر پا شود. بر اساس این برنامه تیم ملی درمجموع تا پیش از شروع جام ملت‌های آسیا، 34 روز را باید در اردو باشد تا با آمادگی کامل گام به جام ملت‌های آسیا بگذارد. رقابت‌هایی که برای فوتبال ایران بسیار بااهمیت است و کی‌روش می‌خواهد با فتح این جام کلکسیون افتخاراتش در فوتبال ایران را تکمیل کند. در این برنامه همچنین هفت بازی تدارکاتی با حریفان آسیایی پیش‌بینی‌شده تا هماهنگی بازیکنان برای بازی‌های رسمی به حداکثر ممکن برسد.

کی‌روش مارگزیده شده است

ظاهرا ماندن کی‌روش روی نیمکت تیم ملی تا حدودی قطعی شده است. هرچند هنوز هیچ قراردادی به امضا نرسیده است. پس از آخرین دیدار تیم ملی در جام‌جهانی مقابل پرتغال، قرارداد کی‌روش به طور رسمی با فدراسیون فوتبال به پایان رسید. از آن زمان تاکنون او دیگر در ایران آفتابی نشده است. البته هرازگاهی رسانه‌های خارجی نام او به‌عنوان سرمربی آینده تیم‌های ملی مصر، مراکش و آفریقای جنوبی به میان آوردند اما همه این صحبت‌ها در همان سطح شایعه باقی ماند تا احتمال همکاری دوباره فوتبال ایران با کی‌روش دوباره قوت بگیرد. کی‌روش هم برای ادامه پروژه موفقیت‌آمیز خود در فوتبال ایران بی‌میل نیست تا به کارش ادامه دهد اما این بار تضمین‌هایی می‌خواهد تا همچون جام‌جهانی غافلگیر نشود. براین اساس فدراسیون فوتبال باید همکاری تمام و کمالی با این مرد پرتغالی به عمل آورد تا جای هیچ‌گونه حرف‌وحدیثی باقی نماند. سال گذشته کی‌روش برای حضور پرقدرت تیم ملی در جام‌جهانی درخواست برگزاری چند اردوی طولانی‌مدت و بازی‌های تدارکاتی جدی را کرد که در عمل کمتر از 20 درصد درخواست‌هایش هم به مرحله اجرا درنیامد. همین ناهماهنگی‌ها عاملی شد تا او اردوی بسیار مهم اردیبهشت‌ماه تیم ملی را لغو کند و بهترین زمان برای رساندن بازیکنان تیم ملی به بالاترین سطح آمادگی را از دست بدهد. از سوی دیگر لغو بازی تدارکاتی با یونان هم مزید بر علت شد تا تیم ملی یکی از مهمترین بازی‌های دوستانه‌ای که می‌توانست در راه آماده‌سازی بسیار مؤثر واقع شود ازدست‌رفته ببیند. براین اساس تیم ملی عملا پیش از حضور در جام‌جهانی سه بازی دوستانه جدی مقابل تونس، الجزایر و ترکیه انجام داد و با شرایطی غیرعادی وارد مهمترین رویداد فوتبالی جهان شد.

برانکو و قلعه‌نویی در برابر کی‌روش

مشکل دیگر فدراسیون فوتبال جدا از تأمین هزینه سنگینی که کی‌روش برای موفقیت تیم ملی در جام ملت‌ها پیش بینی کرده به مربیان باشگاه‌های داخلی بازمی‌گردد. سرمربی تیم ملی در حال حاضر دو دشمن سرسخت و البته مخالفان دیگری که نظراتشان را به‌صراحت بیان نمی‌کنند، دارد. برانکو و امیر قلعه‌نویی مربیانی به شمار می‌روند که کاملا شمشیر را برای کی‌روش از رو بسته‌اند و هیچ ترسی از این‌که کی‌روش را زیر تیغ ببرند، ندارند. البته سرمربی تیم ملی هم آدمی نیست که ساکت بماند و پاسخ آنها را ندهد، اما این تک و پاتک‌های دو طرف برای تیم ملی بسیار حاشیه‌ساز شده و بر این اساس فدراسیون فوتبال سعی کرده تا بلکه این آتش را خاموش کند. برای مثال کی‌روش بلافاصله بعد از پایان جام‌جهانی به برانکو حمله و این مربی کُروات را به ایجاد اختلاف در برنامه آماده‌سازی تیم ملی متهم کرد. با این شرایط به نظر می‌رسید کی‌روش در پیاده کردن برنامه‌اش برای حضور موفقیت‌آمیز تیم ملی در جام ملت‌های آسیا دوباره هم با برانکو درگیر شود. اتفاقی که مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال هم آن را کاملا محتمل می‌داند. او می‌گوید در پاسخ به این پرسش که چرا جلسه‌ای برای رودررو شدن این سرمربی برگزار نمی‌کنید، چنین می‌گوید: «اگر فکر می‌کردیم نتیجه خوبی می‌دهد این کار را می‌کردیم اما با حرف‌هایی که از دو طرف شنیدیم، حالا می‌دانیم نتیجه نمی‌دهد، در آینده شاید این کار نتیجه دهد. جمع‌بندی ما این است که اگر بخواهیم امروز این دو نفر را رو در رو کنیم آن نتیجه مطلوبی که انتظار دارید به دست نمی‌آید.»

مشکل پرداخت دستمزد کی‌روش

به همه گرفتاری‌هایی حضور کی روش در فوتبال ایران باید مشکل پرداخت دستمزد این سرمربی را هم اضافه کرد. سرمربی تیم ملی ایران برای دریافت مطالبات خود از فدراسیون با دردسر مواجه است. کی‌روش که بعد از جام‌جهانی راهی کشورش شده، هنوز موفق به دریافت مطالبات خود نشده است. مشکلات سیاسی و تحریم‌ها باعث شده تا واریز پول به‌حساب سرمربی پرتغالی تیم ملی با مصائب فراوانی همراه باشد. در این رابطه فدراسیون فوتبال در چند وقت اخیر سه بار اقدام به واریز مبلغ 300 هزار یورویی مطالبات سرمربی خودکرده که این مبلغ با توجه به اعمال تحریم‌ها و بلوکه شدن حساب‌ها برگشت‌خورده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار