پرداخت هزینه‌های زیاد به معنی خدمات مشاوره‌ای مناسب نیست

رییس مرکز مشاوره آموزش و پرورش کاشان گفت: انتخاب رشته دانشگاهی، مرحله ای است که بیش از هرچیز نیاز به آگاهی و کسب اطلاعات از مشاوران باتجربه و کارآمد دارد و پرداخت هزینه های زیاد و نجومی الزاما به معنی دریافت خدمات مشاوره ای مناسب و قابل قبول نیست.

رییس مرکز مشاوره آموزش و پرورش کاشان گفت: انتخاب رشته دانشگاهی، مرحله ای است که بیش از هرچیز نیاز به آگاهی و کسب اطلاعات از مشاوران باتجربه و کارآمد دارد و پرداخت هزینه های زیاد و نجومی الزاما به معنی دریافت خدمات مشاوره ای مناسب و قابل قبول نیست. حسین عنایتی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: انتخاب رشته دانشگاهی، آخرین گام در فرایند ورود دانش آموزان به مراکز آموزش عالی و تعیین مسیرتحصیلی و شغلی آنها است و شکست در آن باعث ضعف اعتماد به نفس آنها در سایر مراحل زندگی می شود.
وی تصریح کرد: عوامل زیادی می تواند انتخاب هر دانش آموزی را تحت تاثیر قرار دهد که از جمله آنها خانواده، دوستان، رسانه ها، شرایط اقتصادی - اجتماعی، جامعه، علاقه، ارزش ها، توانمندی‌ها، شخصیت و اهداف افراد است که شناخت و تلفیق صحیحی از این عوامل تاثیرگذارمی تواند دانش آموز را در انتخابی صحیح و عاقلانه کمک کند.
رییس مرکز مشاوره آموزش و پرورش کاشان تاکید کرد: بهترین راهنما برای دانش آموزان در مرحله نخست، همان مشاوران مدرسه هستند که تا حدودی شناخت بهتری از وضعیت دانش آموز دارند و مراکز مشاوره تخصصی آموزش و پرورش که درهر منطقه تشکیل می شود پایگاه مطمئن و قابل قبولی است تا دانش آموزان از مشاوران با تجربه و مورد اعتماد بهره مند شوند.
وی گفت: خانواده ها نباید برای انتخاب رشته تحصیلی، به دلخواه خود به جای فرزندانشان هدفگذاری کنند بلکه باید نسبت به علاقه و شرایط آنها توجه داشته باشند.
عنایتی تاکید کرد: داوطلبان و خانواده های آنها حتما در پیشینه مشاور مورد نظر خود تحقیق کافی کرده و مراقب باشند تا آینده تحصیلی و شغلی فرزند خود را به دست هر فرد یا مرکز با نام مشاور نسپارند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار