سه راهی قایقرانی آبستن تصادفات مرگبار

شهردار چمگردان گفت: سه راهی قایقرانی یکی از نقاط حادثه خیز در شهر چمگردان و همچنین شهر زاینده رود بوده و متاسفانه آبستن تصادفات مرگبار زیادی شده است.

شهردار چمگردان گفت: سه راهی قایقرانی یکی از نقاط حادثه خیز در شهر چمگردان و همچنین شهر زاینده رود بوده و متاسفانه آبستن تصادفات مرگبار زیادی شده است.
به گزار خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، علیرضا ملاکبیری در نشست با فرماندار شهرستان با اشاره به وسعت دو هزار هکتاری شهر چمگردان اظهار کرد: وسعت محدوده خدمات شهری چمگردان بالغ بر ۲۸۵ هکتار است و جمعیتی بالغ بر ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر در این شهر زندگی می کنند.
وی افزود: با وجود تمامی ظرفیت ها و پتانسیل ها این شهر با محدودیت ها و تنگناهایی روبه رو بوده که مشکلات زیادی را برای مدیران شهری چمگردان ایجاد کرده است.
شهردار چمگردان با اشاره به روند اجرای پروژه های نیمه تمام شهرداری، تصریح کرد: مدیران شهری چمگردان به هیچ عنوان اعتقادی به تعطیلی پروژه‌های نیمه‌تمام ندارد بلکه سیاست اصلی آنان اتمام پروژه‌های عمرانی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.
وی با بیان اینکه تکمیل پروژه استخر این شهر که تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته در اولویت برنامه های شهرداری قرار دارد، ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر شهرداری ها به دنبال جذب سرمایه گذار بخش خصوصی هستیم تا این پروژه با سرعت هرچه بیشتر به بهره برداری برسد تا کام شهروندان شیرین شود.
ملاکبیری اضافه کرد: در گذشته زمینی در اختیار ذوب آهن قرار داشت که طی فرآیندی این زمین به شهرداری واگذار شد، اما به دلایل مختلف سند آن به نام شهرداری چمگردان انتقال پیدا نکرد در حالی که شهرداری در دوره چهارم پروژه ای را با مشارکت بخش خصوصی تعریف و به مرحله اجرا رسانده است.
وی با بیان اینکه پروژه استخر شهر باید هرچه سریع تر افتتاح شود، عنوان کرد: باتوجه به اینکه اجرای این پروژه نقش مهمی در تحرک شهر و ایجاد اشتغال خواهد داشت شهرداری و سرمایه گذار بخش خصوصی معطل انتقال سند این زمین نشده اند، البته امیدواریم روند انتقال سند تسریع پیدا کند.
شهردار چمگردان ساماندهی محله "۱۲۵ دستگاه" را از دغدغه های شهرداری دانست و گفت: سکونتگاه های غیررسمی و ناایمن همواره یکی از چالش ها و دغدغه های جدی مدیران شهری بوده، چرا که علاوه بر معضلات خدماتی و رفاهی و عمران شهری، دامنه وسیعی از مسایل اجتماعی را نیز با خود دارد.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد امنیت عمومی و رفاه همشهریان همچنین متوازن سازی خدمات رفاهی و عمرانی از جمله مسایلی است که در شهرداری ها همواره مورد توجه قرار داشته، اما به دلیل ساخت منازل نا ایمن در محله ۱۲۵ دستگاه در چمگردان و همچنین سکونت غیر رسمی برخی افراد شاهد گلایه مندی برخی شهروندان هستیم چراکه این منطقه بخشی از مشکلات شهر را در حوزه های عمرانی، اجتماعی و... رقم زده است.
ملاکبیری افزود: وسعت محله ۱۲۵ دستگاه شهر چمگردان ۱۰ هکتار است که تنها ۱.۷ هکتار آن ساخته شده و این آمادگی در شهرداری وجود دارد که در راستای ساماندهی این منطقه با مشارکت بخش خصوصی ورود پیدا کرده و اقدام به ساخت منازل مسکونی و... کند.
وی تصریح کرد: قطعا با تحقق این مهم با در نظر گرفتن شرایطی خاص منازل ناایمن تخریب و نوسازی خواهد شد و مجددا در اختیار صاحبان آن قرار خواهد گرفت تا شاهد کاهش آسیب های موجود در این منطقه باشیم.
شهردار چمگردان با اشاره به اهمیت رفع نقاط حادثه خیز شهر چمگردان گفت: سه راهی قایقرانی یکی از نقاط حادثه خیز در شهر چمگردان و همچنین شهر زاینده رود است چراکه متاسفانه پروژه پل آذری که در گذشته توسط کارخانه ذوب آهن اجرایی شد مشکلات ترافیکی این مجموعه را مرتفع کرد، اما به دلیل اینکه پروژه به طور کامل اجرا نشد مشکلات ترافیکی و تصادفات فوتی و جرحی بسیاری را در این مسیر ایجاد کرد و سبب شد تا سه راهی قایقرانی آبستن تصادفات مرگبار شود.
وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۲ این طرح مشارکتی کلید خورده است، یادآور شد: در این پروژه ورودی به شهرهای زاینده رود و چمگردان طبق طرح اجرا نشده و با توجه به تعهدات و صورت جلسات متعدد شورای ترافیک شهرستان این طرح باید از سوی مجموعه ذوب آهن اجرایی شود که تاکنون این موضوع محقق نشده و علت اصلی تاخیر در تکمیل و رفع خطر این نقطه حادثه خیز عدم همکاری ذوب آهن است.
ملاکبیری اضافه کرد: شهرداری چمگردان و اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان پیشتاز اجرای این پروژه هستند چراکه حدود ۷۵ درصد از زیرسازی های مسیر انجام گرفته و با دریافت ۴۰ تن قیر شهرداری چمگران آمادگی آسفالت جاده از فلکه واحد تا ورودی شهرزاینده رود را دارد، اما عدم اجرای تعهدات ذوب آهن این پروژه را به تاخیر انداخته و متاسفانه طی روزهای اخیر نیز بار دیگر شاهد تصادفی مرگبار در این مسیر بوده ایم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار