اختصاص 167 میلیارد ریال به نطنز در قالب طرح تکاپو

فرماندار نطنز گفت: در سال جاری در قالب طرح تکاپو 167 میلیارد ریال وام به شهرستان نطنز اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان در نطنز، یوسف حسنی بافرانی، امروز (یکشنبه) در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان نطنز، اظهار کرد: در قالب طرح تکاپو، مبلغ 167 میلیارد ریال وام به شهرستان نطنز اختصاص یافته است.
وی افزود: تاکنون 62 پرونده برای دریافت این وام‌ها بررسی شده و بعد از تائید به بانک معرفی شده و سپس بعد از تأییدیه از بانک، این وام اختصاص می‌یابد که تا کنون نزدیک به 90 میلیارد ریال از این وام برای درخواست این 62 نفر بوده که در مراحل اداری است و حدود 67 میلیارد ریال دیگر باقی مانده است.
فرماندار نطنز گفت: برای رفع مشکل بیکاری توسط دولت اقداماتی شده که چند سال قبل جلسه شورای عالی اشتغال با حضور نمایندگانی از دولت، کارگر و کارفرما برگزار شد و سهم اشتغال‌زایی در ۲۲ بخش و به طور کلی در سه وزارتخانه صنعت،‌ معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی در قالب مصوباتی مشخص شد.
وی تصریح کرد: مصوب شد این سه وزارتخانه که سهم عمده‌ای در ایجاد اشتغال دارند با برنامه‌ریزی و همت بیشتری منابع مالی را هزینه کنند که این بسته اشتغالی دولت در راستای توسعه اشتغال پایدار در کشور با ۵۵ راهکار مصوب شد .
حسنی بافرانی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در جلسه شورای عالی اشتغال مورد بررسی قرار گرفت، توجه به مشاغل کوچک و خانگی، توسعه بخش کشاورزی،گردشگری و ارتباطات بود که یکی از اولویت‌های دولت هم همین است.
وی گفت: طرح تکاپو با هدف توسعه اشتغال پایدار، رونق اقتصادی در جامعه هدف، ارتقای درآمد و معیشت واحدها در کوتاه‌ترین مدت با حداکثر سود تدوین شده است که به منظور تحقق این طرح ستادهایی در هر استان برای حمایت از فعالیت‌های تولیدی خاص در محل برای بازارسازی و بازاریابی آن‌ها، نسبت به تقویت و توسعه کسب و کارهای محلی و افزایش سطح اشتغال و درآمدزایی در مناطق مختلف کشور اقدام می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار