اگر قرار به سوال است خیلی‌ها باید پاسخ بدهند

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: بعضی چیزها مثل سوال از رییس جمهور و شفافیت خوب است؛ ولی از آن مهم‌تر این است که طوری برنامه ریزی کنیم که اطلاعات کشور به دست دشمن نیفتد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: بعضی چیزها مثل سوال از رییس جمهور و شفافیت خوب است؛ ولی از آن مهم‌تر این است که طوری برنامه ریزی کنیم که اطلاعات کشور به دست دشمن نیفتد.

حیدرعلی عابدی در خصوص طرح سؤال از رییس جمهور به خبرنگار ایمنا گفت: صرف مسأله سؤال از رییس جمهور چیز بدی نیست، منتها باید بپذیریم این مسأله در زمان مناسبی مطرح نشده است.

وی تصریح کرد: زمانی که کشور درگیر جنگ روانی است و دولت سناریوهای متعددی در مقابل کشورهایی که در شرایط تحریم با ایران همکاری می کنند و یا کشورمان را تنها می گذارند، در نظر گرفته است، اگر این مسائل در مجامع عمومی مطرح شود، ممکن است کارایی و اثر بخشی خود را از دست بدهد.

عابدی خاطر نشان کرد: من خود طرفدار شفاف‌سازی هستم، اما وقتی عده ای فشار می آورند که ارز بگیران دولتی را معرفی کنید، آیا لابه لای این شفاف سازی، اطلاعات تاجرها و واردکنندگان ارزی کشور لو نمی‌رود که بعد آمریکا به محاسبات اقتصادی کشور پی ببرد و کار مملکت گیر پیدا کند؟

این نماینده مردم اصفهان افزود: بعضی چیزها مثل سوال از رییس جمهور و شفافیت خوب است؛ ولی از آن مهمتر این است که طوری برنامه ریزی کنیم که اطلاعات کشور به دست دشمن نیفتد.

اگر قرار به سؤال است، خیلی‌ها باید پاسخ بدهند

عابدی با بیان اینکه خود جزو امضا کنندگان طرح «سؤال از رییس جمهور» نبوده است، در رابطه با اهداف امضا کنندگان این طرح گفت: قضاوت خیلی سختی است؛ چون لابه لای این افراد همه نوع نگرش و رویکردی وجود دارد، اما در مجموع به نظر من عوامل دیگری غیر از دولت هم در وضعیت کنونی کشور دخیل هستند و اگر قرار باشد سوالاتی مطرح بشود، باید از دیگران هم سوال شود.

وی افزود: من تنها یک توصیه دارم که البته در زمان ناآرامی دی ماه هم آن را مطرح کردم، اما اکنون باز هم توصیه می کنم که بیایید فضای انتخاباتی را کنار بگذاریم و اجازه دهیم فعلا فضا، فضای همدلی باشد تا ملت هم مانند ملت دهه ۶۰ بشود.

این نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: همانگونه که در آن زمان ملت توانستند با همدلی جلوی فاجعه‌ای مثل عملیات مرصاد را بگیرند، در حال حاضر هم می توانیم جلوی مسائل پیش آمده در کشور را بگیریم، البته این امر همدلی و اعتماد مردم به مسئولان را می طلبد.

وی افزود: برای عملیاتی شدن این امر لازم است از انتشار شایعاتی که به آن اعتقاد نداریم و ثابت نشده پرهیز کنیم و احترام مسئولان را نگه داریم، در شرایط کنونی به همدلی بیش از هر چیزی نیاز داریم، ما در نهایت این مسائل را پشت سر می گذاریم، اما هر چه خسارتش کمتر باشد، به نفع کشور است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار