فولادشهر دوباره تب می‌کند

لیگ برتر از امشب با برگزاری چهار دیدار وارد هفته دوم می‌شود. مهم‌ترین دیدار امشب هم در ورزشگاه فولادشهر برگزار خواهد شد جایی که ذوبی‌ها از آبی پوشان پایتخت میزبانی خواهند کرد. دو تیمی که هفته نخست لیگ را با یک‌برد و یک تساوی پشت سر گذاشتند.

امیر حسین احتشامی - اصفهان امروز: لیگ برتر از امشب با برگزاری چهار دیدار وارد هفته دوم می‌شود. مهم‌ترین دیدار امشب هم در ورزشگاه فولادشهر برگزار خواهد شد جایی که ذوبی‌ها از آبی پوشان پایتخت میزبانی خواهند کرد. دو تیمی که هفته نخست لیگ را با یک‌برد و یک تساوی پشت سر گذاشتند. ذوب‌آهن در قائم‌شهر توانست با تک‌گل مهاجمش گابریل هرناندز از سد نساجی عبور کند اما استقلال در ورزشگاه آزادی با پیکان به‌تساوی بدون گل رضایت داد تا دو امتیاز حساس در هفته نخست لیگ را از دست بدهد. دیگر تیم اصفهانی لیگ برتر یعنی سپاهان‌هم فردا شب در ورزشگاه شهید عضدی رشت باید در میهمانی سپیدرودی‌ها شرکت کند. بازی سایپا با پیکان و پرسپولیس با فولاد هم دیگر دیدارهای هفته دوم لیگ به‌حساب می‌آیند.
ذوب‌آهن به دنبال قربانی دوم
تیم فوتبال ذوب‌آهن در حالی امشب میزبان استقلال خواهد بود که این بازی یکی از دشوارترین دیدارهای شاگردان نمازی در پنج هفته نخست لیگ محسوب می‌شود. سبزپوشان اصفهانی که سه هفته آینده باید با سایپا، سپاهان و تراکتورسازی روبرو شوند از نخستین خوان دشوار لیگ یعنی بازی با نساجی در قائم‌شهر به‌سلامت عبور کردند و حالا در دومین گام میزبان استقلال خواهند بود. آبی‌ها که این فصل چند مهره کلیدی خودشان را در اختیار ندارند در بدترین زمان باید با ذوب‌آهن مصاف دهند. ذوب‌آهنی که هرچند امیر قلعه‌نویی سرمربی مشهورش را از دست داد اما توانست اسکلت تیمی‌اش را حفظ کند و با جذب چند بازیکن همچون محسن مسلمان، هادی محمدی و گابریل هرناندز جای خالی بازیکنانی مانند کی روش استنلی، بختیار رحمانی، خالد شفیعی و اکبر ایمانی را پر کند. در نقطه مقابل استقلالی‌ها بازیکنان تأثیرگذاری را ازدست‌داده‌اند که پر کردن جای آن‌ها به‌آسانی میسر نیست. مامه تیام، سرور چپاروف، امید ابراهیمی، مجید حسینی و امید نورافکن ستاره‌های بی‌بدیلی بودند که حالا دیگر شفر آن‌ها را در اختیار ندارد و نیروهای جذب‌شده‌ای همچون علی کریمی، الهیار صیادمنش و محمد دانشگر در حد و اندازه‌هایی نیستند که بتوانند همان نقشی را ایفا کنند که آن پنج بازیکن سرشناس جداشده بر عهده داشتند. البته استقلالی‌ها مرتضی تبریزی و مارکوس نویمایر را برای خط حمله خودشان استخدام کرده‌اند اما تبریزی در بازی امشب نمی‌تواند برای استقلال بازی کند و نویمایر آلمانی هم بعید است به بازی امشب برسد. با این حساب احتمالا شفر همچون هفته پیش با نیمکت ذخیره‌های بی‌تجربه‌ای که دارد باید تیمش را مقابل ذوب‌آهن آرایش دهد همان‌گونه که در مقابل پیکان مجبور شد از صیاد منش، آذری و محمدی مهر در نیمه دوم استفاده کند. بازیکنانی که کمتر نام آن‌ها در سطح لیگ برتر شنیده‌شده بود و برای نخستین بار بازی در ورزشگاه آزادی آن‌هم با پیراهن تیم استقلال را تجربه کردند.
سپاهان باید از رشت با امتیاز کامل خارج شود
تیم فوتبال سپاهان فردا شب در ورزشگاه شهید عضدی رشت میهمان سپید رورد دشت خواهد بود. سرخ پوشان شمالی در هفته نخست لیگ شکست سنگینی را مقابل سایپا تجربه کردند و با سه گل مغلوب این تیم مدعی شدند. تیم سپیدرود رشت که قبل از شروع لیگ برتر درگیر مسائل مختلف مالی و مالکیتی بود، فرصت چندانی را برای آماده‌سازی خود جهت حضور موفق در لیگ برتر پیدا نکرد. به‌طوری‌که آن‌ها از همان دیدار نخست با افت بدنی مواجه شدند و در ادامه باتحمل شکستی تلخ زمین مسابقه را ترک کردند. همین شرایط عاملی بود تا با تصمیم خداداد عزیزی سرمربی سپیدرود، تمرینات این تیم تا دیدار مقابل سپاهان در دو نوبت صبح و عصر پیگیری ‌شود تا بازیکنان ازنظر تمرینات بدنی و هوازی آمادگی خود را به دست آورند و در ادامه نمایش بهتری برابر حریفان خود داشته باشند. اما تیمی که فردا شب مقابل سپیدرود به میدان می‌رود، سپاهانی است که برای قهرمانی در لیگ هجدهم حسابی آماده‌شده و همه آنچه برای رسیدن به این هدف لازم است را عملا در اختیار دارد. حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت سپاهان برگ برنده اصلی طلایی پوشان اصفهانی محسوب می‌شود. همچنین جذب تک‌تک ستاره‌هایی که قلعه‌نویی روی آن‌ها انگشت گذاشته بود سپاهان را در میان یکی از سه مدعی اصلی قهرمانی لیگ قرار می‌دهد. قلعه‌نویی اعتقاد دارد هر تیمی در بازار و نقل و انتقالات پیش فصل موفق عمل کند 12 امتیاز از حریفان پیش افتاده است. بر این اساس باید امتیاز سپاهان را از عدد 12 در نظر گرفت و آن‌ها را 13 امتیازی در جدول به‌حساب آورد اما بازی با صنعت نفت آبادان همه این پیش‌فرض‌ها را بر هم زد. زردپوشان اصفهانی در نقش‌جهان از ارائه یک بازی منسجم مقابل نفت آبادان عاجز بودند و همه کارشناسان و هوادارانشان را ناامید کردند. اگر مبنای قضاوت بازی با نفت آبادان قرار گیرد چندان نمی‌توان به نتیجه گرفتن سپاهان در رشت چشم امید بست. البته ممکن است قلعه‌نویی هفته جاری با تمرینات ویژه‌ای که برای بازیکنانش در نظر گرفته تیمش را به آمادگی نسبی رسانده باشد و سپاهانی‌ها بتوانند حداقل انتظارات هوادرانشان را برآورده کنند. هوادارانی که این فصل تحت هیچ شرایطی به کمتر از قهرمانی رضایت نداده و بهانه‌ای را از قلعه‌نویی پذیرا نخواهند شد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار