سمیرم با بحران کمبود معلم روبه رو است

رییس اداره آموزش و پرورش سمیرم گفت: باتوجه به اینکه در نواحی مختلف شهرستان با کمبود نیرو مواجه هستیم باید از انتقال معلمان به سایر مناطق جلوگیری کنیم.

رییس اداره آموزش و پرورش سمیرم گفت: باتوجه به اینکه در نواحی مختلف شهرستان با کمبود نیرو مواجه هستیم باید از انتقال معلمان به سایر مناطق جلوگیری کنیم.
به گزارش ایمنا، محمد نادری در شورای اداری آموزش‌وپرورش با بیان اینکه مدرسه به عنوان یک نظام آموزشی و اجتماعی، نقش مهم و تاثیرگذاری را در تربیت علمی و دینی دانش آموزان بر عهده دارد، اظهار کرد: پروژه مهر نماد مدیریت، کارایی و اثربخشی در مدارس است.
وی با بیان اینکه دستورالعمل امسال برای اجرای پروژه مهر با تأخیر یک ماهه به آموزش‌وپرورش اعلام‌ شده است، گفت: شاداب سازی مدارس یکی از موضوعات مهم در بحث آموزش پرورش بوده که استفاده از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.
نادری تصریح کرد: در طرح هجرت امسال باهمت ناحیه مقاومت بسیج سمیرم ۱۱ مدرسه شاداب سازی شده است.
رییس اداره آموزش‌وپرورش سمیرم با اشاره به کمبود ۱۱۳ نیروی آموزشی در شهرستان خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه نواحی مختلف شهرستان با کمبود معلم مواجه بوده باید از انتقال معلمان به سایر مناطق جلوگیری کنیم.
وی با اشاره به فعالیت مدارس عشایری و روستایی در چندپایه خاطرنشان کرد: طرح کاهش ۹۹ نفر از معاونان شهرستان سمیرم با توجه به گستردگی این منطقه، آموزش و پرورش را با مشکل مواجه می‌کند.
نادری با بیان اینکه برای ۳۰۰ هزار صندلی دانشگاهی در رشته ریاضی تنها ۱۰۰ هزار شرکت‌کننده در کنکور سراسری وجود دارد، اظهار کرد: تمایل به ورود در رشته تجربی در سطح کشور ۴۱ درصد بوده که این موضوع در رشته ریاضی به ۱۶ درصد می‌رسد.
رییس اداره آموزش‌وپرورش سمیرم با اشاره به کاهش علاقه‌مندان به رشته ریاضی در این شهرستان گفت: در کل شهرستان سمیرم تنها دو کلاس ریاضی به حد نصاب رسیده است که این آمار نگران‌کننده بوده و امیدواریم در سال جاری بتوانیم با هدایت تحصیلی دانش آموزان را به‌خوبی راهنمایی کنیم.
نادری با اشاره به الگوگیری از مدرسه مهارت در شهرستان سمیرم به عنوان الگوی کشوری خاطرنشان کرد: نخستین مدرسه مهارت محور کشور در شهرستان سمیرم شناسایی شد و در لیست یونسکو قرار گرفته تا الگویی برای کشور مطرح شود.
رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان سمیرم با بیان اینکه با بازگشایی مدارس تردد دانش آموزان در خیابان ها بسیار خطر ناک است، از مدیران شهری درخواست کرد: خط کشی و رنگ آمیزی خطوط عابر پیاده و سرعت گیر ها را در دستور کار خود قرار دهند.
وی با اشاره به جامعه آماری بسیار بالای فرهنگیان در کشور افزود: آموزش و پرورش برای تخصیص اعتبار در آخرین مرحله و برای حذف اعتبار در اول صف قرار دارد.
نادری همچنین با انتقاد از شعار گرایی برخی از مسئولان گفت: با گفتار درمانی و شعار دادن مشکلی رفع نشده و باید به فکر اقدامات عملی باشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار