کشت 10 هکتار کلم بروکلی در دهاقان

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان از کشت 10 هکتار کلم بروکلی در دهاقان خبر داد و گفت: شرکت دانش‌نهاد «آسیای دهاقان» با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب در سومین سال متوالی اقدام به کشت 10 هکتار کلم بروکلی کرده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان از کشت 10 هکتار کلم بروکلی در دهاقان خبر داد و گفت: شرکت دانش‌نهاد «آسیای دهاقان» با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب در سومین سال متوالی اقدام به کشت 10 هکتار کلم بروکلی کرده است.
امیر صفرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهاقان اظهار کرد: عملیات اجرایی طرح‌های آبیاری تحت فشار شهرستان دهاقان برای مقابله با معضل خشک‌سالی آغاز شده است.
وی با تأکید بر ضرورت تغییر روش آبیاری به آبیاری نوین برای مقابله با خشک‌سالی افزود: با توجه به خشک‌سالی و کاهش منابع آبی شهرستان دهاقان، توسعه روش‌های نوین آبیاری و طرح‌های آبیاری تحت فشار بارانی کلاسیک ثابت با آب‌پاش متحرک در 90 هکتار از مناطق «بروآده» و «دهاقان» با اعتباری بالغ بر 900 میلیون تومان آغاز شده است.
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان از 43 هکتار آبیاری تیپ برای مدیریت آب خبر داد و گفت: در شرایط خشک‌سالی، روی آوردن کشاورزان به آبیاری تیپ بسیار مناسب بوده و عملیات اجرایی طرح آبیاری تیپ در منطقه پوده دهاقان در سطح 43 هکتار با اعتباری بالغ بر 390 میلیون تومان آغاز شد.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان دهاقان اقدام به کشت کلم بروکلی کرده چراکه در بین سبزی‌جات موجود در دنیا کلم بروکلی یکی از غنی‌ترین منابع آهن و ویتامین‌ها بوده و هم‌چنین با خاصیت ضد سرطانی محبوبیت زیادی دارد.
ارائه تسهیلات روستایی در بخش کشاورزی
صفرپور از کشت 10 هکتار کلم بروکلی در دهاقان خبر داد و اذعان داشت: شرکت دانش‌نهاد «آسیای دهاقان» با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب در سومین سال متوالی اقدام به کشت 10 هکتار کلم بروکلی کرده است.
وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته به ازای هر هکتار، 13 تن کلم بروکلی برداشت شده است و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود 130 تن برداشت شود.
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان از تسهیلات توسعه روستایی در بخش کشاورزی خبر داد و متذکر شد: اعتبار اولیه شهرستان دهاقان جهت تسهیلات توسعه روستایی در بخش کشاورزی 11 میلیارد و 700 میلیون ریال بوده و تاکنون از 16 میلیارد و 530 میلیون ریال که به بانک معرفی شده 9 میلیارد و 860 میلیون ریال جذب شهرستانی داشتیم.
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان کشت گیاهان دارویی را مناسب با شرایط خشک‌سالی دانست و اضافه کرد: تا کنون 4 طرح در بخش گلخانه و گیاهان دارویی با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد و 700 میلیون ریال به کارگروه استان اصفهان معرفی شده‌اند.
وی با بیان این که 5 طرح دام و طیور به کارگروه استان اصفهان معرفی شده است، ابراز داشت: هم‌چنین در بخش دام و طیور 5 طرح با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 830 میلیون به کارگروه استان و شهرستان و بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار