ادامه خاموشی‌ها حداکثر تا پایان مرداد

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: کارگاه‌های صنعتی کوچک باید به ژنراتورهای برق مجهز باشند تا هنگام قطعی برق دچار خسارت نشوند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: کارگاه‌های صنعتی کوچک باید به ژنراتورهای برق مجهز باشند تا هنگام قطعی برق دچار خسارت نشوند.

محمد مهدی عسگری در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: کارگاه‌های صنعتی کوچک باید به ژنراتورهای برق مجهز باشند تا هنگام قطعی برق دچار خسارت نشوند.

وی افزود: در قانون پیش‌بینی شده که صنایع، ادارات و یا هر مشترک دیگری که به قطع برق حساس است، ملزم به استفاده از دیزل ژنراتور برق بوده تا بتواند در خاموشی‌ها یا هر حادثه دیگری برق مورد نیاز خود را تأمین کند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: حادثه هر زمانی ممکن است اتفاق بیفتد و صنایع باید تمهیدات لازم را برای تأمین برق خود پیش‌بینی کنند اما بسیاری از کارگاه‌ها و صنایع پیش‌بینی‌های لازم را انجام نداده‌ و فاقد دیزل ژنراتور برق هستند.

دلیل تناقض خاموشی‌‌ها با برنامه‌ اعلام‌شده چیست؟

وی با بیان این که شرکت توزیع برق در اوج مصرف مجبور به اعمال خاموشی‌ها می‌شود که عمدتاً از ساعت 11 تا 18 است، خاطرنشان کرد: سیستم اطلاع‌رسانی در سایت شرکت توزیع برق راه‌اندازی شده تا مشترکان از برنامه خاموشی‌ها مطلع شوند.

عسگری اطلاع از زمان برق را با 4 روش مختلف امکان‌پذیر دانست و یادآور شد: برنامه خاموشی‌ها در شهرستان اصفهان در حال حاضر به صورت هفتگی روی صفحه اصلی پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت توزیع برق اصفهان قابل مشاهده است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا برخی از ساعات اعلام‌شده در برنامه‌ها با خاموشی‌ها متناقض است، تصریح کرد: خاموشی‌ها بستگی به نیازی است که از طرف وزارت نیرو به ما اعلام می‌شود و ممکن است کمتر یا بیشتر از برنامه اعمال شود.

ارسال پیامک 10 دقیقه پیش از خاموشی

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان از راهکار دیگری در خصوص اطلاع‌رسانی خاموشی‌ها برای مشترکان خبر داد و اذعان داشت: ارسال پیامک 10 دقیقه پیش از خاموشی به شماره مشترکان از دیگر راهکارهای اطلاع‌رسانی در این خصوص است.

وی با بیان این که این راهکار برای مشترکانی که شماره تلفن همراه خود را در اختیار شرکت توزیع برق قرار داده‌اند، اعمال می‌شود، اضافه کرد: مشترکان می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان، شماره قبض و شماره تلفن همراه خود را جهت دریافت پیامک اطلاع‌رسانی خاموشی‌ها در اختیار این شرکت قرار دهند.

عسگری با بیان این که هدف از اعمال خاموشی‌ها در تابستان امسال صرفاً کاهش مصرف برق و صرفه‌جویی نیست، بیان داشت: میزان مشخصی برق در کشور تولید می‌شود که به همان میزان قادر به تأمین برق مشترکان هستیم، اگر مصرف مشترکان بخواهد از میزان تولیدشده پیشی بگیرد، شبکه سراسری برق قطع خواهد شد که وزارت نیرو مجبور به اعمال برنامه‌های خاموشی است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان ادامه داد: اگر مشترکان بتوانند بین 5 تا 10 درصد مصرف برق را کاهش دهند، حجم خاموشی‌ها نیز به مراتب کاهش پیدا خواهد کرد چراکه این حجم به مصرف و دمای هوای روزها بستگی دارد.

ادامه خاموشی‌ها حداکثر تا پایان مرداد

وی با بیان این که کاهش میزان منابع آبی در کمبود برق در اصفهان تأثیرگذار بوده است، تأکید کرد: توان تولید برق نیروگاه‌های شهرستان اصفهان 60 هزار مگاوات است که 10 هزار مگاوات از این میزان باید توسط نیروگاه‌های سدهای آبی تأمین شود که امسال نیمی از آن محقق نشده است.

عسگری با بیان این که عمده دلیل خاموشی‌های کشور متأثر از عدم تولید برق توسط نیروگاه‌های سدهای آبی است، متذکر شد: حتی نیروگاه حرارتی اسلام‌آباد نیز برای تولید برق نیازمند آب است که به دلیل عدم تأمین آب مورد نیاز با ظرفیت 50 درصدی فعالیت دارد.

وی در پایان ابراز داشت: با توجه به دمایی که هواشناسی برای تابستان امسال پیش‌بینی کرده، امیدواریم تا یکی دو هفته آینده، یعنی حداکثر تا اواخر مردادماه شاهد برنامه‌های خاموشی نباشیم.

به گزارش فارس، قطعی برق در اصفهان باعث وارد شدن خسارت به بسیاری از قطعه‌سازان خودروهای سبک و سنگین شد که همین امر منجر به اعتراضات کارگران در شهرک صنعتی امیرکبیر اصفهان شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار