صرفه جویی بیش از 2 میلیارد ریالی در آزمایشگاه کنترل کیفیت منطقه اصفهان

طی 4 ماهه نخست سال جاری در بخش آزمایشگاه کنترل کیفیت شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان بیش از 2 میلیارد و 770 میلیون ریال صرفه جویی شده است.

طی 4 ماهه نخست سال جاری در بخش آزمایشگاه کنترل کیفیت شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان بیش از 2 میلیارد و 770 میلیون ریال صرفه جویی شده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ـ منطقه اصفهان، حشمت الله امیری رئیس مرکز انتقال نفت و تاسیسات شهید بهشتی اصفهان ضمن بیان این خبر افزود: آزمایشگاه کنترل کیفیت این منطقه به عنوان یکی از مجهزترین آزمایشگاه های کنترل کیفیت مواد نفتی در کشور از ابتدای سال جاری تاکنون روزانه بطور متوسط 21 آزمایش مختلف انجام داده که طی آن بیش از 2 میلیارد و 770 میلیون ریال صرفه جویی شده است.

وی ادامه داد: طی چهار ماه گذشته 2 هزار و 387 آزمایش بر روی مواد نفتی دریافتی و ارسالی انجام شد که از این تعداد بیشترین آزمایش مربوط به آزمایش تقطیر، نقطه اشتعال و وزن مخصوص می باشد.

امیری افزود: این آزمایشگاه به صورت 24 ساعته وظیفه نظارت بر کیفیت و گرفتن تلاقی فرآورده های دریافتی و ارسالی خطوط 16، 18، 20، 24 و 32 اینچ از قبیل؛ انواع بنزین موتور، سوپر و یورو 4، نفت سفید، نفت گاز، ATK، نفتا، نفت خام و غیره را بر روی خطوط و مخازن بر عهده دارد و خدمات آن از لحاظ صرفه جویی در زمان و هزینه ها و همچنین کیفیت مواد ارسالی و دریافتی بسیار حائز اهمیت است، در ضمن این آزمایشگاه با هماهنگی واحدهای کنترل و عملیات اجرای برنامه ها وظیفه استحصال فرآورده های آلوده را نیز بر عهده دارد.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این پیش از خریداری روغن های مورد نیاز جهت استفاده در پمپ ها، توربین ها و ماشین آلات مناطق 12 گانه این روغن ها طی 16 تست مختلف مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته و پس از مطابقت با پارامترهای اعلام شده توسط تولید کننده و شرایط استاندارد دستگاه ها مجوز خرید آن صادر میگردد. همچنین بصورت منظم و سالانه روغن های استفاده شده در دستگاه ها نمونه گیری و آزمایش می شوند.

رئیس مرکز انتقال نفت بیان داشت: آزمایش های مختلف: «پایداری اکسیداسیون، ویسکوزیته در دو دمای مختلف، مقدار آب، اسیدیته، خاکستر، نقطه اشتعال، کف، نقطه ریزش، خوردگی مس، زنگ زدگی روغن، شاخص گرانروی و غیره » توسط دستگاه های پیشرفته، با دقت و زمان اندک در این آزمایشگاه انجام می پذیرد.

گفتنی است که این آزمایشگاه نخستین آزمایشگاه کنترل کیفیت شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران می باشد که آبان ماه سال 1389 با هدف بررسی، کنترل و حفظ کیفیت مواد نفتی هنگام تحویل و انتقال، تدوین روش‌های مناسب پیشگیری از آلودگی مواد نفتی، تطبیق روش‌های اجرایی با استانداردهای موجود و نظارت بر مشخصات مواد نفتی (نفت خام و فرآورده ها) در بخشی از مرکز انتقال نفت شهید بهشتی اصفهان راه اندازی شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار