هشت کانون آلوده آنفلوآنزای پرندگان در اصفهان شناسایی شد

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: هشت کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از ابتدای تیرامسال تاکنون در این استان شناسایی و کنترل شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: هشت کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از ابتدای تیرامسال تاکنون در این استان شناسایی و کنترل شده است.
دکتر شهرام موحدی در گفت و گو با ایرنا افزود: کانون های آلوده به ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون شناسایی شده است.
وی با بیان اینکه واحدهای مرغداری های نجف آباد با هفت کانون بیشترین ابتلا را با این بیماری داشته است افزود: 183 هزار و 110 قطعه پرنده در شهرستان نجف آباد و 81 هزار و 900 قطعه در تیران و کرون معدوم شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان درباره میزان خسارت های وارد شده به مرغداری ها و مراکز پرورش طیور این استان در پی شیوع ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ، گفت: تاکنون خسارت صنعت مرغداری استان اصفهان از این بیماری 110میلیارد ریال برآورد شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون 265 هزار و 10 قطعه پرنده در کانون های آلوده معدوم شده است افزود: مبلغی که باید برای جبران خسارت به مرغداران پرداخت شود حدود 9 میلیارد و 300 میلیون ریال برآورد می شود.
موحدی با بیان اینکه بیمه طیور جزو بیمه های اجباری است گفت: پرورش دهندگان مرغ باید طیور خود را بیمه کنند تا در مواقع بروز خسارت با مشکل مواجه نشوند.
استان اصفهان با 23 شهرستان و یک هزار و 831 روستا، دارای 2 هزار و 600 واحد مرغداری صنعتی، 17 کشتارگاه طیور و 33 کشتارگاه دام و بیش از 10 هزار مرکز بسته بندی و فرآوردی فرآورده های خام دامی است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار