معترضان به دولت زمان بدهند

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: در همه جای دنیا وقتی کسبه و اعضای یک صنف ناراضی هستند، در مغازه ها را می بندند، ولی با دولت مذاکره می کنند و ۱۰ روز، ۲هفته و یا یک ماه فرصت می دهند که دولت در آن مدت به اوضاع سرو سامان بدهد؛ چرا در ایران به دولت زمان نمی دهیم که بر بحران فائق شود؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: در همه جای دنیا وقتی کسبه و اعضای یک صنف ناراضی هستند، در مغازه ها را می بندند، ولی با دولت مذاکره می کنند و ۱۰ روز، ۲هفته و یا یک ماه فرصت می دهند که دولت در آن مدت به اوضاع سرو سامان بدهد؛ چرا در ایران به دولت زمان نمی دهیم که بر بحران فائق شود؟

حیدرعلی عابدی در رابطه با اعتراضات اخیر مردمی در استان اصفهان و برخی دیگر از شهرهای کشور به ایمناگفت: این اعتراضات دارای یک منشأ واحد نیست و در اثر یک مجموعه عوامل اتفاق افتاده، در درجه نخست به نظر می رسد این یک برنامه‌ریزی شیطان بزرگ با هم دستی عربستان و اسرئیل برای بر هم زدن وضعیت اقتصادی کشور بوده است، در قدم دوم برنامه‌های دیرهنگام دولت برای مقابله با مشکلات و در قدم سوم نیز رفتارهای خاص جامعه و مردم در شکل گیری چنین تجمعاتی مؤثر بوده است.

وی افزود: فکر می‌کنم در مقطع فعلی همه به اندازه کافی به دولت توپیده‌اند و هر کسی روا می‌داند که چیزی به دولت بگوید، اما نباید نقش شیطنت آمیز آمریکا و هم پیمانانش را در منطقه فراموش کنیم و دست کم بگیریم؛ رییس جمهور آمریکا یک جنگ روانی تمام عیار بر علیه ایران به راه انداخته است و ما باید برای رفع این موضوع راه حلی پیدا کنیم، طبیعتاً دولت به تنهایی قادر به انجام چنین کاری نخواهد بود، بلکه مجموعه حاکمیت و نظام همه باید دست به دست هم بدهند.

چرا به دولت زمان نمی دهیم؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: متأسفانه هنوز می بینیم که مخالفان دولت مثل زمان انتخابات رفتار می کنند و بیشتر شعارهای تبلیغاتی می دهند، هر چند مردم ایران خیلی بیدار و روشن هستند. مسأله اینجا است که ما از این بحران نیز گذر می کنیم، منتها هرقدر تحلیل واقعی تری داشته باشیم، خسارت به کشور کمتر خواهد بود.

عابدی خاطرنشان کرد: در اینجا صدا و سیما وظیفه دارد از اساتید جامع شناس دعوت کند تا آنها تحلیل های واقعی از وضعیت موجود جامعه ارائه دهند، به عنوان مثال چند سوال بزرگ وجود دارد که جامعه شناسان باید پاسخ بدهند، نه من به عنوان نماینده مردم.

وی افزود: یکی از این سؤالات این است که وقتی وضعیت پولی دولت بد نیست و اوضاع منابع ارزی کشور هم نسبت به گذشته بهتر شده است، چه اتفاقی افتاده که برخی برای خرید دلار و سکه هجوم آورده اند؟ سوال دوم این است که در همه جای دنیا وقتی کسبه و اعضای یک صنف ناراضی هستند، در مغازه ها را می بندند، ولی می روند و با دولت مذاکره می کنند و ۱۰ روز، ۲هفته و یا یک ماه به دولت وقت می دهند که در آن مدت به اوضاع سرو سامان بدهد؛ چرا در ایران اصناف و بازاریان صبح در مغازه را می بندند و بعداز ظهر به خیابان ها می آیند و شعار می دهند؟ چرا به دولت زمان نمی دهیم که به بحران فائق شود.

برنامه دولت برای مقابله با فشارهای اقتصادی بسیار خوب اجرا شده است

نماینده مردم اصفهان در خصوص عملکرد دولت گفت: به نظر من برنامه دولت برای مقابله با فشارهای اقتصادی بسیار خوب اجرا شده؛ دولت به موقع جلوی خروج ارز از کشور را گرفت، به موقع سیاست های ارزی را تنظیم کرد، اما این برنامه ها دیرهنگام بوده است؛ این اقدامات باید ۶ ماه زودتر انجام می شد. نکته دیگر اینکه دولت در مسئله مقابله با جنگ روانی موفق عمل نکرده است و نمایندگان مجلس از این لحاظ به دولت شدیداً نقد دارند.

عابدی در رابطه با برخورد نیروی انتظامی با معترضان گفت: از نیروی انتظامی چه توقعی دارید؟ آیا درست است به نیروی انتظامی توهین کنند، فحش بدهند و بخواهند خلع سلاحش کند و آنها صبوری کنند؟ مردم باید کاری کنند که پای نیروی انتظامی به میدان کشیده نشود؛ چرا که وقتی نیروی انتظامی به میدان آمد، وظیفه اش دفاع از نظم و امنیت است.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: وقتی اعتراضات به مرحله تخریب اموال عمومی و مزاحمت برای سایر کسبه می رسد، یا زمانی که معترضین بخواهند به زور مغازه هایی را که نخواسته اند به اعتصاب بپیوندند را ببندند، تکلیف نیروی انتظامی چیست؟ پس بنابراین آنجایی که اعتراض آرام است، نیروی انتظامی هم باید با آرامش مدیریت و برخورد کند که تا الان هم همینطور بوده است.

عابدی افزود: بنابراین ما جماعت معترضیان را دو دسته می کنیم؛ یک دسته تجمعات آرام که باید از آنهاحمایت بشود و دسته دیگر کسانی که می کوشند اعتراضات مردمی را از حالت تجمع آرام خارج و با ایجاد اغتشاش بقیه را هم بدنام کنند، باید با آن‌ها مقابله شود. اگر قرار است تظاهراتی از طرف مردم صورت بگیرد، باید قانونمند و در چارچوب قانون باشد، سازمان های رسمی بایدمجوز بگیرند و اعتراضات مردم را به گوش دولت برسانند.

معترضان خیابان شاپور چه می‌گویند؟

نماینده مردم اصفهان در خصوص مطالبات معترضان خیابان شاپور اصفهان گفت: در حال حاضر نابسامانی و مشکلات ارزی نوعی بلاتکلیفی برای واردکنندگان و اصناف مختلف ایجاد کرده است، بسیاری از آنها نمی دانند که اگر جنسی که در انبار دارند را بفروشند می توانند دوباره با همین قیمت آن را جایگزین کنند یا خیر، بنابراین تا حدی به آنها این حق را می دهم که دچار تردید و نگرانی باشند.

وی افزود: اما اینکه بلافاصله واکنش ها نشان داده می شود برای من جای سوال دارد، بالاخره باید به دولت زمان بدهند. دولت می گوید می خواهد بسته جدید را اعلام کند و معترضان باید فرصت بدهند و ببینند در بسته جدید اجناس چه وضعتی پیدا می کند.

نماینده مردم اصفهان خاطر نشان کرد: البته در روزهای اخیر بخش‌هایی از صنفی که در خیابان شاپور دست به اعتراض زدند، به من مراجعه کرده و یک سری فیلم نشان دادند و از نحوه برخورد بعضی از نیروهای انتظامی گله داشتند که با افرادی که سعی در آرام کردن تجمعات هم داشتنه اند، برخورد نامناسب شده و من به آنها قول بررسی و پیگیری دادم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار