مژه هایی بلند و ضخیم با آلوئه ورا

هر شب قبل از رفتن به رختخواب، با استفاده از یک برس ریمل قدیمی و تمیز، مقداری ژل آلوئه ورای تازه را روی مژه هایتان قرار داده و بمالید. اجازه دهید این ژل تا صبح روی مژه هایتان بماند، سپس در صبح روز بعد با آب گرم آن را بشویید.

هر شب قبل از رفتن به رختخواب، با استفاده از یک برس ریمل قدیمی و تمیز، مقداری ژل آلوئه ورای تازه را روی مژه هایتان قرار داده و بمالید. اجازه دهید این ژل تا صبح روی مژه هایتان بماند، سپس در صبح روز بعد با آب گرم آن را بشویید.

آلوئه ورا درمان خانگی و فوق العاده ای است که با کمک آن می توانید مژه هایی بلند و ضخیم داشته باشید. آلوئه ورا حاوی ویتامین ها و مواد مغذی متعددی است که رشد مژه های شما را تسریع می کند. علاوه بر این، مژه ها را مرطوب نگه می دارد. هر شب قبل از رفتن به رختخواب، با استفاده از یک برس ریمل قدیمی و تمیز، مقداری ژل آلوئه ورای تازه را روی مژه هایتان قرار داده و بمالید. اجازه دهید این ژل تا صبح روی مژه هایتان بماند، سپس در صبح روز بعد با آب گرم آن را بشویید.

همچنین می توانید، یک قاشق غذاخوری ژل تازه آلوئه ورا را با یک قاشق غذاخوری روغن جوجوبا و یک قاشق چایخوری دمکرده بابونه مخلوط کنید. سپس این مخلوط را روزی ۲ بار و با استفاده از یک برس ریمل تمیز روی مژه هایتان بمالید. بگذارید این مخلوط ۱۵ دقیقه روی مژه ها باقی بماند سپس با آب گرم چشمهایتان را بشویید.

نکته: هر کدام از این درمانها را که انتخاب کردید به مدت چندین ماه ادامه دهید تا نتیجه دلخواهتان را بگیرید.

توجه: قبل از استفاده از آلوئه ورا حتما ژل آن را بطور کامل بشویید تا از پاک شدن لاتکس یا شیرابه آن اطمینان حاصل کنید.

درمان ریزش مو با آلوئه ورا
آلوئه ورا حاوی آنزیم هایی است که بطور مستقیم باعث رشد سلامت موها می گردند. همچنین، خاصیت قلیایی کننده آلوئه ورا می تواند به تنظیم PH پوست سر و موها در یک حد مطلوب که می تواند بطور عمده باعث رشد موها گردد، کمک کند. در ادامه این مقاله با تاثیر ماسک آلوئه ورا در درمان ریزش مو بیشتر آشنا خواهیم شد.

استفاده منظم از آلوئه ورا همچنین می تواند خارش پوست سر را بهبود بخشیده، قرمزی و التهاب پوست سر را کاهش دهد، موها را تقویت کرده و درخشان سازد و شوره سر را بهبود دهد. هم ژل آلوئه ورا و هم آب آن در درمان ریزش مو موثر می باشند.

مقداری ژل آلوئه ورا یا آب آن را روی پوست سر بمالید. اجازه دهید تا به مدت چند ساعت روی موهایتان باقی مانده و سپس با آب ولرم شستشو دهید. این پروسه را ۳ تا ۴ بار در هفته تکرار کنید. همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا را هر روز صبح با معده خالی مصرف کنید تا از رشد بهتر موهایتان لذت ببرید.

ژل آلوئه ورا برای درمان ترک خوردگی لب ها
توان درمان کنندگی آلوئه ورا شناخته شده است. قرار دادن مقداری از ژل آلوئه ورا روزانه روی لب به درمان و تسکین درد کمک خواهد کرد. ژل آلوئه ورا طعم مطبوعی ندارد اما اثر درمانی حیرت انگیز آن ارزشش را دارد.

آلوئه ورا به عنوان یک گیاه آبدار خانگی شناخته شده است و برای معالجه همه دردها استفاده می شود از کاهش درد سوختگی گرفته تا برطرف کردن یبوست. برخی از درمان ها بر اساس ویژگی رطوبتی ژل آلوئه ورا واقعا موثر عمل می کند. در واقع ژل آلوئه ورا مولکول های آب را به خودش جذب می کند و این ویژگی آلوئه ورا را به یک آبرسان تبدیل می کند که بخار آب هوای اطراف را به خودش می گیرد.

ماسک ضد چروک آلوئه ورا
گیاه آلوئه ورا حاوی اسید مالیک است که با تقویت خاصیت کشسانی پوست به کاهش چین های پوستی کمک می کند. داشتن گیاه آلوئه ورا در خانه و یا کاشت آن در باغچه آسانتر و ارزان قیمت تر از خرید ژل است . زیرا بعد از بریدن یا کندن برگ از پایه، گیاه مجددا رشد می کند. آفتاب سوختگی یکی از سریع ترین راه های آسیب و ایجاد چین و چروک پوست است . بنابر این مالیدن ژل روند درمان را سریع تر کرده و با ویژگی های ضد التهابی خود آن را درمان می نماید.

به سادگی یک برگ آلوئه ورا را از گیاه ببرید و ژل آن را خارج کنید. ژل تازه را روی پوست تان بمالید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید. با آب ولرم آن را بشویید. گزینه دیگر مخلوط کردن یک قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا با محتویات یک کپسول ویتامین E می باشد. مخلوط را به قسمت های دارای چین و چروک بمالید. بعد از نیم ساعت آن را با آب ولرم بشویید.

ماسک صورت آلوئه ورا و آووکادو برای پوست های خشک و حساس
این ماسک عوامل دفاعی طبیعی پوست را تقویت می کند، پوست های خشک و پوسته پوسته را التیام داده و برای پوست های بسیار خشک و حساس مناسب است. ۲ قاشق سوپخوری آووکادو له شده را با یک قاشق سوپخوری ژل آلوئه ورا (یا آب آلوئه ورا) و یک قاشق چایخوری پودر مخمر آبجو مخلوط کرده و به خوبی هم می زنیم تا خمیر نرم و یکدستی حاصل شود. سپس این ماسک را بر روی پوست صورت و گردن به غیر از نواحی اطراف چشم ها مالیده و می گذاریم به مدت ۳۰ دقیقه بماند. بعد از آن با آب ولرم صورت را می شوییم. از این ماسک می توان یک تا دو بار در هفته استفاده کرد.

مرطوب کننده بدون چربی آلوئه ورا برای پوست و صورت
این مرطوب کننده کاملا طبیعی بوده و می توانید آن را برای مرطوب ساختن پوست بدن و صورت به کار ببرید. بعلاوه این کِرِم بسیار سبک، پفی و رطوبت رسان می باشد. بهترین مزیتش این است که پوستتان را چرب نمی کند. این کِرِم مرطوب کننده پوست های خشک را در زمستان ترمیم می کند ولی آانقدر سبک است که شما می توانید به راحتی در طول تابستان و فصل گرما نیز از آن استفاده کنید.

یک پیمانه ژل آلوئه ورای تازه، یک قاشق چایخوری روغن ویتامین E و ۱۵ قطره روغن گیاهی معطر (مثلا روغن اسطوخودوس) را در یک کاسه متوسط با هم مخلوط کنید. این مخلوط را کنار گذاشته و بگذارید در دمای اتاق باقی بماند. یا اینکه می توانید آن را در داخل یک حمام آب گرم قرار دهید.

طرز تهیه کرم مرطوب کننده آلوئه ورا:

نصف پیمانه موم زنبور عسل آسیاب شده (رنده شده) و نصف فنجان روغن بادام شیرین (یا روغن هسته انگور یا روغن جوجوبا) را داخل پیمانه اندازه گیری ریخته و این پیمانه را داخل آبی که در حال جوشیدن آرام است قرار دهید. اجازه دهید تا گرم شود و هر از چند گاهی آن را هم بزنید تا وقتی که موم کاملا آب شود، سپس به آرامی و با دقت پیمانه را از درون آب جوش بیرون بیاورید.

مخلوط موم و روغن گرم شده را داخل مخلوط کن ریخته و بگذارید تا خنک شود ولی سفت نشود و همچنان نرم باشد. زمانی که خنک شد مخلوط کن را روشن کرده و مخلوط آلوئه ورا را که کنار گذاشته بودیم با جریان آرام و پیوسته ای به مخلوط کن روشن اضافه کنید.

در حین کار مخلوط کن را خاموش کرده و با استفاده از یک قاشق موادی که به کناره ها چسبیده اند را هم بزنید تا به بقیه مواد بپیوندند. اگر مواد در بالا جمع شده اند بطور مکرر مخلوط کن را متوقف کنید و با قاشق هم بزنید تا باهم مخلوط شوند. این کار ممکن است ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به طول انجامد. پس صبور باشید. این مخلوط کردن را تا جایی ادامه دهید تا غلظت کِرِم به میزان دلخواهتان شود.

کرم مرطوب کننده را به یک شیشه تمیز منتقل کرده و مقداری را که نمی خواهید تا چند هفته مصرف کنید در یخچال نگهداری کنید.

هر آنچه از آلوئه ورا باید بدانید کلیک کنید.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار