روش‌های عجیب شکارچیان برای شکار پرندگان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان گفت:برخی شکارچیان از روش‌هایی برای شکار استفاده میکنند که عجیب است و اگر این هوش را در جای دیگری استفاده میکردند شاید به جایگاهی دست پیدا میکردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان گفت:برخی شکارچیان از روش‌هایی برای شکار استفاده میکنند که عجیب است و اگر این هوش را در جای دیگری استفاده میکردند شاید به جایگاهی دست پیدا میکردند.

مرتضی جمشیدیان در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به رهاسازی یک عقاب صحرایی در شهرستان لنجان اظهار داشت: این عقاب صحرایی با توجه به اطلاع‌رسانی‌های مردمی مبنی بر نگهداری در یک منزل مسکونی با همکاری نیروی انتظامی در فولادشهر کشف شد.

وی با بیان اینکه این پرنده شکاری پس از تیمارهای لازم و اطمینان از قدرت پرواز در زیستگاه‌های لنجان رهاسازی شد، ابراز داشت: عقاب شکاری در زمره پرندگان حفاظت شده و نگهداری و شکار آن مشمول مجازات است و بر این اساس فرد متخلف برای گذراندن مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

روش‌های سخت و عجیب شکار و پرنده‌ای که به دام طمع می‌افتد!

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به شیوه‌های سخت و عجیب به دام انداختن این پرندگان شکاری تاکید کرد: برخی شکارچیان از روش‌ها و تله‌هایی برای شکار استفاده می‌کنند که به راستی عجیب است به نوعی که این امر به ذهن متبادر می‌شود که اگر این شکارچیان هوش خود را در جای دیگری استفاده می‌کردند شاید به جایگاه‌های بلندی دست می‌یافتند.

وی با اشاره به یکی از انواع این تله‌های شکاری ابراز داشت: در یکی از این روش‌ها شکارچی گودالی بزرگ شبیه قبر را حفر می‌کند، وارد آن شده و روی آن را می‌پوشاند.

جمشیدیان با بیان اینکه گنبد کوچکی از خاک در این محل وجود دارد که دارای سه سوراخ است، ادامه داد: از هر سوراخ یک طناب و یک تور از زیر خاک گودال خارج شده است، در یک سو پای یک پرنده گول‌زن مانند کبوتر را به طناب می‌بندند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه در ادامه پای یک دلیجه (نوعی پرنده شکاری) را به یکی دیگر از این طناب‌ها می‌بندند و وی را پرواز می‌دهند، گفت: زمانی که پرنده مورد نظر از آسمان رد می‌شود، شکارچی دلیجه را به سمت کبوتر گول زننده پایین می‌کشند، دلیجه با پرنده درگیر می‌شود و پرنده شکاری مورد نظر نیز به سمت این دلیجه و کبوتر حمله می‌کند و در نهایت با کشیدن طناب اصلی تور شکار بر روی پرندگان می‌افتد.

بندهایی که قدرت رهایی را از پرندگان شکاری سلب می‌کند

وی با اشاره به یافتن دو دلیجه و یک تله شکاری در خمینی شهر در روزهای گذشته اضافه کرد: در هفته گذشته تله توری شکلی پیدا کردیم که بر روی آن بندهایی وجود داشت، بدین ترتیب زمانی که پرنده برای شکار کبوتری که در زیر این تله وجود دارد بر روی این توری می‌نشیند بندها به پای وی گیر کرده و دیگر نمی‌تواند خود را رها کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار