رفع مشکلات اصناف منطقه شاپور

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: طی جلسه‌ای با حضور نمایندگان اصناف منطقه شاپور و سایر مسئولان در استانداری، مشکلات اصناف منطقه شاپور رفع شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: طی جلسه‌ای با حضور نمایندگان اصناف منطقه شاپور و سایر مسئولان در استانداری، مشکلات اصناف منطقه شاپور رفع شد.
اسرافیل احمدیه در گفت‌وگو با ایمنا، با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات این افراد در ارتباط با موضوع مالیات، بیمه و قطعی برق بوده که در این جلسه مطرح شد، گفت: پیش از این مشکل قطع برق این منطقه رفع شده بود و در این جلسه هم به سرعت مشکل مالیات و بیمه برطرف شد.
وی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود بخشی از اعتراضات این افراد ناشی از گرانی‌ها بوده، افزود: در این خصوص موضوعی از سوی این افراد مطرح نشد و تمامی مسائل مربوط به سه موضوع قبل بود. همچنین بخشی از مباحث مطرح شده در خصوص طلب این افراد از دستگاه‌های دولتی و شبه دولتی بوده که در صورت ارائه مدارک به سرعت به آنان رسیدگی می‌شود.
رییس سازمان صمت اضافه کرد: در صورتی که این مدارک ارائه و صحت آن احراز شود، از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و وزارتخانه کمک‌هایی ارائه خواهد شد.
احمدیه در پاسخ به اینکه فعالان شاپور تا چه زمانی نمود عینی تصمیمات را خواهند دید، اضافه کرد: این مسائل در این جلسه صورتجلسه شد و به اتمام رسید، در این جلسه معاون اقتصادی استاندار اصفهان قول هایی دادند و به قولشان عمل می‌کنند و از نظر دستگاه‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد.
وی در پاسخ به اینکه برنامه شما برای رفع زودتر مشکلات اقتصادی استان چیست، گفت: دقیقا ما رفع زودتر مشکلات اقتصادی را دنبال می‌کنیم. به عنوان مثال دیروز به مشکلات تولیدات لوله، کفش و مواد اولیه آن با هماهنگی وزارتخانه رسیدگی شد.
رییس سازمان صمت در ادامه صحبت هایش با اشاره به اینکه نحوه ارائه ارز به واحدهای مورد نیاز مشخص شده است، گفت: ارائه ارز مربوط به چهار گروه است؛ گروه اول مشمولین دریافت ارز برای واردات 1400 قلم کالا هستند و ارز گروه دوم و سوم نمی‌تواند به گروه اول اختصاص یابد.
احمدیه اضافه کرد: ارز گروه اول برای واردات مواد غذایی است، ارز گروه دوم و سوم هم مربوط به تامین مواد اولیه و گروه چهارم، کالاهایی است که به دلیل ممنوعه بودن ارزی به آنها تعلق نمی‌گیرد.
وی تصریح کرد: در صورتی که تولیدکنندگان مشکلی در خصوص تامین ارز دارند می‌توانند با مراجعه به سازمان صمت مشکلات خود را رفع کنند.
رییس سازمان صمت اضافه کرد: در حال حاضر ورود مواد اولیه به روال عادی خود برگشته است، البته از وزارتخانه درخواست کردیم تا سیستمی تهیه شود تا تولیدکنندگان بدون مراجعه حضوری و از طریق سایت بتوانند نیاز ارزی خود را رفع کنند. پیش بینی می‌شود این سیستم تا هفته آینده راه اندازی شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار