قاچاقچیان تاغزارهای کاشان دستگیر شدند

رئیس یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان از کشف و ضبط 1700 کیلوگرم چوب تاغ قاچاق و توقیف یک دستگاه خودرو در این شهرستان خبر داد.

محمد فیروزی پور در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر قطع درختان تاغ از سوی قاچاقچیان چوب در منطقه لتحر، به منطقه اعزام شده و چهار نفر متخلف در حال قاچاق چوب درختان تاغ را دستگیر کرده و به مراجع قضایی تحویل دادند.
وی افزود: با وجود افزایش هزینه های قطع درختان برای قاچاقچیان چوب، به علت دوام آتش و گران بودن زغال چوب، سودجویان همچنان نسبت به قطع درختان از تاغزارها اقدام می کنند که این امر عامل اصلی تخریب جنگل های دشت کاشت شهرستان کاشان شده است.
رئیس یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان تاکید کرد: حفظ و نگهداری جنگل های دست کاشت در مناطق کویری دشت کاشان به علت جلوگیری از هجوم شن های روان به مناطق مسکونی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و شهروندان، گزارش هرگونه تجاوز به منابع طبیعی را به شماره 1504 اطلاع رسانی کنند.
وی تصریح کرد: به استناد مواد 43 و 48 فصل جرائم و مجازات‌های قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع که به ممنوع بودن بریدن و ریشه کن کردن بوته‌ها و درختچه‌ها و حمل چوب و هیزم و زغال در تمام نقاط کشور بدون مجوز حمل جرم بوده و متخلفان دستگیر می شوند.
فیروزی پور با اشاره به نقش و اهمیت جنگل‌های تاغ در منطقه، گفت: حفظ و نگهداری این جنگل‌ها، نیازمند مشارکت همه مردم با مسئولان است و در صورت کوتاهی در این امر، در آینده‌ای بسیار نزدیک شاهد بروز ریزگرد‌ها در دشت بزرگ کاشان خواهیم بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار