قهرمانی در غرب آسیا حاصل تجربه جام جهانی بود

ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی بسکتبال ۳ نفره بانوان گفت: تجربه حضور در کاپ آسیا و جام جهانی فیلیپین منجر به قهرمانی ما در مسابقات غرب آسیا شد.

ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی بسکتبال ۳ نفره بانوان گفت: تجربه حضور در کاپ آسیا و جام جهانی فیلیپین منجر به قهرمانی ما در مسابقات غرب آسیا شد.
معصومه اسماعیل‌زاده در گفت‌وگو با تسنیم، درباره قهرمانی در مسابقات بسکتبال 3 نفره غرب آسیا اظهار داشت: نخستین بار بود که در این مسابقات شرکت می‌کردیم و هیچ شناختی از حریفان خود نداشتیم و تنها می‌دانستیم با تیم‌های سوریه، عراق و لبنان بازی می‌کنیم.
وی با بیان اینکه از سطح تیم‌ها و کیفیت بازیکنان حریف شناختی نداشتیم، افزود: شانسی که آوردیم این بود که حدود یک ماه پیش در کاپ آسیا و مسابقات جهانی شرکت کرده و تجربه خوبی کسب کرده بودیم.
ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی بسکتبال 3 نفره بانوان ادامه داد: در کاپ آسیا خوب بازی کردیم و حتی در جام جهانی هم با اینکه تجربه اولمان بود نمایش مناسبی داشتیم. در مسابقات غرب آسیا تیم‌هایی مانند لبنان و سوریه بازیکنان بسیار قدرتمندی داشتند. بازی نخست با لبنان را کوبنده آغاز کردیم و موفق به شکست این تیم شدیم، اما در بازی دوم برابر سوریه شکست خوردیم. در مسابقات 5 نفره غرب آسیا بازیکنان سوریه را دیده و از قدرت آنها باخبر بودیم.
اسماعیل‌زاده با اشاره به فینالیست شدن تیم ملی کشورمان با شکست عراق و لبنان اضافه کرد: در فینال دوباره به سوریه برخورد کردیم و این بار با استفاده از تجربیات خود از کاپ آسیا و جام جهانی، هرچه در توان داشتیم به‌کار گرفتیم و با شکست سوریه قهرمان شدیم. هرچند برخی تیم‌های غرب آسیا در این مسابقات حضور نداشتند، اما سطح رقابت‌ها بالا و قابل قبول بود.
در جام جهانی هنوز کم‌تجربه بودیم
وی درباره حضور در جام جهانی فیلیپین که با چهاردهمی ایران در بین 20 تیم شرکت‌کننده به پایان رسید تصریح کرد: جام جهانی بالاترین سطح مسابقات 3 نفره است و برای نخستین بار آن را تجربه می‌کردیم. برابر تیم روسیه که قهرمان دوره قبلی است و آمریکا خیلی خوب بازی کردیم و کم‌تجربگی باعث شکست ما شد، چون آنها تجربه چندین سال حضور در جام جهانی را دارند، در حالی که ما تنها رفته بودیم که در نخستین حضورمان بسکتبال بازی کنیم.
ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی بسکتبال 3 نفره اضافه کرد: در جام جهانی بالاتر از تیم‌های آلمان و آرژانتین قرار گرفتیم و در این مسابقات آندورا را شکست دادیم که هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد، چون برای مثال در کاپ آسیا به دلیل تازه‌وارد بودن، برابر استرالیا تنها 3 امتیاز گرفتیم. با استفاده از تجربه حضور در این مسابقات، در جام جهانی و مسابقات غرب آسیا برابر تیم‌های قدرتمند امتیازهای بیشتری کسب کردیم که نشان می‌داد روز به روز باتجربه‌تر شدیم که در نهایت به قهرمانی غرب آسیا ختم شد.
اسماعیل‌زاده با بیان اینکه وقتی می‌گفتیم در جام جهانی به‌دلیل کم‌تجربگی باختیم عده‌ای می‌گفتند تا کی می‌گویید بی‌تجربه هستید، اظهار داشت: در بسکتبال 3 نفره که بازی لحظه‌ها است تجربه نقش بسیار زیادی دارد و تجربه 2 تورنمنت قبلی باعث قهرمانی ما در مسابقات غرب آسیا شد.
وی به لزوم تداوم حمایت فدراسیون و اعزام تیم ملی بانوان به تورنمنت‌های بین‌المللی و سرمایه‌گذاری روی سنین پایه اشاره کرد و افزود: فدراسیون و وزارت ورزش حمایت خوبی از بسکتبال بانوان انجام دادند و قهرمانی ما نخستین مقام بسکتبال بانوان ایران پس از 38 سال است و اگر این حمایت‌ها تداوم پیدا کند، اتفاق بهتری هم خواهد افتاد.
ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی بسکتبال 3 نفره درباره سوابق خود گفت: بسکتبال را از 9 سالگی و از مدارس آغاز کرده و وارد تیم‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان باشگاه سپاهان شدم که 4 عنوان قهرمانی و یک نائب‌قهرمانی لیگ برتر ایران را با سپاهان تجربه کردم. پس از انحلال این تیم، با فولاد ماهان به مقام سوم ایران رسیدم، سپس با تیم دانشگاه آزاد قهرمان لیگ برتر شدم و پس از 2 سال حضور در ذوب‌آهن و قهرمانی در سوپرلیگ B، فصل گذشته نیز با تیم آبادان به قهرمانی لیگ بانوان رسیدم.
ارزشمندترین بازیکن فصل گذشته سوپرلیگ بسکتبال بانوان با بیان اینکه بسکتبال 3 نفره را از حدود 2 سال پیش آغاز کرده، درباره برنامه خود برای فصل آینده سوپرلیگ ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی هنوز مشخص نیست چه تیم‌هایی در لیگ امسال شرکت کنند. مذاکراتی با 2 تیم داشته‌ام، اما تیم فصل آینده‌ام هنوز مشخص نیست.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار