تدوین جدول خاموشی برق اصفهان بر اساس احتمالات

سخنگوی شرکت توزیع برق اصفهان گفت: باید تمام ساختمان های بلند مرتبه هفت تا ۱۰ طبقه مجهز به برق اضطراری باشند.

سخنگوی شرکت توزیع برق اصفهان گفت: باید تمام ساختمان های بلند مرتبه هفت تا ۱۰ طبقه مجهز به برق اضطراری باشند.
محمد علی اکبری در گفت و گو با مهر اظهار داشت: ما در اصفهان خاموشی خواسته شده نداریم و جدول خاموشی ها هم بر اساس احتمالات تدوین شده است و اگر در جایی طبق جدول پیش نرفتیم به خاطر قطعی نبودن، خاموشی‌ها قطعی نبوده است.
وی بیان داشت: خاموشی ها از چهارم تیرماه آغاز شد و پیش بینی شده است که تا اواسط مردادماه ادامه یابد.
سخنگوی شرکت توزیع برق اصفهان اظهار داشت: در کشور ظرفیت تولید ۸۰ هزار مگاوات برق را داریم که در سطح منطقه رتبه اول و در دنیا رتبه چهاردهم را در این حوزه داریم.
وی با اشاره به اینکه از ظرفیت ۸۰ هزار مگاوات نیروگاه برق، ۱۰ درصد تولید برق ما از طریق برقابی است و چون امروز با بحران آب مواجهیم بنابراین عملا این ۱۰ درصد را نداریم، ادامه داد: سال گذشته از ساعت ۱۱ صبح تا ۵ بعدازظهر نیروگاه برقابی روشن بود و این در حالی است که امسال این نیروگاه تنها سه ساعت در روز کار می کند و تولید برق داریم.
علی اکبری با بیان اینکه نیروگاه‌های برقابی در زمان پیک توان تولید بین ۱۰ تا ۱۲ هزار مگاوات دارد که امسال این رقم به پنج هزار مگاوات رسیده است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در تابستان هشت هزار مگاوات کمبود انرژی داریم و عوامل متعددی نقش دارد که یکی از این دلایل مصرف بد از سوی مشترکان است به این صورت که در ساعت پیک مصرف برق مثلا ماشین لباسشویی یا ظرفشویی روشن و از اتو استفاده می شود و همین مسئله باعث شده که میزان مصرف برق بسیار بالا برود.
وی با اشاره به اینکه امسال به خاطر گرمای شدید مردم به سمت استفاده از کولرهای گازی رفتند که در بهترین حالت یک و نیم تا دو برابر کولرهای آبی، برق مصرف می شود و اگر از نوع بی کیفیت باشد تا ۴ برابر برق بیشتر استفاده می شود، اضافه کرد: پمپ آب نیز به اندازه یک کولر آبی برق مصرف می کند و تمام این مسائل ما را با کمبود انرژی در تابستان مواجه می کند.
سخنگوی شرکت توزیع برق اصفهان اعلام کرد: نزدیک به ۲۰ هزار مگاوات در زمان مصرف وسایل سرمایشی برق مصرف می شود که معادل مصرف سه کشور همسایه است و میزان مصرف برق ما از ساعت ۱۲ تا پنج بعداز ظهر معادل ۲۰۰ ساعت است که با این شرایط مگر چقدر می توانیم برق تولید کنیم که بتوانیم جوابگوی این میزان مصرف باشیم.
وی خواستار مدیریت مصرف برق از سوی مشترکین شد و گفت: بر اساس قانون نظام مهندسی باید تمام ساختمان های بلند مرتبه هفت تا ۱۰ طبقه مجهز به برق اضطراری باشند و لازم است آسانسورها به گونه ای طراحی شود که اگر بین طبقات آسانسور متوقف شد در نزدیکترین طبقه ممکن بایستد اما این مسئله اصلا رعایت نشده و حبس مردم در آسانسورها به علت خاموشی ها و کم کاری اداره برق نیست.
علی اکبری با بیان اینکه احداث نیروگاه های خورشیدی و سلول های خورشیدی در منازل تنها کفاف میزان برق خانه را می دهد و دولت مازاد برق تولیدی آنها را خریداری می‌کند، ادامه داد: اداره برق به منظور تولید برق مورد نیاز از ظرفیت نیروگاه های خورشیدی و بادی نیز استفاده کرده و در این راستا مزارع خورشیدی را ایجاد کرده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار