حضور پرشور و حماسی در انتخابات بیانگر بلوغ فکری و سیاسی مردم است

امام جمعه چرمهین گفت: حضور پرشور و حماسی در انتخابات بیانگر بلوغ فکری و سیاسی مردم است.

حضور پرشور و حماسی در انتخابات بیانگر بلوغ فکری و سیاسی مردم است


حجت الاسلام جعفر غلامی در حاشیه حضور خود برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در یکی از شعب اخذ رأی، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان با اشاره به حضور حماسی مردم پای صندوق های رای اظهار کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری در سخنان خود فرمودند هر انتخاباتی که در دوره‌های مختلف برگزار می‌شود، در واقع صحنه درخشش ملت ایران و حماسه عظیم مردمی است که موجب افزایش عزت ملت و قدرت ملی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز در اولین ساعات اخذ رای مردم به شکلی در پای صندوق های رای حضور یافتند که دشمنان را به حیرت وا داشتند، افزود: از این رو باید گفت انتخابات مظهر اقتدار، عظمت و صلابت ایران اسلامی است که مشارکت حداکثری در انتخابات عمق اعتماد و اعتقاد مردم به نظام را به تصویر می‌کشد و ضامن اقتدار ایران در جهان است.

امام جمعه چرمهین مشارکت در انتخابات را حیات اجتماعی کشور دانست و تصریح کرد: مردم ایران اسلامی در پرتو آموزه‌های دینی و تبعیت از نظام ولایی امروز مردم همچون گذشته با انسجام، همبستگی و حضور پرشور و حماسی خود در این آزمون، برگ زرین دیگری بر افتخارات ملت ایران افزودند که ثمرات متعددی را برای کشور به همراه دارد.

مشارکت عمومی در ایران تا به امروز بی نظیر بوده است

وی با اشاره به نمای بیرونی انتخابات، گفت: حضور حماسی مردم در پای صندوق های رای پیامی به دشمنان ما دارد و آن این است که این مردم با حضور خود می خواهند به کسانی که دندان طمع تیز کرده اند بگویند دیگر قطع امید کنید و مایوس شوید، انتظار اینکه دیگر بتوانید در این مملکت سلطه ای داشته باشید را نخواهید داشت چراکه مردم ایران به کشور خود علاقه مند بوده و این حور پرشور همچون گذشته توسعه امنیتی را برای کشوربه همراه دارد.

غلامی با اشاره به اینکه حیات و بقا و امنیت کشور به مشارکت مردم در انتخابات وابسته است، ادامه داد: درسال‌های قبل از پیروزی انقلاب مردم اجازه مشارکت در مسائل مهم کشور را نداشتند و به همین علت طی سال‌های مختلف مورد هجوم کشورهای مختلف قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: توانایی فوق العاده امام خمینی در ایجاد وحدت و یکپارچگی در بین مردم از نکات برجسته ای است که امام خمینی(ره) را از دیگر رهبران انقلاب های دنیا متمایز می کرد و از این جهت ایشان تنها پس از چند روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی اسلامی ایشان دستور به برگزاری انتخابات در کشور را صادر کردند.

توانایی فوق العاده امام خمینی در ایجاد وحدت و یکپارچگی در بین مردم

امام جمعه چرمهین بیان کرد: با تایید ۹۸,۲ درصدی مردم شرکت‌کننده در انتخابات کشور و واجدین شرایط بالای ۱۶ سال تمام مردم ایران، نظام جمهوری اسلام ایران متولد شد و مردم با انتخاب آری در پای صندوق‌های رای، جمهوری اسلامی را انتخاب کردند.

وی عنوان کرد: از نکات مهمی که در رفراندوم مردمی می‌توان به آن اشاره کرد شرکت رهبر کبیر انقلاب در ابتدای انتخابات و سفارش مردم به تایید نظام جمهوری اسلامی است، نظامی که بسیاری می‌خواستند اسلامیت آن را بردارند و جمهوری خالی بماند و مردم چه خوب ترفند دشمنان اسلام و معاندین را شناختند و قاطعانه رای به نظام اسلامی دادند.

غلامی خاطرنشان کرد: تکیه حضرت امام خمینی‌(ره) از همان ابتدا به آرای مردم و حمایت مردم از انقلاب با حضور در تمام صحنه‌ها و تعیین سرنوشت کشور بود چراکه ایشان معتقد بودند با تعیین سرنوشت کشور توسط مردم و دخالت مردم در امور کشور این مردم هستند که سهامدار انقلاب می‌شوند و قطعا برای حفظ و پایداری آن همچون حفظ کشور در برابر تهاجم دشمن در هشت سال دفاع مقدس و یا دیگر موارد خطر همچون فتنه ۸۸ از جان و دل مایه گذاشته و آن را حفظ خواهند کرد.

حضور پرشور و حماسی در انتخابات بیانگر بلوغ فکری و سیاسی مردم است

وی یادآور شد: شور و نشاطی که در زمان انتخابات در داخل کشور ایجاد می شود نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است چراکه حضور طرفدارن کاندیداها در مباحث انتخاباتی از یک سو محاسن کاندیدا را مطرح کرده و از سوی دیگر معایب آنها را نیز تحلیل و بررسی می کنند که خود یک بلوغ فکری و رشد کشور است.

امام جمعه چرمهین متذکر شد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند اگر در کشور ما انتخابات و مردم‌سالاری و حضور مردمی و اراده‌های جوشان شما مردم در وسط صحنه و میدان نمی‌بود، بدانید یک سال هم این انقلاب دوام نمی‌آورد... دشمن و دستگاه‌های استکباری از انتخابات شما و از راهپیمایی‌تان در بیست ودوم بهمن می‌ترسند، بنابراین از همه نیروی خود استفاده می‌کنند شاید بتوانند انتخابات و حضور مردم و رأی آزاد و دخالت مردم در سرنوشت خود را از این ملت و از این کشور بگیرند لذا باید گفت حضور جدی مردم در عرصه های مختلف همچون انتخابات پشتیبان نظام است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار