کی‌روش در عطش گل می‌سوزد

کی روش استنلی مهاجم تیم سپاهان هنوز نتوانسته برای طلایی پوشان اصفهانی گلزنی کند. درحالی‌که سه هفته از آغاز لیگ هجدهم سپری‌شده است، مهاجم برزیلی تنومند سپاهان در باز کردن دروازه حریفان ناکام مانده و در عطش گلزنی می‌سوزد.

امیر حسین احتشامی -اصفهان امروز: کی روش استنلی مهاجم تیم سپاهان هنوز نتوانسته برای طلایی پوشان اصفهانی گلزنی کند. درحالی‌که سه هفته از آغاز لیگ هجدهم سپری‌شده است، مهاجم برزیلی تنومند سپاهان در باز کردن دروازه حریفان ناکام مانده و در عطش گلزنی می‌سوزد. این بازیکن که در فصل جاری همراه با امیر قلعه‌نویی از ذوب‌آهن به تیم رقیب همشهری منتقل شد امید اصلی سرمربی زردپوشان اصفهانی برای به آتش کشیدن دروازه تیم‌های لیگ برتری به شمار می‌رود. کی روش که ویژگی‌های خاصی دارد در این سه بازی چندین بار با ضربات سر و شوت از راه دور دروازه حریفان را آماج حمله قرار داده اما هیچ‌یک از تیرهای کی روش بر هدف ننشسته است. این در حالی است که ساسان انصاری و سجاد شهباز زاده وینگرهای کناری کی روش توانسته‌اند دو بار گلزنی کنند و از این بازیکن برزیلی پیش بیافتند. البته مهاجم سر زن سپاهان امیدوار است دربازی‌های باقی‌مانده لیگ پایش به گلزنی باز شود و سرانجام نخستین گل فصلش را برای تیم پرهوادار اصفهانی به ثمر رساند. شاید شهرآورد اصفهان که قرار است جمعه هفته جاری در ورزشگاه فولادشهر برگزار شود برای کی‌روش به شبی فراموش‌نشدنی تبدیل شود و او با باز کردن دروازه تیم سابق عقده‌گشایی کند.

اعتماد صد درصدی قلعه‌نویی به کی‌روش

امیر قلعه‌نویی زمانی که در فصل جاری از ذوب‌آهن به سپاهان پیوست سه بازیکنی که فصل پیش برای او بازی می‌کردند را هم با خود سپاهان آورد. کی‌روش استنلی، خالد شفیعی و بختیار رحمانی بازیکنانی بودند که همراه با او به سپاهان آمدند تا عصای دست قلعه‌نویی باشند. در این میان کی روش نخستین انتخاب سرمربی سپاهان بود و خیلی زود پروسه جذب این بازیکن برزیلی انجام شد. در سیستم موردنظر قلعه‌نویی برای سپاهان حضور یک مهاجم سر زن و فیزیکی تعیین‌کننده است و این نقش را کی‌روش برعهده دارد. او باید با فشار روی مدافعان حریف هم خودش برای گلزنی عمل کند و هم برای دیگر بازیکنان تهاجمی تیمش موقعیت بسازد. این درست مشابه همان روشی است که کی‌روش فصل پیش در ذوب‌آهن ایفا می‌کرد. او به‌عنوان مهاجم روی تمام ضربات سر اثرگذار ظاهر می‌شد و هر زمان هم موقعیتی بدست می‌آمد با ضربات پا دروازه حریفان را نشانه می‌رفت. کی روش با تکیه‌بر همین ویژگی‌ها فصل پیش 9 بار موفق به گلزنی شد تا پس از مرتضی تبریزی دومین بازیکن گلزن برتر ذوب‌آهن لقب گیرد.

آمار فوق‌العاده کی‌روش

کی روش استنلی جمعه گذشته شش شوت را به سمت دروازه پیکان روانه کرد که هیچ‌یک به گل تبدیل نشد. او تلاش زیادی برای باز کردن دروازه وحید شیخ ویسی داشت و شش بار به سمت دروازه پیکان ضربه زد که البته فقط یک‌بار توپ‌های او در قاب دروازه جای گرفت و آن را هم وحید شیخ ویسی به‌راحتی در اختیار گرفت، اما اگر کی‌روش خوش‌شانس بود روی دو ضربه بسیار خطرناکی که به سمت دروازه روانه کرد و البته توپ‌هایش با اختلاف کمی از کنار و بالای دروازه راهی اوت شدند، تیمش و خودش را به گل می‌رساند. او در هر بازی میانگین 38 بار لمس توپ را به خود اختصاص داده و حداقل هم چهار بار در هر مسابقه به دروازه حریف شوت زده است. یکی دیگر از نقاط قوت سپاهان با حضور استنلی، افزایش قدرت این تیم در نبردها بوده و آمارهای ثبت‌شده توسط متریکا نشان می‌دهد که استنلی در هر بازی در بیشتر از 10 نبرد موفق داشته است که بیش از هر بازیکن دیگری در سپاهان است.

قلعه‌نویی کاشف کی‌روش

داستان حضور کی‌روش در فوتبال ایران اوایل تابستان فصل پیش رقم خورد. امیر قلعه‌نویی پس‌ازاین‌که با ذوب‌آهن قرارداد بست خودش پروسه جذب بازیکن را هم بر عهده گرفت و پس از مدتی راهی برزیل شد تا مهاجمی کارآمد را زیر نظر بگیرد. او در این سفر کی روش را پیدا کرد و بازی‌اش را پسندید. مسئولان باشگاه ذوب‌آهن بدون هیچ درنگی با کی روش وارد مذاکره شدند و بدون مشکل خاصی با این بازیکن برزیلی به توافق رسیدند. البته استنلی فصل گذشته در شرایطی به فوتبال ایران اضافه شد که با توجه به قوانینی که سازمان لیگ وضع کرده بود، امکان حضور در فوتبال ایران را نداشت، اما سعید آذری درنهایت موفق شد رضایت مسئولان سازمان لیگ را جلب کند. مهاجم برزیلی جدید طلایی پوشان پیش از حضور در فوتبال ایران بیشتر در رده‌های زیرگروه فوتبال برزیل حضور داشت و به همین دلیل موانعی برای عقد قرارداد او با ذوب‌آهن در ابتدای لیگ هفدهم وجود داشت، اما ثبت 74 گل در هفت فصل در تیم‌های مختلف نشان می‌داد که این مهاجم مهارت خوبی در محوطه جریمه هواداران دارد. نمایش‌های کی‌روش دربازی‌های فصل پیش هم مهر تأییدی شد بر انتخاب درست قلعه‌نویی. در فصل جاری هم هرچند هنوز کی روش با پیراهن سپاهان موفق به گلزنی نشده است اما همه شواهد گواهی است بر این‌که به زودی باید چشم‌انتظار آتش‌بازی کی‌روش با پیراهن سپاهان باشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار